BF Juli 2017 ny
Olle har så jätte tunna armar också, så gulligt.
Varit med Olle på BVC idag.
Han är 3 veckor idag och blev så glad att han gått upp bra i vikt nu! Då verkar det ju som att amningen funkar!!
Han vägde 3430 och var 52 lång idag!
(Förra veckan 3096 och 50 lång)
Min lille plutt börjar bli stor!!
Nu har jag fått första dosen av shots, igångsättning , nervösssssss
Dag 2 med igångsättning , igår hände inget trots 6 st shots :( men vi fortsätter idag
Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)
Idag kl 18:04 kom vår prinsessa hon var 4040 gr och 53 cm lång :))) igångsättning var ändå effektiv :))
15 dagar idag och varit på viktkontroll igen på BVC. Idag ungefär 100g över födelsevikten! Woop :)
Nu när magen har gått ner så undrar man nästan hur i helsike hon fick plats där inne.
Halloj alla! 23:55 föddes vår "lilla" tjej. Hon vägde 4340 gr och är 53 cm lång så det var bra att jag inte gick över mer.
Vattnet gick vid 17.15 och vi var på plats på SöS vid 18.30. Vattnet var brun-oranget. Jag hade feber och fick penicillin för ev infektion.
Hade onda värkar direkt när jag kom in men var bara öppen 3 cm vid 21. Blev så deppig för jag hade så ont. Körde på lustgas men fick även epidural strax efter. Fick lite andrum några värkar men vips var jag öppen 10 cm vid 23. Sen var det vidrigt och jag skrek i masken, gjorde sjukt ont! Fick panik och trodde aldrig det skulle gå. Sista värkarna var brutala men efter bara ngn krystvärk var hon ute. Vilken total lycka! Skrek av glädje. Hon skrek direkt och började snabbt suga. Hon har dessvärre också aningens feber, vet inte vad det beror på.
Nu sover hon hos pappa. Jag är helt väck men kan absolut inte sova. Eftervärkar som gör ordentligt ont. Strax ska vi flyttas till BB-hotellet.
Så glad över att vi fick plats och personalen har varor grymt proffsig. Galnaste upplevelsen man kan uppleva!
Nu har jag fått ner hur det gick det till lite kort, så man kommer ihåg sen när hormonerna börjar spruta. Beredd på bröst och hormonchock.
Vet alla att det finns en fortsättningstråd för oss som fått? Ifall ni vill skriva där när bebis kommit!
Nu är alla små kräftor födda i den här tråden, nu är det bara alla lejon kvar .
Har varit dålig på att läsa i den här tråden nu sen min lilla knatte kom men grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som fortfarande väntar på era små mirakel <3
Hej alla!
Imorgon blir vi igångsatta med ballongmetoden.. Är det någon som har erfarenhet av den? :)
Den 27/7 kl00.13 kom vår älskade dotter Alina på 3032g och 49cm lång! :)
Grattis till alla nya små guldklimpar!! Så härligt att vi alla snart har fått! Håll ut ni som är kvar, snart har ni också bebis!!
Började läsa från början av tråden härom dagen och det var både kul och lite sorgligt att läsa. Kul att vi är så många som hängt tillsammans här under alla månader och följt varandra. Sorgligt när jag påminns om resan med tvillingarna...
Tror att många som var med i början inte hängde med hela vägen, undra hur det gått för dom? De har säkert sina bebisar nu också.
Många var vi som mådde fruktansvärt illa och många var vi som var oroliga. Alla krämpor vi kämpat oss igenom...
Vi har en som förlorade sin bebis nästan vid målgång..så tragiskt.
Vilken resa tjejer! .....och så många nya små liv vi skapat!