BF Juli 2017 ny
Hoppas jag fått med alla hittills och att det står rätt. Ändra gärna om något är fel. Vet att vi sakna några så väntar lite med att lägga den i trådstarten.
Bf lista
Hoppas jag fått med alla hittills och att det står rätt. Ändra gärna om något är fel. Vet att vi sakna några så väntar lite med att lägga den i trådstarten.
Bf lista
Puh...allt var bra...kan jag slappna av..
Jag tycker att rörlesemönstret har förändrats rätt mkt på senaste. Hon ligger med huvudet nedåt men jag tror nästan mer att det nu beror på att hon blivit så stor. Jag känner rörelser i princip lika ofta som förut, men de är långsammare och håller inte alls på så länge. Tidigare kunde hon riva av riktiga gympapass som höll på en lång stund. Nu kan det vara en knuff eller lite bök eller bara att hon sträcker på sig. Sen behöver det inte komma så mycket mer. Har läst att det är normalt. Men jag måste ändå vara mer uppmärksam och kommer oftare på "shit när kände jag henne senast?" Nu för tiden.
Jag har världens coolaste granne! Hon är över 80 år och väldigt pigg. Jag har hållt på att kratta gräsmattorna denna vecka. Men det går inte så fort då fogarna inte vill så det har blivit korta pass. Hade säkert halva kvar igår när jag gick in. Nu när jag gick ut och skulle fortsätta är allt klart!
Hon hade legat sömnlös inatt åt att en gravid inte ska kratta, så 3 imorse hade hon börjat kratta min gräsmatta! Hon vet att jag är tjurig så hade hon frågat hade jag sagt nej. Nu känns det dock väldigt skönt!
Ååå så gulligt av henne. Jag hade nog bakat lite bullar eller så och gått över med det o tackar så mycket. Jätte snällt och skönt för dig.
Ang rörelsemönster så har min också ändrat sig lite. Mycket mer hicka. Känner att han flyttar sina ben men inte så mycket mer.
43 dagar kvar till BF, de andra kom ju 38+ så dum som jag är räknar jag med att jag slipper gå 42 veckor! Blir säkert igångsatt 42+ bara för att ;)
Här har vi värsta åskvärmen idag, varvar strålande sol med tokregn! Fuktigt och tungt. Har iaf rensat ut sista kattvinden nu, och på söndag ska jag och mamma stå å sälja skräp på loppis :) bättre 5-10 kr / sak/plagg än det ligger här å samlar damm! Har haft huset i 3 år, ensam med 3 barn, 200 kvadrat att stuva in saker på, tror ni jag lagt på hög eller :) alla utväxta kläder skor skridskor flytvästar cyklar mm tv spel filmer galet mycket saker :)
Här var jag hos Bm idag. Allt såg bra ut som "vanligt" och bebisen har lagt sig med huvudet neråt och sjunkit ner rejält. Åh vad jag längtar efter denna lilla klump nu! Om 3 veckor tycker är jag den kan komma ut:)
Bf lista
19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerat igångsättning.
27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.
28/6. Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Reserv på snitt en vecka innan.
1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.
5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.
6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.
6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt
8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.
11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)
12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.
14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.
18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.
19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.
21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.
23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.
23/7 Noova87. Flicka.
24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.
24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.
25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.
26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.
28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.
29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.
30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.
30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
2/8. Summerchild. Fjärde barnet.
3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.
Puffar för listan! Någon fler som vill ansluta sig?:)
Har haft förvärkar nu sen typ 14.30 idag. Känns typ enbart i ryggslutet, nån enstaka gång känns mer rejält oxh i magen med då.
Ringt mina föräldrar oxh förvarnat att vi kanske behöver att de kommer i natt om de skulle starta.
Om detta är latensfasen som är igång så kan det i värsta fall hålla på lääänge.
Jaja. Lite spännande iaf :) 19 dagar till bf annars idag