Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Haiduchi skrev 2017-05-17 13:54:34 följande:

Jag får aldrig reda på SF mått. Men verkar ligga mitt på kurvan, följer den bra säger hon. Som sagt så verkar min bm bara berätta det absolut nödvändigaste för mig, sen inget mer. Är ditt SF mått litet, stort?

Vad tråkigt endå att aldrig få veta sådana saker:( jag har för mig att mitt på kurvan är samma cm som veckan man är i. Men kan ha fel
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-18 05:40:39 följande:

Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.

Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.

Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?

Jag tycker också det känns långt kvar till juli. Hoppas också att juni ska gå fort då vi har massa inplanerat! I juli tänker jag mest sista på en stol i växthuset och njuta:)

Mina har kommit 37+4 och 37+0 men har en annan pappa nu så räknar med att gå över tiden.
  • Treansresa

Måste bara få fråga. Är det bara jag som redan börjar bli väldigt less på detta? Krämpor som kommer mer och mer, magen som bara växer och längtan efter det älskade livet som ska komma? Känns så otroligt tidigt att börja bli less i v 32 redan.

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-19 19:54:21 följande:

Jag! Jag har känt mig gråtfärdig fler ggr sista veckan. Har ont i gallområdet som molar o har, vaknar av värken på nätterna, höften låser sig o h värker, allt oftare illamående och "full" i magen, känslig för blodsockerfall, trött mm. Magen känns hård och jag känner mig osmidig.

Haha vilket gnäll! Men det känns såå långt just nu. Går in i v 33 imorgon....

Vad "skönt" att läsa att jag inte är ensam. Märker hur tårarna kommer mer och mer och tror mycket är för just värken på nätterna som gör att sömnen blir uppdelad och minimal:( önskar man kunde spola fram en månad iallafall. Tror det är viktigt att vi får gnälla också.
  • Treansresa

Här är jag riktigt delad. Fick en liten blödning för 30 minuter sedan. Upptäckte blod när jag torkade mig men nu verkar det ha lagt sig. I första paniken gjorde jag det man inte ska och kände efter och var klarrött blod.

Frågan är om man behöver ringa förlossningen eller inte. Sambon tror att det är för vi hade sex för 2 dagar sedan. :(

Hatar att ringa också ifall det bara är nå fjantigt. Vill inte vara en orolig mamma som ringer i onödan.

• Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-05-20 23:25:23 följande:

Kan ju bara vara nåt litet kärl som spruckit men jag hade ringt in å frågat iaf! Hade det berott på sexet så hade det ju börjat blöda då, inte 2 dagar senare! Själv märker jag ju att mina slemhinnor är känsligare, snyter jag mig rejält får jag näsblod tex. Är inte heller lika "tålig" vid sex men har inte börjar blöda.

Lite så jag också tänkte. Är ju 2 dagar sedan. Vi har inte haft sex på väldigt länge så vet inte hur mina slemhinnor och sådant är. Får kanske försöka våga ringa in och kolla vad dom säger.
  • Treansresa
    LeyasMamma skrev 2017-05-20 23:27:04 följande:

Hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite. Jag tycker du ska ringa, dom kommer INTE tycka du ringer du onödan. Känner du rörelser och så som vanligt? Hade jag varit du hade jag ringt :) hoppas det bara är en liten blödning ifrån en slemhinna eller något :)

Jodå den lever rövare som vanligt:) blä får ta o ringa o höra vad dom säger
  • Treansresa
    LeyasMamma skrev 2017-05-20 23:55:29 följande:

Ja de tycker jag du ska göra, det är säkert inget allvarligt men kommer lugna både dig och vilket i sin tur är lugnande för bebis med :) alltid ta det säkra före det osäkra :)

Pratade nyss med dom och fick göra som jag ville med att komma in nu inatt. Eftersom det slutat blöda, bebisen rör sig och jag inte känner någon smärta så är det troligen ingen fara. Men ska vara där 9 imorgon på kontroll och ändras något inatt skulle jag åka in direkt.

Kändes faktiskt skönt att höra dom så lugn! Och nu slipper vi slita upp 5 sovande barn också.

Tack för svaren!:)
  • Treansresa

Är nu hemkommen från förlossningen. Ett kärl som har spruckit och när hon undersökte började det blöda igen. Så var ingen fara! Huvudet låg neråt, tappen stängd och lång:)

Ctg tog dock ett tag då sammandragningarna drog igång och dom ville se så det lugnade sig. Tror dom kom pga promenaden på sjukhuset.

Tack för alla fina ord inatt! Nu blir det inge mer sex! Haha

• Treansresa
    Wooden skrev 2017-05-21 20:15:33 följande:

Är det fler/många här som har sporadiskt eller inget sex under graviditeten? För vår del har det pågått under lång tid och tycker det är frustrerande för jag saknar bekräftelsen det ger liksom. Sonen är 20 månader och sista delen av den graviditeten hade vi väldigt lite sex, kanske 2 gånger sista trimestern. Sen tog det kanske 4 månader innan vi hade sex när bebis kommit och sen har det liksom inte riktigt tagit fart, blir kanske nån/ett par gånger i månaden. Hur jag blev gravid i höstas vet jag knappt, då bodde vi hos mina föräldrar pga en flytt och renovering. Tidigare i år har det väl funkat okej med nån gång i veckan eller kanske varannan men nu när jag börjar bli höggravid är det sällan igen.

Ville bara skriva av mig lite. Vi har varit ihop i 10 år och förstår att sexlivet går upp och ner. Särskilt med graviditeter och småbarn "i vägen".

Känner igen mig. Vi hade inte sex första 12 veckorna. Sedan vart det 2-3 gånger fram till rul då fogarna började kännas. Och sedan dess första gången häromdagen. Förut hade vi alltid 3-5 gånger u veckan iallafall. Efter gårdagen kommer jag inte våga ha sex heller och det blir så Tomt! Hoppas ni kommer igång snart igen med sexet<3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny