BF Juli 2017 ny
Synd att vaccinet varar så kort tid, kanske bättre att hoppas på det bästa då. :)
Använder ni sköljmedel till era bebiskläder? Vilket i så fall? Vi har tvättat utan men tyckte att de blev så hårda och inte mjuka, så vi funderar på om man ska ha i lite sköljmedel?
Vi har köpt detta, funkar det tror ni? Generellt iallafall, vi vet ju inte hur han reagerar :)
Är väl inte less på att vara gravid, än, men längtar så mycket efter honom <3.
Mina fötter och ben är rejält svullna idag dock, kanske pga värmen också, och det känns rätt obehagligt faktiskt. Inte varit med om det förut.
Annars skulle längtan väl också vara att få tillbaka orken igen och kunna gå och träna, det saknar jag. Är rädd att aldrig komma i form igen. :(
Jag har lite olika gravidappar och bland annat 1177 som ju bör vara den man kan lita mest på då BM alltid hänvisar dit som "säker källa".
Där står det dock att bebisen är större än i alla andra appar som känns mer lika varandra vad det gäller mått och ibland vikt.
I tex Preglifeappen står det att bebis är ca 39cm och väger 1.79-1.95kg under veckan (är i vecka 32), men i 1177:s app så står det att bebisen är ca 44cm och väger 1,8kg.
När jag var hos BM sist (förra veckan) och frågade hur stor bebisen ungefär kan vara så sa hon ca 38cm (1177 sa 43cm) vilket stämmer bättre med övriga appar.
Nu är det ju bara ett snitt men ändå, blir förvirrad?
Jag vill önska alla blivande mödrar härinne ...grattis på mors dag!
Är också så himla trött, fysiskt och i huvudet.
Kämpar och kämpar med att få min sjukskrivning på 25% godkänd (varit sen 17/4 men inte fått den beviljad eller ersättning än, kommer bli kris i kassan).
Misslyckades idag med min tredje uppkörning, nu finns det inga tider förrän i september.
Har tre veckor kvar att jobba och vet inte riktigt hur jag ska orka tänka på jobbet så länge till.
Har haft hosta i över två veckor, ibland så går luften helt ur mig och jag har vaknat på natten av att jag inte kan andas. Den börjar bli bättre men inte bra än. Har haft problem med astma för ett par år sen, kanske är det det som spökar.
Fötterna! Svullna som tusan och gör ont att stå/gå för länge.
Förlåt för gnäll :(
Hur går det med namn för er? Vi har ett vi gillar men vi är inte säkra. Problemet är att tex familjen har frågat om just namn och då har vi nämnt detta och nu kallar de honom för det. :p
När måste man ha spikat namnet? För man ska vän registrera det på nåt sätt?