Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-06-20 20:21:38 följande:

Vad skönt att höra att allt gick bra Gröna druvan! Och stort grattis!

Även om jag blir lite rädd för den där smärtan du beskriver. Har hört det där förut, att när de tar hål på hinnorna så kan det gå ruggigt snabbt. Undrar om man kan sätta Eda liksom förebyggande då? Så att man hinner med smärtlindring?

Använde du lustgas?

Ja självklart gör dom det om du ber från 1a stund. Så det inte blir för sent i all smärta. Jag har fått igångsättning med alla 3 och 4e blir det oxå ... så jag känner mig lugn... 1a barnet eda ...2a barnet inget då jag var korkad å ville vara stark. sen var det för sent för eda och tom lustgas bara 2 ggr.... 3e eda och jag mådde kung...och 4e gissa vad ? ;)
  • Summerchild

Ja just det sen fyller dom på narie innan det avtar om det behövs. Om du vill. Sen känner du lite tryck när det är dags att krysta ut. Men väldigt svårt känna när man ska krysta. Men dom har koll på det där och talar om när en värk kommer. Man känner inte ens när barnet ska ut. Allt är bedövat. Topp till tå. Men fyller du inte på eda så kan du erfara den biten med kryssningsvärkar. Hua ....slipp det. :)

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-06-20 21:23:37 följande:

För mig har edan tagit helt olika. Första var helt smärtfri. Andra tröck det på bak i rygg och rumpa varje värk istället. Första kände jag inte krystvärkarna, bara när hon kom ut. Andra kände jag varenda krystvärk

Men fyllde dom på bägge gångerna? Det ska vara en påfyllningsdos och jag vet att jag började strax innan jag var fullt öppen få tillbaka värkarna och dom fyllde på när dom frågade hur jag ville ha det.
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-06-20 21:56:12 följande:

Första barnet tog jag ingen Eda, i efterhand inser jag att jag borde ha gjort det. Var ju helt slut efter värkar i två dygn. Med andra bestämde jag mig för att prova. Bm sa lugnt att om en kvart så försvinner smärtan. Men edan tog inte alls :(. Blev så besviken, och hade jävulskt ont. Ngn som varit med om det?

Större risk att det händer igen?

Ja jag var med om det. Eftersom den satt fel....ingen trodde på mig men några timmar senare satte dom in på nytt å jäkla skillnad.. ibland tror dom att det lyckats trots att man känner av. Jag var tvungen att skrika ihjäl mig och sa att jag drar nu....å föda i skogen osv. Sen när jag skulle rymma då hade edan gått ner i benen istället och pladask på golvet låg jag :(
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-20 21:20:19 följande:

Hur känns det när man tar Eda? Alltså är det helt smärtfritt? Eller känner man ett tryck ner?

Det ska vara smärtfritt. Det ska bedöva allt i mittenregionen. Men man ska kunna vara helt rörlig. Så länge den inte sitter fel. Var noga med att verkligen kroka ryggen så mkt det bara går. Be om påfyllningsdos om dom själva inte gör det. Om du börjar känna och det drar ut på tiden. :)
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-06-20 23:07:44 följande:

Vet inte hur många gånger de fyllde på med sonen, tog 32 timmar, och va skönt när de satt den för då kunde jag vila mig igenom öppningsfasen, eller det värsta iaf! De fick parera med värkstimulerande dropp och bedövning eftersom jag va snittad innan så ville de ha effektiva värkar men inte för kraftfulla. Därav det drog ut på tiden! Så Eda lustgas och bedövningsspray i mellangården hade jag! På båda de vaginala och senaste. Har skrivit det samt det står i journalen att jag vill ha liknande om det hinns med!

OH my ....allt i ett .... du var mig en svår en.... räckte för mig med eda... kände mig normal. Satt och pratade och skrattade som om jag inte hade nån förlossning på gång :) .... det måste vara olika för alla då.... hur det sitter eller styrkan på eda dom ger en. Vet inte men min smärtgräns är väldigt låg. Jag hatar tom blodprov. Och ens borsta håret är en kamp. Ja smärta är inget för mig. Jag borde fötts till kille . Hehe
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-06-20 23:52:46 följande:

Haha vi kan väl säga att jag inte är speciellt charmig när jag har ont ;) tösen tog ju bara 3 krystvärkar på sig, sonen krystade jag i 1,5 timme! Kan säga att det är en viss skillnad att ha ont så in i helvete en 5 minuter mot samma smärta i 1,5 timme. Och eftersom jag hade haft den bedövningen gången innan ville jag såklart ha den igen ;)

Påt igen :) och det ska då fasen till med nya ungar ändå. Jag är så glad som gravid. Lust med allt. Och lataste. Men inget gnäll här inte om krämpor. Jag bara hoppar gärna över förlossningen :) men vi alla säger eda så fort vi är där ....och hoppas på det bästa :)
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-06-21 11:13:02 följande:

Såg att några undrade...jag hade ingen bedövning denna gång, det har jag inte haft på några av mina förlossningar.

Däremot var jag öppen för bedövning denna gången pga att jag var så orolig, men när jag väl ville ha så var det försent, och nu i efterhand är jag glad att jag inte tog nån.

Lustgas använde jag faktiskt denna gången, men vet inte om det hjälper mot smärtan, det känns inte så? Men skönt att kunna fokusera på masken när det gör ont. Haha

Vi kvinnor kan! Det är enormt häftigt att föda barn, även om jag är klar med den biten nu.

Sköterskorna tröck den där masken i ansiktet på mig 1a ggn jag födde för att jag skrek så mkt. Idiot var hon. Sen vred hon ju sönder nacken på dottern. Den kunde hon inte sen lyfta huvudet med förrän hon var halvåret. Vissa ger bebisar men när dom är stressade. :(

vilken otäck historia jag har men man ska vara bestämd å säga ifrån när det inte känns rätt
  • Summerchild
    Any80 skrev 2017-06-21 13:28:18 följande:

Idag var jag på ett extra tillväxtultraljud v 36+2, alltså fick panik bebis väger redan 3,8kg, ska dit igen om 2 veckor då kommer dom att göra en fl plan, någon som har erfarenhet av detta? Kram <3

Har bebis fixerat sig? Bra att vågen visar åt det hållet än fel åt för lite. Som för mig. Missade dom ett helt kg på vikt. Det är katastrof och korkat ...doktorns fel lr datorerna jag vet inte men han var liksom en som aldrig hade fel dessutom. Tills han såg pojken väga 4800 istället för ca 3500
  • Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-06-21 15:24:43 följande:

Sista magbilderna från nyss i 38+0. Bebis ska komma imorgon :) men storleken syns liksom inte på bilden tycker jag, magen är långt ner också.

Vad? Varför då? :o varför komma imorgon?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny