Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Bimbim79 skrev 2017-07-09 16:17:43 följande:
    Lilla plutten men han lägger på sig iaf! Min stora tjej va 40 cm o vägde 1935 när hon föddes i v 38. Låren va som min tumme, storl 56 hade hon hur länge som helst. Storl 68-74 när hon började dagis vid 13 månader! Svårt att hitta gå omkring å leka plagg i de storlekarna. Overaller mm. Hon va dessutom blöjtorr när hon hade storl 80, vilket ställde till det en del! Hon är fortfarande nätt men ganska lång, väger nu 13,5 år ca 43 kg så samma kurva som jag från ca 3 års ålder! :)
    Men oj så liten hon var! Varför va hon så liten? Kan förstå om hennes lår va som din tumme då, för Olles lår kändes inte mycket större i början heller, även om de var större såklart. De ser nästan ut som små fågelungar när de inte växt i skinnet, hihi
    Olle har så jätte tunna armar också, så gulligt.
  • GrönaDruvan

Varit med Olle på BVC idag.
    Han är 3 veckor idag och blev så glad att han gått upp bra i vikt nu! Då verkar det ju som att amningen funkar!!
    Han vägde 3430 och var 52 lång idag!
    (Förra veckan 3096 och 50 lång)
    Min lille plutt börjar bli stor!!

• GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-07-11 10:58:28 följande:

Nu har jag fått första dosen av shots, igångsättning , nervösssssss

Spännande! Jag fick ju två shots och sedan en dubbel shots innan de tog vattnet. Efter det tog det bara 40 min så var Olle ute!
  • GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-07-11 15:53:22 följande:
    Nu har jag fått tredje shots också dubbel känner massa sammandragningar så får vi se kl 17 vad dom gör
    Fick min dubbla kl. 19 och då började det rejält för min del, var dock hanterbart fram till ca.20.30... kanske blir nåt liknande för dig tidsmässigt! Heja heja!
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-07-11 20:04:26 följande:
    Behövde du dropp?:)
    Nä, fick ballong först och sedan shottar...
  • GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-07-12 10:42:29 följande:

Dag 2 med igångsättning , igår hände inget trots 6 st shots :( men vi fortsätter idag

Det vet jag min bm sa till mig när vi kom in på måndagen....
    -senast torsdag har ni bebis..
    Kan ju tyvärr ta tid, speciellt om det är första barnet. Är det ditt första?
  • GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-07-12 11:52:02 följande:
    Det är vårt tredje barnet
    Ok! Hoppas det funkar bättre idag då! Håller tummarna!
  • GrönaDruvan
    sobrio88 skrev 2017-07-12 18:19:08 följande:

Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)

Grattis!!
  • GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-07-12 22:17:34 följande:

Idag kl 18:04 kom vår prinsessa hon var 4040 gr och 53 cm lång :))) igångsättning var ändå effektiv :))

Grattis!!
  • GrönaDruvan
    KaffeOchHybris skrev 2017-07-12 21:38:57 följande:

15 dagar idag och varit på viktkontroll igen på BVC. Idag ungefär 100g över födelsevikten! Woop :) 

Nu när magen har gått ner så undrar man nästan hur i helsike hon fick plats där inne.

Haha...ännu konstigare är ju hur de kan komma ut!!
  • GrönaDruvan
    narie24 skrev 2017-07-19 02:22:47 följande:

Halloj alla! 23:55 föddes vår "lilla" tjej. Hon vägde 4340 gr och är 53 cm lång så det var bra att jag inte gick över mer.

Vattnet gick vid 17.15 och vi var på plats på SöS vid 18.30. Vattnet var brun-oranget. Jag hade feber och fick penicillin för ev infektion.

Hade onda värkar direkt när jag kom in men var bara öppen 3 cm vid 21. Blev så deppig för jag hade så ont. Körde på lustgas men fick även epidural strax efter. Fick lite andrum några värkar men vips var jag öppen 10 cm vid 23. Sen var det vidrigt och jag skrek i masken, gjorde sjukt ont! Fick panik och trodde aldrig det skulle gå. Sista värkarna var brutala men efter bara ngn krystvärk var hon ute. Vilken total lycka! Skrek av glädje. Hon skrek direkt och började snabbt suga. Hon har dessvärre också aningens feber, vet inte vad det beror på.

Nu sover hon hos pappa. Jag är helt väck men kan absolut inte sova. Eftervärkar som gör ordentligt ont. Strax ska vi flyttas till BB-hotellet.

Så glad över att vi fick plats och personalen har varor grymt proffsig. Galnaste upplevelsen man kan uppleva!

Nu har jag fått ner hur det gick det till lite kort, så man kommer ihåg sen när hormonerna börjar spruta. Beredd på bröst och hormonchock.

Grattis! Härligt att det gick bra även om det gjorde så ont. Minns också sista värkarna, de var hemska!!
    Nyfiken bara...i listan står det att du skulle ha en pojk...skrev hon fel bara eller blev ni överraskade av "fel" kön?
  • GrönaDruvan

Vet alla att det finns en fortsättningstråd för oss som fått? Ifall ni vill skriva där när bebis kommit!

• GrönaDruvan
    Leeandra skrev 2017-07-23 09:37:56 följande:

Nu är alla små kräftor födda i den här tråden, nu är det bara alla lejon kvar .

Min Olle blev ju en tvilling, hihi
  • GrönaDruvan
    sobrio88 skrev 2017-07-25 07:22:36 följande:

Har varit dålig på att läsa i den här tråden nu sen min lilla knatte kom men grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som fortfarande väntar på era små mirakel <3

Samma här...lite dålig på att läsa här.
    Men grattis till er som fått och ni som väntar...kämpa på!!
    Välkommen till våran andra tråd sedan!
  • GrönaDruvan
    Vårivfresa skrev 2017-07-25 15:37:24 följande:

Hej alla!

Imorgon blir vi igångsatta med ballongmetoden.. Är det någon som har erfarenhet av den? :)

Japp. Jag fick ballong på min igångsättning!

Satte in den vid 10, då jag inte var nåt öppen. Gick ut på promenad i 1.5h...sen låg jag i sängen och kollade tv.
    Den hade säkert ramlat ut innan, men jag var lite rädd för det på nåt sätt, för då visste jag ju att det skulle vara på riktigt, haha... jag gick iaf på toa strax innan 15 och då ramlade den ut.
    Hjälpte lite, men inte så att hinnorna kunds tas, så jag fick 3 omgångar med cytotec också innan lilleman föddes.
  • GrönaDruvan
    Vårivfresa skrev 2017-07-27 15:32:28 följande:

Den 27/7 kl00.13 kom vår älskade dotter Alina på 3032g och 49cm lång! :)

Grattis!!!
  • GrönaDruvan

Grattis till alla nya små guldklimpar!! Så härligt att vi alla snart har fått! Håll ut ni som är kvar, snart har ni också bebis!!

Började läsa från början av tråden härom dagen och det var både kul och lite sorgligt att läsa. Kul att vi är så många som hängt tillsammans här under alla månader och följt varandra. Sorgligt när jag påminns om resan med tvillingarna...

Tror att många som var med i början inte hängde med hela vägen, undra hur det gått för dom? De har säkert sina bebisar nu också.

Många var vi som mådde fruktansvärt illa och många var vi som var oroliga. Alla krämpor vi kämpat oss igenom...
    Vi har en som förlorade sin bebis nästan vid målgång..så tragiskt.

Vilken resa tjejer! .....och så många nya små liv vi skapat!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny