Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-04-17 18:53:42 följande:

Här är det tvärtom. Får väldigt ont av att sova på rygg. Måste sova på sidan och jag har en kudde under magen som stöttar.

Jag är så himla orolig för läkarundersökningen imon....i lördags när jag vaknade så mådde jag jättekonstigt. Mådde illa på nåt sätt och hade ont i magen. Jobbade några timmar och fick gå iväg och vila bort magontet en stund. Mådde konstigt hela dagen. Igår var det lite bättre, men inatt vaknade jag och hade sjukt ont i magen. Va tvungen att gå upp och tog en stund att somna om....idag har jag också mått lite skumt...

känns som lilleman lagt sig konstigt, om det är så att han trycker på nåt som gör att jag får ont och mår illa?

Nä, känns inte bra det här. Han rör sig och så, men är så orolig att nåt är fel nu...

Tänk om jag får ångra att jag inte kollat upp detta nu, tänk om han mår dåligt..

Men vilken tur att du ska till läkaren imorgon. Håller alla tummar och tår att allt ser bra ut. Kan ju vara mkt som påverkar och kan göra ont o få snart må dåligt.
  • narie24
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-18 19:24:19 följande:

Vecka 30 nu och hade besök hos BM idag för att få Anti-D och rutinmätningarna.  Lite lågt järnvärde (105) så det blir att testa Niferex igen. Känt bebisen sparka och göra kullerbyttor riktigt starkt senaste tiden, särskilt på natten! 

Jag har inte varit rädd för förlossningen hittills, men nu när det närmar sig så önskar jag att det fanns ett ytterligare ultraljud vid slutet bara för att bekräfta att allt fortfarande såg bra ut - att bebisen inte är för stor, ligger med ansiktet fel eller att moderkakan inte flyttat på sig för öppningen... men BM säger att de kan känna det mesta genom magen och att moderkakan inte växer nedåt även om den är i framvägg. Så inget extra UL om det inte är något speciellt. 

Kan man inte boka ett ultraljud privat om man är väldigt orolig?
  • narie24
    sobrio88 skrev 2017-04-19 08:18:46 följande:

Nu har jag druckit sockerlösningen på glukosbelastningen. Det smakade faktiskt inte så illa som jag trodde eftersom jag gick in med inställningen att det kommer vara förjävligt, haha ;) sockret var bra nu innan så jag hoppas att det fortsätter så :)

Jag sitter också på provtagningen efter att ha druckit sockret. Detta var andra gången så var beredd. Jag börjar bli lite skakig nu. Kroppen gillar inte att gå från fastande till att höja blodsockret såhär snabbt. Sen blir jag knäpp av att bara sitta och vänta. Sjukt trött....zzz...
  • narie24
    sobrio88 skrev 2017-04-19 09:15:05 följande:

Ja nu är jag supertrött och lätt illamående. Direkt efter detta ska jag på ett viktigt möte en timmes bilfärd bort. Börjar ångra att jag skulle göra det samma dag som detta...

Sist jag gjorde det hade jag sådan huvudvärk att jag sjukade mig resten av dagen.

Nu är jag klar och har ätit lunch. Klarar nog några timmar på jobbet ????.

Lycka till med mötet!
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-04-19 10:58:44 följande:

Inatt vaknade jag och hade superont i magen (alltså, magsäcken, inte livmodern) och mådde illa. Trodde det var pga sur mage och bullade upp med kuddar till sittställning, men blev bara värre och värre. Provade att äta lite, hjälpte inte. Gick upp och satt i soffan och somnade till slut för att jag var så trött. Bättre idag men fortfarande ont, sjukanmälde mig från jobbet och vilar. Påminner om magkatarr i känslan. Men det kom så plötsligt. Undrade nästan först om det var magsjuka.

Någon som varit med om liknande eller har en ide om vad det kan vara?

Åt du ngn mäktigt igår till middag? Kan mkt väl vara magkatarr, men samtidigt cirkulerar konstiga magbaciller i min omgivning just nu.
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2017-04-19 11:51:40 följande:

Tyckte inte heller glykosbelastningen var så farlig, men blev trött. Fick ligga i ett vilrum, och somnade en stund.

På tal om sova, sover inte alls bra, vaknar och är kissnödig flera gånger varje natt. Och ligga på rygg är obehagligt, får liksom sura uppstötningar.

Har massor att göra idag här hemma, men är så sjukt trött att jag måste sova en stund nu...

Fick du ligga ner? Åh vad skönt! Jag fick sitta på

en hård stol i väntrummet :(.
  • narie24
    Sarus85 skrev 2017-04-20 07:27:29 följande:

Lider med er som måste göra belastningen.

Och vad det skiljer sig från vilket län man bor i. Vi har flyttat från Skåne till Öland. I Skåne görs belastningen på rutin och här gör man inte det.

Rätt skönt att slippa ;).

V 28+0 idag! Bara 5 veckor kvar att jobba! Kändes som igår jag plussade!

Jag hade gärna sluppit att göra sockerbelastningen. Men min bm tänkte att det kunde kopplas till magmåttet. Inte fått ngt svar idag, ringer imorgon o hör. Håller timmarna att sockret låg bra!
  • narie24

[quote=77608876][quote-nick]Joline84 skrev 2017-04-20 07:59:19 följande:[/quote-nick]Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.

Ja, det känns inte som om det kan vara bra för barnet. Två ggr har min bebbe blivit sockerchockad ????.

• narie24

Här gör man bara sockerbelastningen om man är i riskzon. Gjorde första i v16 typ då mitt socker låg lite högt (hade dock ätit mellis ganska nära inpå), resultatet hamnade precis över okej. Andra belastningen nu i v28 då magmåttwt låg högt (men sockret var på 6 vilket är okej).

Sen kanske min bm är extra noggrann då mitt andra barn vägde 4,5 kg samt att jag vägde 64 kg till mina 160 cm vid inskrivningen.

• narie24

Ooops, beställde visst bebiskläder för mer än jag tänkt mig.... svårt när man bara klickar in en massa så blir varukorgen plötsligt rätt full ;).

Svar på tråden BF Juli 2017 ny