Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

Leeandra skrev 2017-06-13 09:42:10 följande:

Det där låter ju ganska knäppt tycker jag. Jag gillar att bebisen är hemlig tills den är ute, sen vill ju alla lägga dig i. Vi har ju inte kollat kön heller, så då är ju bebisen ännu mer hemlig, . Sen spelar det ju ingen roll om man har ett favoritnamn innan om bebisen sen inte ser ut att passa till det alls.

Jag tycker också att det är knäppt. Speciellt när vi inte vill att namnet ska användas. Så då är det bäst att inte säga något.

Men vad spännande för er att se vem

Som kikar ut! Vilken grej att se fram emot när det är dags!
  • Sosozo
    Bimbim79 skrev 2017-06-12 21:16:41 följande:

Vänta för Guds skull inte till det känns i ryggen! Hade typ bara kraftig mensvärk med nr 3, kände inte ryggen alls! Men när jag säger kraftig mensvärk menar jag sån man inte ignorerar utan typ kräks av! :)

Nr 3 så va min latensfas typ en vecka, gjorde inte ont förrän vi då åkte in å va öppen 6 cm. Bm sa att jag antagligen "smygöppnats" hela veckan jag hade haft sammandragningarna, å detta jobbade jag med mitt spån!

Här står både svärföräldrar och ex make standby, stora tjejen är med informerad att om vi måste åka in på natten så får hon ha de små till morgonen då deras pappa kan hämta. De är vana att stiga upp själva å sköta morgonen då min man körde t jobbet 04.00 och de skulle vara klara t skolan när jag kom från mitt nattskift. Dessutom är vi granne med deras nattisfröken och pappan bor en knappt en km bort. Men lika bra att alla har koll :)

Oh, 6 cm! Rätt dmidigt ändå! Jag tror inte jag haft någon latensfas med mina tidigare två. Eller det kanske man inte mäsker. Jag gick direkt på tung mensvärk och sedan värkar.

Vad skönt med så stora barn. Mina föräldrar bor 3 h bort så lite nervöst är det att ingen kompis skulle vara tillgänglig för att ta barnen några timmar om det skulle sätta igång här.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-06-13 12:55:33 följande:

Vi har ett förslag på namn på lillan men får se hur det känns när hon kommer ut. Gjort misstaget och sagt vad vi tänkt och min mamma typ rynkade på näsan åt vårt förslag. Känns inget vidare kul att välja det namnet då. Men såklart väljer vi vad vi tycker är bäst, oavsett vad ngn tycker.

Igår blev jag så nojig när jag insåg att jag knappt känt den lilla röra sig där inne. Buffade på magen och fick bara vaga rörelser till svar. Tänkte att jag skulle åka in idag om läget var mina men idag har det varit som vanligt, full fart. Så skönt! Ngn mer som varit med om att bebben är lugnare vissa dagar?

Alla mina tre har följt samma mönster. Ibland får de 1-2 jättesktiva dagar, speciellt kvällstid. Och det efterföljs av ett riktigt lugnt dygn där endast mjuka och långsamma rörelser känns för mig. Jag oroar mig inte. Kanske borde jag det, men det känns så naturligt. Min magkänsla är att det är ok.

Skulle jag inte känna något alls på en dag skulle jag däremot sbsolut åka in.
  • Sosozo

Hjälp vad obekvämt det är att sova nu! Alla dessa kuddar överallt jag är uppe i 6 st. Och ändå. Ont i ryggen, nacken och magen. Vaknar av kramp i livmodern på nätterna när jag är kissnödig, sur mage och illamående. Trött på detta nu.. jag börjar dessutom känna av att jag inte kan ligga på rygg. Eller nedhasad i soffan. Får hjärtklappning, svårt att andas och mår illa. Det måste ju vara den där kroppspulsådern! Nån fler som känner av det?

• Sosozo

Ah, så ni är också uppe och nattsuddar! Jag kan inte somna om efter toabesök. Funderar på att gå upp och käka något.

Preet90 skrev 2017-06-14 03:23:32 följande:

Jag känner igen mig, brukar alltid ligga på rygg men nu går det inte. Kan inte heller andas och blir yr. Försöker ligga på sidan men inget känns bekvämt :(.. Har dessutom haft bruna flytningar idag och väldigt mycket "mensvärk" :/...

Jag fattade först inte vad det var dom gjorde mig illamående och att jag fick hjärtklappning och svårt att andas. Men till slut trillade poletten ned. Håller med om att det är svårt att hitta bra vilopositioner när man bara kan ligga på sidan. Tjatigt.
    GrönaDruvan skrev 2017-06-14 03:41:17 följande:

Ahh..denna jäkla halsbränna. Vad tar ni mot det? Verkar ju inte som gaviscon hjälpte inatt iaf.

Sitter och äter en banan nu och ska försöka somna om strax...

Vilken kramp jag hade i magen nyss när jag var på toa, gjorde sjukt ont..

Annars sover jag hyffsat när jag väl sover, just med ställningar och så, men vaknar 1-2 ggr per natt av halsbränna och att jag måste på toa.

Omeprazol har funkat överlägset bäst för mig. Började med det när jag fick magkatarr. Mycket effektivt. Enda kluriga är att man måste komma ihåg att ta det någon timme innan man lägger sig.
  • Sosozo
    Summerchild skrev 2017-06-13 23:40:11 följande:

Exakt samma här lol.....hatar kramperna men det tror jag är för att jag legat på rygg... och illamående när jag halvsitter lr ligger.... börjar bli ngt jobbigt men nä jag är så possitivt inställd tänk om det är min sista graviditet. Och nu vill jag njuta av sommaren. Ha tid att göra andra saker. Jag är bara inte redo än. :)

Skönt att du är positiv! Det här är nog min sista graviditet med. Har njutit till stor del, men kan inte säga att sista veckorna är någon höjdare. Kanske även för att jag känner mig så låst hemma. Mkt sammandragningar om jag går.
  • Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-06-13 10:37:13 följande:

Bf lista

19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerat igångsättning.

27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.

28/6. Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Reserv på snitt en vecka innan.

1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.

4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet

5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.

6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.

6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt

8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.

11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)

12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.

14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.

18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.

19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.

21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.

23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.

23/7 Noova87. Flicka.

24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.

24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.

25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.

26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.

28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.

29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.

30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.

30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

2/8. Summerchild. Fjärde barnet.

3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.

Tjusigt!

Treansresa - går det att fästa i trådstarten?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-06-14 05:41:34 följande:

Nätterna är inget vidare här heller. Har också börjat må illa och har halsbränna. Räcker hyfsat med flytande Gaviscon. Ibland får jag ta en banan på natten för det suger så i magen. Ont på höger sidan (som ja haft länge nu). Kan bara ligga på vänster sida men det blir jobbigt för ryggen i längden. Vaknar x antal varje natt.

Idag jobbar ja min sista dag. Hade nog klarat lite till men eftersom jag sover så dåligt är det guld värt att kunna ta en tupplur på dagen (för att orka med att hämta ungar, laga mat osv).

Det här är min sista graviditet och jag försöker påminna mig om det. Att njuta av det. Men vissa dagar är tuffare och då blir man lite gnällig.

Har också märkt att jag lättare blir arg och då lätt till tårar. Ngn som känner igen sig?

Bra att du får vila! Skönt med sista dagen, kommer säkert kännas bra när du insett att du får vara hemma och ta det lugn och kan släppa jobbet.

Är också känslosam. Blir lättare arg och tycker att saker är en big deal. Har lite svårt att se tydligt vad som är rimligt att bli upprörd över och inte. Men känns lite som att jag håller på att bli tokig av den här sista väntan!
  • Sosozo
    Joline84 skrev 2017-06-14 09:15:11 följande:

Jag tyckte jag hade många kuddar. Har bara tre, men dem går åt när man ska hitta en bekväm position i sängen. Sömnen varierar väldigt från natt till natt. Svårt att vila nu också. Ligger man platt så trycker det på o lättare halsbränna. Om man halvligger i soffan blir lungorna mer ihoptryckta o bebis trycker mot revbenen. Vet inte hur man ska göra!?

Nej det är knepigt! Sista veckorna är jobbiga på så vis. Allt är obekvämt, man kan inte andas ordentligt osv. Det är nog bara att vänta ut det. Vara obekväm och stå ut.
  • Sosozo
    Wooden skrev 2017-06-14 10:56:49 följande:

Hej alla kompisar! Har sett att det är många som är vakna på natten av olika anledningar, och det är jag med! Börjar kännas i kroppen nu att man sover för lite. Får inte plats att vända mig och har allmänt svårt att ligga skönt pga foglossningen (eller generellt ont i ljumskarna och bäckenet, vet inte om det är foglossning eller annat).

Ni som gått ner och jobbar deltid; har ni lyckats få sjukskrivning eller har ni alla gravpenning? Eller tar ni föräldradagar eller hur gör ni? Bara tjänar mindre? Jag har jobbat deltid sen sonen föddes och skyddar min SGI genom att ta fp nu, vilket gör att jag inte bara kan gå hemma utan att ta ut någon form av ersättning. Men jobbar på kontor, så är väldigt osäker på om fk skulle godkänna någon form av sjukskrivning för min del. Hur hade ni gjort? Har bf 26/7 så det är ju ändå ett tag kvar!

Ett tips är vanlig Sjukanmälan. Du kan sjukanmäla dig en vecka eller två precis när du känner gör det. Sen jobba någon vecka, sen sjuk igen. Så tog jag mig igenom våren. Och glöm inte att sjukanmäla dig 2 v innan du planerar att gå på ledighet, så att du spar fl-dagar då.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny