BF Juli 2017 ny
Ja jösses, vilken resa man varit med om...jag hoppas verkligen på ett bra slut nu, för oss båda!
Någon som börjat skriva förlossningsbrev? Jag hade liknande upplevelse på båda mina vaginala förlossningar, efterfrågade samma saker på båda. Vet också jag fick bråka rejält med en bm när sonen skulle födas som propsade på tens, jag blev skitförbannad när hon inte lyssnade resultatet va pinvärkar i de 5 timmarna hon hade kvar på sitt pass. Ville inte se henne i salen alls, konstanta värkar och det hände absolut ingenting. Inget jag känner för att gå igenom igen. Mesproppen till Karl jag hade då sa ju inget heller och jag varken kunde eller orkade prata just då!
De vill ju alltid man ska prova nåt de tycker är fantastiskt, bad om bedövningsspray i mellangården, med yngsta fick det men sonen, då kommer de med varma handdukar, fick psykbryt! Kanske ska tillägga att jag inte är den charmigaste patienten när smärtan sätter in ;)
Eftersom det blir planerat snitt kommer det inte bli mkt till brev. Har fått två bud angående postop. Läkaren sa arr man och bebis kommer vara med mig där, bm sa att de kommer gå till avd. Det vill jag INTE förrän jag själv är redo att vara ifrån bebisen, fick typ 30min-1h tillsammans förra gången efter förlossning innan jag syddes på op. Fick spendera hela natten utan bebis vilket var det sista jag tänkt mig kunde hända, inte kul. Så det kommer jag vara tydlig med innan.
Nä förlossningsbrev hoppar jag nog över.
Ska ju snittas, och har två önskemål, som det inte var några problem med att få igenom förra gången: 1: att katetern sätts efter att jag fått ryggbedövningen 2: att bebisen får vara med mig hela tiden, alltså även under "uppvaket". Detta kan nog påverkas av ev platsbrist, förra gången hamnade vi direkt på eget rum efter att de sytt ihop, och jag fick ha bebisen hos mig hela tiden.
Men om man skulle hamna på uppvak i en sal med andra patienter så får inte bebisen vara med.
Ska bli extra kul att det är sambons första, ser verkligen fram emot att dela detta med honom!
Läkarbesök idag 29+3 och min lilla pojk verkar må toppen där inne! Han väger nu ca.1400gram (lite mer) och ligger nu bara 3-4% under normalt istället för 7-8% som gångerna innan...alla flöden bra och nu får jag slippa gå till läkaren på två veckor!
Känns så härligt att han växer så bra och verkar må så bra!!
Alltså, dessa hemska hemska ligamentssmärtor!!! Nästan varje natt när jag går upp känns det som tusen knivhugg på högra sidan. Någon mer som har det?
Har sluppit både sendrag och den där hemska ligamentsmärtan också. Tänkte även på att jag sluppit karpalrinnelsyndrom den här gången, iaf hitills. Jag kommer inte ihåg vilken hand det var och när det startade men det var en lång period med hand som domnade bort i sängen.
Vi använder neutral tvättmedel och sköljmedel här hemma.