BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag var iväg på KUB-test idag.
Fostret har tyvärr en bred nackspalt, men näsbenet syntes tydligt och allt annat såg normalt ut. Blodprov togs idag så jag får inte testresultatet förrän på tisdag, men bm som gjorde testet sa att riskresultatet troligtvis kommer bli stort. :-/
Blir riskerna stora blir det vidare utredning. Vi valde att göra kub även denna gång (tredje barnen) just för att vi vill veta hur stor risken är, men hade inte riktigt väntat oss ett dåligt ultraljudsresultat.
Känns som en evighet att vänta till på tisdag för att få veta hur vi ska gå vidare.
Fostret har tyvärr en bred nackspalt, men näsbenet syntes tydligt och allt annat såg normalt ut. Blodprov togs idag så jag får inte testresultatet förrän på tisdag, men bm som gjorde testet sa att riskresultatet troligtvis kommer bli stort. :-/
Blir riskerna stora blir det vidare utredning. Vi valde att göra kub även denna gång (tredje barnen) just för att vi vill veta hur stor risken är, men hade inte riktigt väntat oss ett dåligt ultraljudsresultat.
Känns som en evighet att vänta till på tisdag för att få veta hur vi ska gå vidare.
Jag ska ta blodprovet till mitt KUB-test på onsdag och sen UL den 29e, så spänd och nervös!
Men åh vad jobbigt för er! Har ni bestämt vad ni ska göra vid dåligt resultat?
Jag som inte ens gjort kub, blir ju ännu mer nervös nu.
Vad tråkigt :(
Men får ni göra fostervattenprov sen? Har läst om nipt (tror jag det heter)
Något prov som kostar 6000kr men då får man veta säkert om man är sjukt. Kolla här på fl om du vill.
Jag hoppas att det går bra iaf <3
Usch då. Inget roligt att få ett sånt resultat på ultraljud och dessutom behöva vänta på blodprovet/slutresultatet över hela helgen. Hoppas du snart får ett besked iaf så att ni kan gå vidare med mer testet om ni önskar och behöver.
Här verkar det för övrigt som att de i så fall för moderkaksprov istället för fvp men det är ungefär samma risk och tillvägagångssätt.
Men oj vad tråkigt.=/ ja det var ju en riktigt lång väntan ända tills på tisdag. är det fvp man gör man om man går vidare?=(
Föresten någon som fått lergigan Comp? Fick ni några biverkningar utav de?
Tror jag ska prova utan nu igen då jag sedan en vecka tillbaka då jag började upplevt ett rus i kroppen, som om man inte kommer
Till ro och nästan hjärtklappning.
Någon som känner igen sig?
Gick bra på ultraljudet idag. De växer som det ska och är lika stora. Som det ser ut nu blir det två pojkar!
Gick bra på ultraljudet idag. De växer som det ska och är lika stora. Som det ser ut nu blir det två pojkar!