Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

KaffeOchHybris skrev 2017-05-30 13:05:55 följande:

Jag har en BB-papperspåse xD Behöver gympåsen för yoga och orkar inte fixa en ny bara för detta... så det blir en ICA papperspåse som jag slängt i lite grejer i. Men det funkar väl.

På tal om städning och att boa: 

Är lite sur idag. Sov inte bra och städfirman som jag hade hoppats på skulle komma hem till oss har inte hört av sig. Vi har ingen familj som kan hjälpa till att få i ordning hemmet innan BF, så jag hade tänkt betala för en storstädning från en städfirma eftersom jag inte kan göra allt som jag gjort tidigare, plus sambons skada gör att det blir för mycket för honom att göra själv. Lär ju inte bli så mycket tid för städ precis efter bebisen kommer och det är ordentliga dammråttor under sängen just nu.

Hörde av mig till dem första gången för cirka en månad sen via email och fick inget svar. Så ringde jag en vecka senare och då fick jag ett kundbesök bokat för veckan efter. Efter besöket verkade det lovande, kvinnan som äger företaget verkade seriös och sa att de kunde komma i början av juni, men att hon behövde se över schemat och skulle höra av sig med tider... det var typ 2 veckor sen nu och jag har inte hört något. Skickade ett sms i fredags och påminde vänligt om det men nu har jag fortfarande inte fått nått svar.

Suck! Jag tror det blir till att jag får samla krafterna och städa själv. Så skumt med företag som lixom inte verkar vilja ha ens pengar. Om de hade sagt till från början att det skulle bli svårt m. schemat hade jag ju i alla fall haft tid att kontakta någon annan.

Men vilken dålig service! Det ligger ganska mycket pengar har bakom en storstädning också. Nu lär det ju inte vara det enklaste att hitta någon nu som ställer upp heller:( är man inte upplagt eller i form för att storstäda ställer det till stora problem!
  • Treansresa

Någon som vet om man kan säga till Bm att man inte vill väga sig något mer förens sista besöket nu? Jag börjar få mer och mer hjärnspöken över vågen så vill knappt äta frukost innan Bm besöken skulle det bli akut snitt vet gubben min vikt.

• Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-05-31 07:35:18 följande:

Klart man kan! Vikt kontroll är frivilligt hos min bm, att man kollar vid inskrivning och nån gång mer är ju ok men varje gång är ju meningslöst. Dessutom så väger de dig när du kommer in på fl vilket jag tycker är ok.

Tack för svaret! Då ska jag säga det idag. Här väger man varenda gång. Jag som många andra som har problem med vikten i huvudet blir det så fel för.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-05-31 08:19:59 följande:

Vad olika det är! Jag vägde mig vid inskrivningen/ första besöket i v 8 och sedan dess har jag inte gjort det en enda gång. Ska göra det inför snittet ver jag. Men min bm har inte brytt sig. Hon är iofs väldigt stressad och gör bara det nödvändigaste.

Men absolut kan du säga att viktgrejen stressar dig och att du helst slipper.

Ja det verkar vara väldigt olika konstigt nog! Förstår inte varför den ska skrivas upp vArje gång, är inte så att jag är överviktig heller så borde inte vara någon fara.

Vad jobbigt att hon är så:( visst har hon varit så från start med att knappt berätta eller något?
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-05-31 10:28:42 följande:

Besöken och kontrollerna på MVC är ju trots allt frivilliga, det är bara att säga att du inte vill. Här frågar BM efter min vikt varje gång också. Det är ju fler kvinnor än du som har panik över vikten så det finns många olika lösningar, en del väger dig inte alls, en del väger dig men det är bara BM som tittar på siffrorna och en del väger sig hemma, nypinkade innan frukost. Gör vad dom känns bäst för dig.

Låter bra, nyvaken, nykissad och naken är jag van att väga mig hemma på min våg. Påklädd och äten hos Bm skiljer det alltid 2-3 kilo och det är mycket! Och nu är jag väldigt nära ett nytt tiotal.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-05-31 10:42:18 följande:
    Ja det är verkligen inte mycket information eller tid för prat på besöken. Stick i fingret för att kolla sockret, mäta magen och kolla hjärtljud sen ut. Tar kanske 15 min på sin höjd. Hon bjuder inte in till samtal och känns stressad om jag frågar något. Jag har tex klagat på att jag får ont när jag går och har kramp i nedre livmodern på nätterna men det har hon inte kommenterat. och nu vet jag ju att det är för myomet. Vilket jag fick reda på av en slump vid ett ul i annat syfte. Och det är väldigt avgörande för bebisens ankomst (läkaren ordinerar snitt nu). Så jag är inte så impad av barnmorskekontakten.

Men inte vet jag. Verkar ju vara rätt godtyckligt alltihop. De jobbar olika och har väl olika med tid. Har din bm sagt något om varför hon vill väga hela tiden? Vet hon att du inte gillar det? Jag hade en bm som frågade om vikt med tidigare barn, typ varje besök, så kanske bara är någon personlig preferens?
    Det är verkligen synd att du ska känna så=/ jag var inte heller nöjd i början men hon har vuxit i mina ögon som jag har. Det är så sjukt att hon inte tagit din smärta på allvar på så många veckor!  Det var ju inte en liten grej dom upptäckte heller. Jag tycker att det ska vara kul att gå till barnmorskan inte ångest. 

Hon har inte sagt något om varför hon vill väga. tror bara det är standarden här.  Hon var väldigt nyfiken innan vad jag gått upp dom andra gångerna och är inte ens i närheten där ännu.
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-31 13:33:49 följande:

Här har jag bara vägt mig vid de två första besöken. Men jag har vägt mig på vägen ut på eget intiativ, mest för att jag är nyfiken. Tror jag gått upp 6 kg ungefär.

Känner lite lika, att besöken hos bm inte är så spännande. Det går snabbt och hon bjuder inte in till samtal. Jag får själv driva samtalet och ta upp funderingar.

Vid nästa besök ska vi skriva en sammanfattning av graviditeten, sen går bm på semester och jag kommer få träffa vikarier. Men det kan också bli bra.

Är dock väldigt nöjd med läkaren som är kopplad till min mvc.

En annan fråga, hur mycket kläder har ni i strlk 62-68?

Jag har faktiskt inte ett endaste plagg i 62 och uppåt. Vill vänta tills jag vet könet innan jag handlar. Har däremot ENORMT mycket i 50/56. Tänker som så att ett paket från kappahl eller hm är här på 1 vecka så jag hinner köpa när den är född=)
  • Treansresa

Tack för alla era svar om vikten idag! När bm sa att ja skulle väga mig frågade ja om ja måste och hon sa nejdå. Det viktiga är att vi får en slutvikt. Så nästa vikt blir i v 37+ då hon inte vill vänta till 39 pga att ja fött tidigare förut. ( Vilket jag inte tror händer nu) Hon vet att jag väger mig hemma och har koll så det inte blir en gigantisk viktuppgång fort. för då kommer ja säga till.

Annars såg allt bra ut hos BM.  Jag gillar verkligen att gå dit! Hon tror att bebisen ligger med huvudet neråt men var svårt att känna. Ska dit om 12 dagar igen och sedan träffar jag ev inte henne nå mer då hon ska ha semester=/ Hade hoppas att hon hade sen semester haha.

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-06-01 11:41:49 följande:

Hah kanske hellre beta av lite i taget i tid än att veckan innan handla allt i panik;)Gud så nära!! Håller alla fingrar för att din lilla bebis stannar lite längre iallafall så ni kan ha kalas.

Haha jag måste nog börja nu!
  • Treansresa

Blir ett långt klagoinlägg nu. Ni behöver absolut inte läsa!

1 juni, 48 dagar kvar. Jag tycker fortfarande att målet känns riktigt långt bort! Känner mig nedstämd och har ingen ork till något även fast kroppen är "pigg" . Allt som i början och mitten var roligt känns bara som en press! Har massor kvar att handla och mycket kvar att göra hemma. Bara att tvätta upp allt känns som ett projekt då vi redan har massa tvätt varje dag då vi är så många.

Tror vädret gör mycket också, 1-2 plusgrader ,snöar till och från , isen har inte gått och det blåser nordliga vindar fortfarande. Nordliga=iskalla. Har tom fått plocka fram tjocktröjorna igen då det vart för kallt med vårjacka. Vi brukar kunna kratta i mitten på maj, träden brukar ha börjat knoppa och isen brukar ha gått runt 25. Nu ser jag inget slut på allt.

Har 2 resor inbokade som också stressar, vill göra barnen glada men hur kul är det att åka iväg då man får ont bara av 30 minuter i bilen för att bebisen trycker så högt i magen och man kissar konstant. Och det är 4-5 timmars bilresa dit. Men åker vi inte nu i juni kommer det inte bli någon sommarsemester alls. Och bor man här måste man nästan komma iväg några dagar, och ungarna tar typ för givet att vi ska åka på något. Den ena resan kan jag iallafall avboka.

Inser att jag räknar ner veckorna till 37+ också då mina andra kommit då och det är livsfarligt! Jag har ny sambo och är äldre, den kan lika gärna ligga kvar på övertid . Man har inga garantier på bebisen när den vill komma ut.

Nej nu ska jag sluta skriva men var riktigt skönt att få skriva av mig lite! Försöka rycka upp sig och ladda för en eftermiddag med barnen .

Svar på tråden BF Juli 2017 ny