Inlägg från: Meowt |Visa alla inlägg
  • Meowt

BF Juli 2017 ny

Bimbim79 skrev 2017-05-01 20:38:38 följande:
    Jag har inte haft det, va gravid med yngsta tösen när de 2 andra hade det, fick det inte men bm sa jag skulle åka in direkt om jag blev dålig. Hon hade sen vattkoppor när hon va 1,5 fick inte det då heller. Man kan bli immun utan att det bryter ut, men är man gravid å får det så "vaccinerar" de men går ej göra förebyggande, vaccinationen håller typ bara några månader :)
    Okej, men om du lyckats klara dig när dina haft det så är det ju betryggande :)
    Synd att vaccinet varar så kort tid, kanske bättre att hoppas på det bästa då. :)
  • Meowt

Använder ni sköljmedel till era bebiskläder? Vilket i så fall? Vi har tvättat utan men tyckte att de blev så hårda och inte mjuka, så vi funderar på om man ska ha i lite sköljmedel?

• Meowt

Vi har köpt detta, funkar det tror ni? Generellt iallafall, vi vet ju inte hur han reagerar :)

• Meowt
    Haiduchi skrev 2017-05-08 23:42:53 följande:
    Förra veckan så började mitt två veckors intervall hos bm. Var då i v 32 (31+2) och ska dit alltså 34, 36,38,40 och ett besök bokat i både v 41 och 42 om jag går över.

Innan dess var jag där v 9, v 13, v 25 och v 29.

Här i Skåne län går man tydligen likadant oavsett om det är första eller andra osv. En del län gör kanske skillnad på det?
    Har ungefär samma som du, bor i Malmö.
    Känns skönt att gå dit så ofta tycker jag.
  • Meowt

Är väl inte less på att vara gravid, än, men längtar så mycket efter honom <3.

Mina fötter och ben är rejält svullna idag dock, kanske pga värmen också, och det känns rätt obehagligt faktiskt. Inte varit med om det förut.

Annars skulle längtan väl också vara att få tillbaka orken igen och kunna gå och träna, det saknar jag. Är rädd att aldrig komma i form igen. :(

• Meowt

Jag har lite olika gravidappar och bland annat 1177 som ju bör vara den man kan lita mest på då BM alltid hänvisar dit som "säker källa".
    Där står det dock att bebisen är större än i alla andra appar som känns mer lika varandra vad det gäller mått och ibland vikt.

I tex Preglifeappen står det att bebis är ca 39cm och väger 1.79-1.95kg under veckan (är i vecka 32), men i 1177:s app så står det att bebisen är ca 44cm och väger 1,8kg.
    När jag var hos BM sist (förra veckan) och frågade hur stor bebisen ungefär kan vara så sa hon ca 38cm (1177 sa 43cm) vilket stämmer bättre med övriga appar.

Nu är det ju bara ett snitt men ändå, blir förvirrad?

• Meowt
    GrönaDruvan skrev 2017-05-23 10:20:18 följande:
    Ja, är så trött på det....men så har det alltid varit.

Nu är det 27 dagar kvar till den här långa resan är över.
    Ska bli skönt. Sista veckan så har allt känts så jobbigt. Finns inga kläder som passar. Har inga sommarkläder i värmen förutom linnen o toppar, och ett par byxor som är relativt svala.
    Provat lite shorts o klänningar, men allt ser fult ut på. Ser ut som en elefant med klänning. Verkligen jättefult.
    Visst finns det säkert kläder som sitter bra, men är inte alls sugen att köpa dyra Mammakläder nu när det är så kort tid kvar..
    Kan inte minnas att jag kände mig så jäkla ful de andra graviditeterna.
    Har också problem med kläder, har provat massor i affärerna men inget funkar. Köpt lite på Tradera men det funkar inte heller. Vill gärna ha klänning men det ser förfärligt ut. :(

Har packat ner 95% av mina vanliga kläder och lagt undan dem eftersom att det mest ger ångest över att jag inte kommer i dem igen på länge. Har lovat mig själv att inte äta som en gris vid nästa graviditet :):)
  • Meowt
    Summerchild skrev 2017-05-28 01:23:19 följande:

Jag vill önska alla blivande mödrar härinne ...grattis på mors dag!

Detsamma! :)
  • Meowt

Är också så himla trött, fysiskt och i huvudet.

Kämpar och kämpar med att få min sjukskrivning på 25% godkänd (varit sen 17/4 men inte fått den beviljad eller ersättning än, kommer bli kris i kassan).

Misslyckades idag med min tredje uppkörning, nu finns det inga tider förrän i september.

Har tre veckor kvar att jobba och vet inte riktigt hur jag ska orka tänka på jobbet så länge till.

Har haft hosta i över två veckor, ibland så går luften helt ur mig och jag har vaknat på natten av att jag inte kan andas. Den börjar bli bättre men inte bra än. Har haft problem med astma för ett par år sen, kanske är det det som spökar.

Fötterna! Svullna som tusan och gör ont att stå/gå för länge.

Förlåt för gnäll :(

• Meowt

Hur går det med namn för er? Vi har ett vi gillar men vi är inte säkra. Problemet är att tex familjen har frågat om just namn och då har vi nämnt detta och nu kallar de honom för det. :p
    När måste man ha spikat namnet? För man ska vän registrera det på nåt sätt?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny