Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Malimari skrev 2017-05-06 23:08:06 följande:

Min första låg neråt från vecka 32, min andra låg i säte fram till v 38 då han vände sig självmant precis innan vi skulle göra ett vändningsförsök :-P Hade fått nål i handen och doktorn var på väg in för ett ultraljud när hela magen vände sig haha. Så lite nervöst hur det blir nu med nummer tre :-P

Ja fy än 4e har oxå bra med plats.. 3e vände oxå sig långt på slutet och navelsträngen virad. Deg tycker jag är läskigare i tanken på förlossningen. Tänk om han stryps. Det andra tror jag ordnar sig. :)
  • Summerchild

Jag har blitt jätte fet .... v29 :)
  • Summerchild

Säger till när Mina 175cm når 100kg ...det är nära nu lol

• Summerchild
    narie24 skrev 2017-05-10 18:58:39 följande:

Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig 50 procent tills terminen slutar, därefter 100. Sjukskriven för foglossning, buksmärtor mm. Hon skrev en hel novell så hoppas f-kassan godkänner. Blir knepigt att få ihop timmarna på jobbet.....

Känns lite misslyckat att jag inte orkar lite till, men måste lyssna på kroppen.

Kan inte begripa hur dom kan bestämma försäkringskassan. Om man har 8 veckor kvar så ska man själv kunna bestämma. Man blir upprörd. Gravid är inte ett handikapp/sjukdom. Jo men det är det nästan på slutet.
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-05-11 19:24:26 följande:

Här är utan kläder.. syn måttet ligger helt enl kurva till och med lite över så jag vet liksom inte... VART är magen?!!

Ja min bebis var -6% på tillväxtultraljud idag men magen enorm... din livmoder kanske går bakåt och därav liten å smidig :)
  • Summerchild
    Malimari skrev 2017-05-12 18:29:46 följande:

Väger 107 kg till mina 176 cm haha! :-P

V29+2

Åh påminner om mig lite :) kropps hydda
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-05-12 19:13:44 följande:

Blev så glad när jag skulle till Lidl för att köpa kaffe och såg att de hade lite mamma-kläder. Köpte en jätteskön klänning och mysiga byxor. Och sen några bodysar till bebben. Härligt att unna sig ngt ;).

Haha gjorde jag med :) lidl klänning
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-05-17 22:04:03 följande:

Satt och tänkte lite nu...kom på en rolig grej..

Min äldsta son blev till (enligt beräkningar) den 19 juni.

Min yngsta son var beräknad till den 19 juni.

Olle kommer födas den 19 juni...

Det är ju faktiskt lite häftigt.

19 juni ...å lyx bara 1 månad kvar... härligt :) här hela 2 månader kvar men kanske en liten som vill titta ut tidigare pga mkt sammandragningar. Mest orolig om han inte ligger rätt inför förlossningen. En ny tanke som slagit mig när jag kikat in på maj gruppen. :O
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-05-18 03:48:40 följande:

Blir galen på denna sömnlösheten! Om två timmar ringer klockan, och jag är inte ens i närheten av att somna...

Bebisen sparkar och grejar för fullt, och jag måste kissa minst en gång i timmen.

Känner igen det där :( ....jobbiga toa besök och sen diabetes att ha koll på. Råkade vila tidigare idag och sockret hamna så lågt på 2.3 å det är riktigt farligt. Bebisen väckte mig ivrigt med sparkar och jag fick vräka i mig sött för att höja socker ... sen har det vart obalans nu hela natten. Ligger trött å vakar. Nattvakt. Trist.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-05-19 00:56:43 följande:

Så då har vi ägnat 1,5 timme på förlossningen, 13 åringen fick va barnvakt t de små som redan somnat. Uvi big time, sammandragningar som inte ville gå över trots varmt bad och vila. Så ctg och urinprov, fick antibiotika direkt. De fick kämpa för att få lillplutt att sammarbeta han ligger med sin rygg mot min ryggrad så det tog en bra stund att få en adekvat kurva. Lustigt med uvi, man får antibiotika så släpper smärtan i princip inom 1-2 timmar eller Iaf den absolut värsta smärtan. Hade ju så ont så jag kallsvettades. Lite sömn innan man ska upp med barnen igen.

Åh nej. Vad hemskt... min ligger oxå rätt kan man säga neråt iaf... och jag är dum nog ska anstränga mig och straffet är täta sammandragningar och ibland smärtsamt. Men vila går det över för mig iaf. Ja hoppas inte nån bebis syns på flera veckor minst 5 eftersom jag bara är i v 29+1 :S
Svar på tråden BF Juli 2017 ny