Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Jag frågade faktiskt nu. Då sammandragningarna är för svaga för att vara riktiga värkar så ger dom ibland brikanyl för att lugna livmodern

Då bebisens hjärtljud gick upp under varje sammandragning så ville dom lugna livmodern och bebisen och sätter därför in en spruta. Kommer dock inte bli flera:)

Kommer bebisen kommer den få komma. Så närmsta tiden får avgöra vad som händer:) nu är bebisens hjärtljud stabila iallafall:) hon förvarnade dock att jag lika gärna kan gå över! Blä haha

• Treansresa
    Any80 skrev 2017-06-14 23:44:09 följande:

Jag e själv 35+1 men senaste två dagar har jag mensvärk och sammandragningar , men när jag ligger ner lugnar det sig, har du så liknande eller? Kram <3

Så har mitt varit sista dagarna. Nu idag fick jag en liten blödning och sedan kom sammandragningarna med jämna mellanrum och vägrade ge sig. Så från 16-2315 höll dom på med 3-5 minuter mellan i snitt
  • Treansresa

Jag är äntligen hemma igen! Bebisen är i magen där den hör hemma ett tag till. Dagens läkare vart arg för att läkaren inatt gett brikanyl. Jag är dock glad att bebisen stannar kvar. Om 2 veckor kan den få komma!

• Treansresa
    Any80 skrev 2017-06-15 14:04:28 följande:

Så bra att du e hemma. Kram <3

Ja det är riktigt skönt:)
    Delilah2001 skrev 2017-06-15 14:16:23 följande:

Så skönt!

Jag vill också att min stannar kvar ett par veckor till, har en del att röja och förbereda här hemma. Möblera om lite bla, så att säng och skötbord och annat får plats. Och rensa garderoberna så att jag kan tvätta och lägga in bebiskläder

Jag känner också så. Har massa kvar att fixa så måste hinna göra det först. Och bebisen räknas fortfarande som prematur och det kan vara problem. Men om 2 veckor är den välkommen:) då borde jag har hunnit klart med allt.
  • Treansresa
    Preet90 skrev 2017-06-15 17:40:43 följande:

Varför blev läkaren arg? är det farligt att ge brikanyl? Känner du typ ett tryck neråt mot vaginan och rumpan? Det känns som att min bebis rör sig långt ner

Hon tyckte inte man skulle stoppat det. Läkaren som tog beslutet tyckte det var bättre att stoppa då bebisen var stressad. Tror inte brikanyl är farligt men används oftast inte såhär sent.
  • Treansresa

Nu började min slemmis släppa! Har börjat få sammandragningar igen också! Måste erkänna att det är lite spännande. Även fast jag vill att bebisen ska stanna till juli. Och att det inte är nå garantier att den kommer innan bf endå.

Är nog dags att packa förlossningsväskan! Bättre att han den ifall att

• Treansresa
    Any80 skrev 2017-06-16 15:37:53 följande:

:)) vilken vecka är du i? Händer mycket nu

35+1 idag bara
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-06-16 15:51:01 följande:

Just det du och jag har samma fl dag, jag har också sammandragningar och förvärkar men vilar väldigt mycket , vill att bebisen stannar minst 2 veckor till.

Så känner jag med. Har fått mina i 37+ och det är lagomt. Tänker dock inte stoppa upp detta utan när de sätter igång så får den komma och hoppas den är redo.
    Meowt skrev 2017-06-16 15:53:37 följande:

Vi har också packat till BB, 35+0 idag. :)

Man vet ju aldrig när något händer. Hellre packat än panik.

Så har jag tänkt men vet inte vad jag ska packa! Ändå har jag gjort detta två gånger. Man glömmer fort! Får googla runt lite
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-06-16 16:20:41 följande:

Idag tog mitt besök hos bm väldigt lång tid. Kom dit vid 10 men hjärtljuden hos bebben låg för högt (över 170). Provade halv 11 igen, samma sak. Fick sen gå iväg o promenera och provade igen vid 12. Fortfarande över 170. Bebben var helvild där inne. Fick gå runt en timme till för ett sista försök, annars skulle jag inte till fl för undersökning. Men kl 13 när jag kom dit hade hon äntligen lugnat sig där inne och hjärtljuden låg normalt. Så skönt! Man vill ju helst slippa flera timmar på fl.

Men nu är jag helt mör. Jobbigt att gå runt i flera timmar och vara orolig.

Vad läskigt med hjärtljuden! Skönt att dom tillslut gick ner. Man vill ju inte ha stressade bebisar! Ska ni följa upp det något?
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-06-16 18:24:46 följande:

Har du värkar?

Nej inget. Någon sammandragning bara. Tror jag kommer få gå över haha
Svar på tråden BF Juli 2017 ny