Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

Hej!

Hänger med från gamla tråden

Får gärna lägga till mig i bf listan ;)

Haiduchi- bf 2 juli/ Skåne

• Haiduchi

Känns stort idag. Går in i vecka 13! (12+0)

Och snart jul och långledigt :)

Hoppas alla ni som mår illa börjar må bättre snart och snabbt. Jag känner mig som mig själv fast ändå inte :)

• Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-12-20 12:48:09 följande:

Varit på inskrivning nu och alla tester var bra. Hade HB på 113, så inte superhögt, men får se sen vad järnreserven ligger på när de svaren kommer. Har ju ätit järntabletter i två veckor snart och det är ju något jag får fortsätta med.

Fick inte lyssna på hjärtljud tyvärr, de vill inte göra så tidigt.

Nu har jag läkarul den 5 januari och 24 januari och sen rutinul den 14 februari.

Börjar fundera mer och mer på att göra kub nu.... Snart är det väl försent...

Var också på inskrivning idag.

Pratade lite om hur de kommer tänka kring förlossningen då jag är snittad, att jag vill gå profylaxkurs och ha en massa hjälp stöttning med amningen denna gången då det inte alls blev av med första barnet.

Frågade med om att få lyssna på hjärtljud, hon sa med att de inte gör det så tidigt men precis innan jag skulle gå hem efter de tagit blodprover så frågade hon om jag vågade. Ifall hon nu inte kunde hitta barnet.

Och det ville jag, sa att jag misstänkte att livmodern och barnet låg långt fram då jag redan känt något ett par tre, fyra ggr.

Tog knappt en sekund tills hon hittade :) en snabb puls på 155-160. Så är kanske en flicka till i magen som min man tror ;)

Rul blev bokat den 3 feb. Längtar!
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2016-12-23 19:57:57 följande:

Ni med större barn hur berättar/ berättade ni för barnen ett syskon? Vi funderar mycket på hur vi ska berätta. Yngsta är 7 och äldsta 12. Behöver tips!

Vi berättade när vi åt för dottern. Sa att i sommar skulle vi bli fyra i familjen, fast hon trodde vi menade hund :) förtydligade med att du ska bli storasyster.

Hade tänkt ge henne en julklapp imorgon på morgonen först men pga olika omständigheter så berättade vi det tidigare.

Men det var underbart ändå, hon blev överlycklig! :D
  • Haiduchi

Magen nu på morgonen , v 13+3.

Nu när alla vet så vågar man på sig tajta kläder :)

Blivande stora syster är väldigt glad för att känna på magen, fast är mest svullen.

Idag köpte vi det första till barnet, en ringsjal som jag fick tillfälle att köpa på fb. Spännande :)
  • Haiduchi

Vår dotter kommer vara sex men kommer ha vagnen som vi hade till henne. En rejäl Emmaljunga som är 16 år! Först var tanken en ny vagn men nu vill jag testa att sjala barnet och vill hellre spara pengar till att kunna vara hemma längre än lägga på ny vagn. Vill inte börja jobba tidigare bara för att jag måste utan när jag vill.

• Haiduchi

Lite nere just nu, min foglossning har verkligen kommit för att stanna och imorgon blir det att ringa chef, FK, bm, sjukgymnast mm för att fixa sjukskrivning och andra hjälpmedel. Min tens går varm här just nu. På nyår hade jag den igång i fem timmar! Så fort den tog slut hade jag ont igen. Jobbar på förskola och i affär. Jobbet i affären känner jag att jag kan klara av ett tag till men inte i fsk. Ska höra med FK om man tex blir 50 % sjukskriven att jobba det på affären. Vet ni chef redan har fixat vikare till mig på fsk då vi visste att detta kunde gå snabbt. Och snabbt gick det från väldigt okej till ont konstant. Även framfogen känns och jag kan bara gå små korta steg annars gör det för ont. Kryckorna åker nog med fram snart. Går in i v 15 imorgon. På något sätt gick jag lite hopp om att kanske kunna jobba längre då jag knappt känt av fogarna alls på några veckor. Men nej. FAst visste även det var stor risk att få värre. Jaja, många serier på Netflix som jag har tänkt och sträckkolla. Bara 26 veckor kvar....

• Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-02 10:30:37 följande:

Lider verkligen med dig:( hoppas det går bra att ringa alla samtal idag. Har du ont hela tiden eller just när du gör något oxh efteråt? Min smyger igång mer oxh mer men då jag ej är så aktiv nu så har de inte smällt till rejält ännu

Just nu har jag ont hela tiden men blir även värre ju mer av dagen det går. Inte sovit något inatt.

Jo till slut blev samtalen klara, sjukskriven nu 75 % fram tills den 18/1. Först då fanns tid till gyn läkare så blev sjukskriven av läkare på vc idag. Så skönt, nu behöver jag inte fundera på hur länge jag kommer klara jobba och så. Och kämpa på och få ont. Nu vankas tv serie maraton på Netflix i ett halvår :D

Har ni några tips?
  • Haiduchi
    Sosozo skrev 2017-01-03 20:05:50 följande:

Äh men fy vilket oflyt med influensa!

Jag har ännu inte riktigt fattat vad foglossning är. Vad kommer det ifrån?

Alla som är gravida har blir mer rörliga i bäckenet av hormonerna, för att vi ska kunna föda barn. Och vissa känner av detta, vissa inte.
  • Haiduchi

Jag äter vitamin kvinna och folsyra. Köpte det innan jag blev gravid och äter de tills de är slut. Ska köpa för gravida sen.

Dricker ibland dulcosoft för blir lätt hård i magen, minns hur det var förra gången, fruktansvärt! Eller så äter jag glass, haha, laktoskänslig :D

Tips till er som inte gillar att bita i tabletterna. Köp tablettdelare eller kross på Apoteket. Sjukt nimt !

Svar på tråden BF Juli 2017 ny