Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-01-05 15:59:44 följande:
    Vad fint!! Så coolt med två, skönt att de verkar må bra! Kunde de alltså se könet på UL redan nu?
    Ja, jag frågade om det gick och se och hon kollade om hon kunde se. Hon såg på ena men inte den andra, men eftersom det är samma kön på dom så räckte det ju att se en!
  • GrönaDruvan
    Johanna_Nr3 skrev 2017-01-05 17:31:01 följande:
    Grattis! Fyra pojkar, vilken grej:)
    Ja, det blir häftigt!
  • GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-01-05 17:37:13 följande:
    Enligt min pappa så är det billigare med pojkar;) haha.

Men visst skulle du få flickor enligt kinesiska kalendern?
    Jag skulle få flickor enligt alla skoj tester, men så blev det ju inte! Man får ju ta de testerna med en nypa salt, hihi
  • GrönaDruvan
    narie24 skrev 2017-01-05 17:58:48 följande:
    Grattis! Spännande med fyra grabbar (hade aldrig orkar 4 tjejer haha). Hade inte du gjort testet med bikarbonat? Vad visade det?
    Ja, jag sa också det...hellre 4 grabbar än 4 tjejer! Men i slutändan kvittar ju det såklart!
  • GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-01-05 18:12:36 följande:
    Ok! Hur vet man att det är samma på båda? Det visste du sedan tidigare va, om jag inte minn fel?
    Det har de vetat sen innan att det är enäggs. Ingen tvekan om saken. Det är bara ytterst få enäggs som blir olika kön tydligen och det är inte min variant.
  • GrönaDruvan

Ni som äter vitamin tabletter, vilka har ni? Jag köpte Apotekets egna kosttillskott för gravida, men de tabletterna är så jäkla stora. Har svårt att svälja tabletter, så får bita sönder de i 3-4 delar och svälja, och de smakar apa. Därför blir det inte att jag tar dessa nu. Känner att jag behöver, eftersom jag inte äter så mycket och inte så varierat.
    Finns det några andra tabletter som är mindre och lättare att svälja? Järntabletterna jag har är rätt små och runda, och de kan jag svälja.

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-01-06 11:27:03 följande:
    Jag hade precis samma problem! Är det de röda du har? Jag hittade en annan sort, de är lite mindre. Men det kanske är de här du har?
    Ja, det är dom jag har. Jätte äckliga att bita i...
  • GrönaDruvan
    babydreams skrev 2017-01-08 14:40:27 följande:

Tänkte fråga er alla, hur många av er har "officiellt" gått ut med graviditeten ännu? Eller när hade ni tänkt göra det?

Båda våra familjer vet om det nu och våra närmsta vänner, så vi tänkte gå ut officiellt med det om någon vecka eller så. Så mysigt att äntligen komma ut med det, så jobbigt att gå runt och vara hemlig med det haha :D

Efter ultraljudet i torsdags så håller vi inte det hemligt längre. Är så himla skönt att inte dölja längre. Är i vecka 15 nu.
  • GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-01-08 22:22:11 följande:
    Oki för på lördagar byter jag vecka och då nyligen i lördags gick jag in i v 12 (11+0)

Och min bf är 29/7 ...verkar som att nån av oss räknar fel ....

Lite hjälp att beräkna av nån som vet !!
    Beror ju också på hur lång menscykeln man har och lutealfas och allt sånt...
  • GrönaDruvan

Hur gör ni alla, går ni ut med graviditet på Facebook?
    Med de andra två la jag ut en bild när vi varit på rul, men denna gången tänker jag inte skriva någonting förräns bebisarna är ute!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny