Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2017-03-15 11:55:23 följande:

Är det någon som börjat med järntillskott eller åt det vid tidigare graviditet. Förra graviditeten hade jag bra järndepå och mot slutet rekommenderade min bm ändå extra järn men jag avstod. Nu tycker min nya bm att jag ska börja även fast järnvärdet knappt är lågt. Jag är orolig att bli hård i magen och vill isåfall börja med något som verkar så skonsamt som möjligt! Tips och/eller erfarenheter? Verkar som många blir väldigt hårda av Niferex tex. 

Jag äter ju två järntabletter om dagen...+3 tabletter med b-vitamin.
    Sist var järndepåerna på 11 (!!!!) och järnvärde på 95... tog nya blodprov härom dagen så får se om det gått upp nu, annars kommer jag nog få järn intravenöst.
    Jag är förstoppad från och till, men försöker äta och dricka saker som underlättar det.
  • GrönaDruvan

Jag ska troligtvis börja jobba 50% nu i april efter att varit sjukskriven helt sen 24 januari. Tänkte isåfall jobba till mitten av maj och sen går jag igen.
    Det verkar ju som att de ska plocka ut honom i början på juni.
    Jag tar 4 veckor semester direkt sen går jag på fl.
    Min man ska vara ledig från 22 maj till 4 september, det blir härligt!

• GrönaDruvan
    basio skrev 2017-03-18 11:29:00 följande:
    Min man har en timmes bilväg att köra (och jag har väldigt snabba förlossningar) så han har planerat att ha semester från första veckan i juli (jag har bf 30/7, men alla mina barn är födda v36-37). Vi hoppas på att bebisen väntar tills hans semester har börjat, men de andra förlossningarna har börjat på natten så får hoppas på det också.
    Hur stora har dina barn varit som kom i vecka 36?
  • GrönaDruvan

Jag är rätt rastlös hemma nu, så ska bli ganska skönt att jobba lite, men ändå orolig om jag orkar. Vet ju att jag får ont när jag står och går för länge...
    Jobbar i förbutik och är ofta själv och står hela tiden, men samtidigt är det kul att få lite mänsklig kontakt igen, haha

• GrönaDruvan

Va på vanliga vecko-läkarundersökning förut, men idag var första gången de kollade vikten! Han väger 711g nu, han växer allt!

• GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-03-20 17:27:30 följande:
    Så underbart. I vilken vecka e du nu??
    Ja, det känns så bra! Jag är i vecka 25 (24+3)!
  • GrönaDruvan

Får jag fråga hur mycket onyttigt ni äter varje dag?
    Börjar nästan få lite ångest hur mycket jag går och småäter...äter ju stora mängder mat också, så får ju i mig mycket nyttigt, så på det sättet är jag inte orolig, men att det ska vara så svårt att låta bli!!!
    Idag har jag lyckats trycka i mig:
    -1 Dammsugare
    -6 rutor marabou helnöt
    -1 donut + Festis
    -nästan en hel godispåse (sån färdig liten)

Då är dagen inte slut än!!

Igår blev det väl några kakor till och choklad och säkert nåt mer...haha

• GrönaDruvan

Då går man in i vecka 27 idag! Så härligt att tiden går framåt!! Han börjar bli riktigt stark där inne, är så skönt att känna honom så mycket!!!

Det här med att sova...våra två barn har alltid sovit som små gudar. Visst, de hade väl några perioder som bebisar då det var lite sisådär, men i det stora hela så har det alltid gått bra. Det är väldigt sällan som de kommer ner till oss, men nu det senaste har de börjat komma ner...blir alltid att mannen får flytta sig, jag tycker det blir för trångt att sova tre i dubbelsängen, speciellt när äldsta sonen sover där, för han snurrar runt så...
    Den yngsta kan man oftast gå med upp till rummet igen bädda om och säga god natt igen..
    Vet inte om de börjar bli lite oroliga nu inför bebisens ankomst och det är därför de springer på nätterna...?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny