Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Jag har också varit sugen på Britax smile 2. Men har hört att den är lätt att välta t ex på tunnelbanan?

Minns när min bugga tippade för många år sedan, aah...

• narie24
    Sosozo skrev 2017-03-14 19:21:51 följande:

Idag var jag hos BM, v 24+2. Alla värden är ok så det känns skönt. Kul att lyssna på lilla hjärtat! Men verkar vara många som ska ha barn samtidigt som oss. Jag oc BM snackade planerat snitt, och BM sa att jag skulle förbereda mig på

Att det KAN bli i en annan kommun. Typ västetås eller Norrköping i mitt fall. För att det är så fullt överallt..

Fy det låter inte kul. Kanske lite bättre när man har planerat snitt, då kan man ju i alla fall planera för det. Bävar för att sitta i telefon med värkar och inte få Plats någonstans :(

Vad skönt att allt såg bra ut!
  • narie24

Ja det kommer bli "spännande" i sommar när det är dags. Undrar vilket sjukhus man blir hänvisad till? Det finns ju några alternativ här i Sthlm men läget är ju pressat, och särskilt under semestertider.

Minns att när jag skulle föda första barnet (mars) så var det fullt. Var nära att jag blev skickad till Uppsala. Men som tur var blev det en lucka. Mannen har inte fått stanna kvar ngn av gångerna (trots att jag inte kunde sitta el stå på två dygn med första).

• narie24
    Lady K skrev 2017-03-19 14:53:59 följande:

Jag lutar också åt grå liggdel. Såg att det fanns en fin som hette "black denim" som jag tror gick att välja till Smilen. Är så sjukt kräsen och var inte helsåld på deras "steel grey" som jag tyckte var för helgrå...haha. Varför göra det lätt för sig? Men den fanns inte till sittdelen. Så där blir det nog svart, grå eller olivgrön.

För oss lutar det åt olivgrön :)
  • narie24

Min plan är att arbeta till 9/6 då det är skolavslutning och därefter ta föräldraledigt/semester. Har bf 14/7.

Ena stunden tänker jag att jag kanske orkar lite till, men de flesta dagarna är jag trött o sliten och känner för att gå ner i tid redan nu ;). Det är stor skillnad på att vara i v24 och sen kura runt på jobbet i typ v 33. Kommer bli svårt att hänga med i ungarnas tempo. Fick tanken om jag ev ska prova att söka graviditets penning. Men det ingår inte direkt tunga lyft i mitt jobb. Undrar om stress, att ständigt vara till fots, konflikthantering osv kan vara skäl att söka?

• narie24
    Sosozo skrev 2017-03-20 15:05:55 följande:

Vi skolade in första sonen när han var 15 månader. Han var väldigt liten då, kunde inte prata och knappt gå. Det var inte en bra tid för honom han grät ofta vid lämning och ibland när vi hämtade.

Så vi tog i från tårna med son nummer två, och var hemma i två år. Det var inte heller bra. Sista halvåret grät HAN när vi lämnade storebror på dagis, för att han tyckte att det verkade så kul att gå på dagis. Istället släpade vi med honom till en kall lekpark utan andra barn. Och hemma var han rastlös och nyfiken och svår att underhålla. Han är extremt social. Inskolningen märkte vi knappt av dock. Han sprang lyckligt in på avdelningen from dag ett.

Skulle vilja vara hemma 1,5 år med den här nya nu. Frågan är ju hur inskolning i januari blir. Men kan ju bli nekad, eller?..

Vi skolade in sonen i februari-mars minna jag. Gick bra men han blev ju sjuk direkt ;).
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-03-20 17:00:43 följande:

Ok! Hade ni angivit i dagisansökan att ni ville ha den tiden eller blev det bara en ledig plats då?

Ja vi sökte från den tiden.
  • narie24

Känner likadant, att det känns sååå långt kvar. Är i vecka 24 och veckorna rullar sakta framåt. Har inga direkt delmål elller hållpunkter att räkna ner mot. Inga ultraljud inplanerade eller så. Har också svårt att glädja mig fullt ut just nu. Haft några mindre blödningar och plötsligt har jag blivit rädd och oroar mig en massa.

Kan man inte bara gå i ide och vakna i v 32?!

• narie24

Jag tycker att det inland kan göra ont när hon rör sig. Speciellt om man är gasig och man känner hur hon lever om mot tarmarna, aj! Känner fortf rörelser väldigt långt ner, precis ovanför blygdbenet.

Samtidigt har jag sista veckan (veckorna?) även känt rörelser eb bra bit över naveln, ibland samtidigt uppe och nere. Bara att vänja sig ;). Hade glömt hur det kändes det här med rörelser. Har inget minne av att det gjorde ont neråt livmodern, men minns hur det känns längre fram när man får sparkar mot revbenen.

• narie24
    Sosozo skrev 2017-03-26 09:59:11 följande:

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

Hej alla glada!

För mig växlar det mellan massor av energi och nästa stund helt slut. Måste börja tänka lite mer på maten igen, blir lätt för hungrig.

Igår hade vi barnkalas med 18 vilda 8-åringar. Ryggen tokvärkte på kvällen. Då insåg jag att det kanske är bra att ta det lite lugnt ;).

Njuter av att känna rörelser, är ju sista gången! Men vaknat tidigt på morgonen för då är lillan som vildast.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny