Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-05-27 18:32:31 följande:

Min rör sig mycket mindre sedan den vände sig. Är inte heller sparkar på samma sätt utan mer att jag känner hur den rör sig bara. Lite tråkigt då min rörde sig och sparkade 24/7 förut.

Samma här! Från att det verkligen var full rulle tidigare så är det lugnare nu. Hon har ett par aktiva perioder kanske per dygn. Och sparkar annorlunda med fötterna uppåt. Men det är inte samma action. Känns lite märkligt.
    narie24 skrev 2017-05-27 19:38:06 följande:

Nja, rörelserna har varit mer "böljande" sista veckorna, och så har det ilat en hel del. Gissade att hon hade vänt sig och det stämde. Var hos bm i veckan och då låg hon tillrätta.

Men de kan väl vända tillbaka? Tycker att hon sparkar mkt åt sidorna. Hon byter i alla fall sida emellanåt.

Jo, de kan nog vånda tillbaka. Men det är inte så vanligt tror jag? Tycker också att det ilar och böljar mer.
    Leeandra skrev 2017-05-27 22:17:45 följande:

Min sprattlar på som vanligt. Håller dig lugn när jag jobbar förutom att h*n gärna sätter ut en fot i sidan, ganska aktiv så fort jag tar det lugnt. Men min har legat med huvudet nedåt sen v 28, ingen annan av mina barn har varit så tidig med det.

Ok! Vilken vecks är du i nu?
  • Sosozo
    Lindseeey skrev 2017-05-27 19:59:39 följande:

Ja just nu känner man sig inte så tuff längre,. Ja i morgon har dom ju lyckats hålla henne inne en vecka extra så vi hoppas på ytterligare minst en vecka :/

Oj hjälp, vilken grej! Hoppas det går bra och att du känner dig ok!
  • Sosozo
    Lindseeey skrev 2017-05-27 22:58:05 följande:

Ja detta var liksom inte alls hur man föreställt sig sin första graviditet. Vi får fortsätta hålla tummarna för att lillan inser att det är mycket mysigare att stanna kvar där inne ett tag till. Personalen här inne är helt fantastisk och gör allt för att man ska ha det så bra som möjligt. Kramar en när man gråter och skrattar med en när man skrattar. Kan trösta mig med att jag är i fantastiskt fina händer !

Skönt att höra att du är i goda händer! Hoppas bebben stannar ett tag till och att du har det ok!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-05-27 23:35:54 följande:

Ja jag läste att det var normalt bara man har koll på rörelsemönstret . Men känns lite tomt hoppas den sätter fart och börjar sparka mera igen:)

Ja, lite mystiskt är det. Men jag tycker att hela kroppen känns lite annorlunda. Känner mig illamående igen, kan bara äta små portioner, trött och går som en pingvin. Svårt ty säga om magen sjunkit för mina magar är alltid låga. Men iaf, även om jag gärna vill känns rörelser så är det ju inte superbekvömt att bli sparkad på lever och magsäck ibland så känns det som att hon kilar in tårna mellan revbenen också haha!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-28 06:57:54 följande:

Kram till alla mammor här inne!

Jag har legat och vridit mig i timmar och inte kunnat somna om. Bebben trycker på uppåt, svårt att andas ordentligt. Och så är det varmt...

Men vet att familjen planerat att ge mig sovmorgon och frukost på sängen...måste försöka ligga kvar lite till ????

Tänk att man gått in i v34, spännande tider väntar! Men känner mig totalt oförberedd på att gå igenom en förlossning. Faktiskt rädd för hur jag ska klara smärtan. Är i dåligt skick när det gäller kondition och ork.

Har sovit för lite länge nu, undrar hur pigg man är när det drar igång...?

Mysigt med frukost på sängen!

Det kommer säkert gå bra ska du se! Folk har ju fött barn med migrän och magsjuka och man får ju ett redigt adrenslinpåslag. När det väl är dags kommer du nog inte märka av sömnbristen så mycket?
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-05-28 09:22:46 följande:

Måste vara jobbigt med värmen och svullnaden för många av de. Här har absolut inte dom problemen kommit då vintern vägrar lämna oss. 1'5-2 dm nysnö vaknade jag till . Det är inte så konstigt att jag tycker det känns långt till sommaren haha. Hade hoppas på att kunna kratta i helgen. Men får vänta en vecka till haha.

Omg!! Haha! Vi var till badstranden igår och ungarna badade som tokar och hoppade från bryggan. 27 grader i luften. Tänk Att det är samma land, det är ju rätt coolt ändå!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-28 09:58:05 följande:

Känner likadant. Mår också illa emellanåt, svårt att äta mkt, vankar fram haha. Får se hur det känns om några veckor :).

Urs, ja illamåendet är ju hatdelen av en (i övrigt riskfri) graviditet för min del. Tröstar mig med att jag tog mig igenom de första tre månaderna som är värsta iaf, haha! Fy, minns hur jag stog i duschen och tvättade håret och spydde samtidigt för att en var så känslig för dofter.

Har din aptit, alltså vad du är sugen på förändrats? Om jag fick välja skulle jag bara leva på mackor och frukt..
  • Sosozo
    Leeandra skrev 2017-05-28 11:44:30 följande:

Var bor ni, låter precis som här på Gotland . Jag går och klipper gräset i bikini och alls barnen har badat i havet. Kan inte sova med täcke längre för det är så varmt .

Åh vad härligt med Gotland! Var på landet (södra Dalarna) i helgen. Samma där! Fick gå upp en kall dusch innan jag kunde somna på kvällen och sov naken som en sjöstjärna
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-28 21:06:12 följande:

Tror vi är lite klena, jag var likadan i söndags efter att ha lämnat en bröllopsmiddag typ 21.15, men det var bättre igen redan dagen efter. Och är fortfarande pigg. Jag har nu En vecka där jag ska jobba på jobbet eller jobba på ett idrottsevenemang hela tiden. Längtar till nästa söndag kväll, då hoppas jag få börja ta det lite lugnare inför bebis. Att du är trött just idag kan väl ha med värmen att göra också? Känns iaf som att jag tål den sämre än vanligt i år.

Imorrn ska vi på inskrivning, hoppas verkligen på att få snittdatumet då så jag kan söka ledigt för rätt dagar... har sökt semester from midsommar och juli men ingen fl än, känns lite sent :)

Spännande med inskrivning! Det måste du berätta mer om sen, jag är jättenyfiken! Hoppas ni får datum och bra info.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-28 20:09:26 följande:

Jag har dessvärre blivit mer sugen på onyttigheter ;). Kunnat hålla mig borta ganska bra men nu är jag sugen på kexchoklad, chips och apelsinjuice. Skulle kunna dricka hur mkt som helst. Juice var jag sugen på även med andra, bm varnade för att det kunze bidra till större barn och ut kom en på 4,5. Så försöker hålla mig till ngt glas då och då.

Ja usch, illamående första tre månaderna var brutala. Men nu är jag sliten på ett annat sätt. Idag satt jag och grät i sängen för jag kände mig så ynklig. Men efter middagen kändes det bättre. Behöver äta oftare igen för att hålla orken på en jämn nivå.

Ah ja men juice är ju fasligt gott! Speciellt när det är varmt. Testat inlagda gurkor? En favvo jag har, perfekt när man är sugen på salt. De som är hela, knapriga. Love it!

Jobbigt att känna sig ynklig. Jobbar du fortfarande heltid, eller hur var det?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny