BF Juli 2017 ny
Vi är tillbaka på sjukhuset nu. Ligger inlagd på Kvinnoklinikens vårdavdelning.
Urinprovet visade att jag är rejält uttorkad :( så nu ligger jag med dropp och grejer
Vi är tillbaka på sjukhuset nu. Ligger inlagd på Kvinnoklinikens vårdavdelning.
Urinprovet visade att jag är rejält uttorkad :( så nu ligger jag med dropp och grejer
Wow vilka magar. Jag ser fram emot när magen verkligen ser ut som en gravid-mage, nu ser jag mest tjock ut. Jag måste fortfarande gömma magen på jobbet så nu går jag bara runt i stora bylsiga kläder. Inte så kul, känner mig inte direkt fin. Efter RUL ska jag väl berätta för föräldrar (jobbar som lärare) och äntligen klä mig som jag vill. Är ju min sista graviditet så vill gärna njuta av att känna mig "gravid-fin".
Fast sen kommer man väl känna ful och otymplig istället haha.
Mår faktiskt lite bättre nu i vecka 15. Sista veckan har illamåendet varit mindre. Blir fortfarande helt sänkt om jag inte äter ordentligt, då är det omöjligt att äta.
Magen svullnar fram mot em och jag har så mkt gaser. Ser ut som en fotboll. Och gaserna gör
att jag mår illa osv. Har också huvudvärk emellanåt, sover lite sämre.
Ibland känns det som jag blir alldeles andfådd fastän jag knappt rör mig. Känns som pulsen slår fortfarande.
Efter att ha lämnat två ungar på olika ställen och sen stressat iväg till jobbet är jag rätt mör.
Fattar inre hur jag ska orka i fem månader till!
Men igår drog jag faktiskt och simmade efter jobbet! Hoppas på att orka med det ett tag framöver.
Stor kram till både grönadruvan och Delilah! Vilken oro :(.
Grönadruvan, hade aldrig hört talas om ttts men läste på lite nu. Vilken typ av operation gör de?
Hoppas du håller ihop!!!
Delilah, hur fick du reda på det? Är du rh-negativ? (Det är jag)
Jag började blöda som mens igår...oroligheter och mensvärk .... kunde förstå vad det var. Och trodde det värsta. Fick en akuttid idag. Sovit riktigt dåligt och var i en vakensömn med smärta och efter att tv slog av och ensam hemma så såg jag en man på sidan om mig och han sade flera gånger till mig att jag skulle dö... rädd å ledsen försökte ja ringa men kunde inte slå några som helst siffror. Vakendrömmen var det värsta jag varit med om. :(
Fick snabbt träffa doktor idag och fick se mitt knyte på skärmen. Blödningen kommer som innan från sidan av livmoder kanten utsidan av graviditeten. Fostret var glad och gapade med munnen och viftade med armar och ben. Jag är mörbultad och skör. Blödde mer efter undersökningen. Är rädd men lättad. Min bebis mår bra.
KUB igår, 1/21600 för downs syndrom och typ 1/200000 på de andra trisomierna! SÅ SKÖNT!
Livlig var den lille rackaren också :D
Moderkakan i bakvägg, inte för långt ner heller. Allt såg toppen ut enligt BM! :D
Alltså jag har börjat längta. Något så innerligt mycket, efter när bebisen ska komma ut och vi får träffas! Ligger i sängen nu, har känt flera små puffar i magen varav en kändes på utsidan! Åh att det är så lång tid kvar! Hur ska man stå ut ända till i sommar?
Ngn mer som oroar sig mer den här graviditeten? Just nu är jag inne i en fas då jag inte riktigt kan glädjas. Har fått två fina barn utan komplikationer. Det måste liksom vara dags nu.... ngt kommer hända.
Dessa tanker blev nog större när jag fått glukosbelastning inbokat pga högt socker. Nu tänker jag att fostret fått skador pga av det.
Just nu har vi sjukstuga här hemma. Båda barnen ligger med hög feber, hosta och kräk. Då tänker jag på hur det kommer vara sen med tre! Vojne Vojne :). Jag vet att allt funkar, men snart ska man in i karusellen igen. Våra barn är ju allt mer sällan sjuka nu. Minns hur det var när de var 1-2 år.
Jag har berättat för alla på jobbet nu. Blev tvungen när jag fick flera frågor från kollegor som jag inte ens jobbar speciellt nära. Känns som magen vuxit massor sista veckan.
Berättade för chefen förra veckan och han sa det man ska säga som chef, även om jag vet att jag ställer till det en del.
Jag har inte berättat för klassen än, eller föräldrarna (lärare), hade tänkt vänta till RUL 22/2. Men det blir allt svårare att dölja även där.
Men det ska bli skönt sen när man kan vara helt öppen.
Här i Göteborg får inte omföderskor stanna kvar på BB efter förlossningen om allt gått som det ska så behöver inte fundera på det iaf... :-P