Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Ja å bimbim hur mår du nu då? Uvi har jag alltid haft ofta men låter så märkligt att det kan starta en förlossning. Ta hand om er.

• Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-05-19 09:10:02 följande:

märks barnet ligger på rätt håll nu, många sparkar högt uppe i magen oxh känner av hennes hicka långt ner. Skönt.

Så nu har jag bokat tid hos sjukgymnast för att gå igenom oxh låna hem en tens för att klara av värkarbetet hemma.

Börjar sakta med säkert förbereda mig mentalt på vaginal förlossning oxh att vi faktiskt kommer ha en bebis här snart. Är så overkligt fortfarande.....

Idag går dottern sista dagen på fsk, sen ska hon ha långt sommarlov med mig. Boa inför bebis är vårt mission :)

Min ligger nog oxå fortfarande ner sedan ul som var i v 29 och jag känner hicka långt ner till vänster. V30 nu å han kan säkert vända sig om han vill. Men jag bara hoppas verkligen han vill ligga så kvar. Min största rädsla är just det här och sen inte få föda vaginalt. Kommer göra allt för att han inte vänder sig. :S
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-05-21 20:23:09 följande:

Just ja det minns jag! Man blir ju så rädd då man set blod också. Har ni haft sex sedan dess om man får fråga?

Jag blödde från v 4-15 och varje gång i samband med sex. Pinsamt vid jul då jag var i v 12 och blödde ner hela svärfars toa matta och om han visste vad det berodde på.

Vi hade svårt att hålla oss från sex och med lite avvaktande några veckor (har ju andra alternativ till sex som finkade bättre hehe) var det full fart igen. Min livmoder som hade ett sår hade läkt och allt är kanon. Allt hänger på hans vilja nu. :) tack för att ni fråga!
  • Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-05-21 23:37:01 följande:

Efter att ha tappat lusten helt efter första gemensamma barnet kom mars-15 så tycker jag nog vi har mer sex nu eller så har vi lika mycket men jag har faktiskt lust själv nångång emellanåt också ;) det blir kanske typ 1-2 ggr i veckan så tyvärr är det inte så mycket som innan när vi var vi nykära och bara hade bonusbarnet.. Jag hoppas jag inte blir så anti-sex efter att bebisen har kommit till världen men risken är väl tyvärr stor att det blir så :/ nån mer som har haft problem att få lusten tillbaka när barnet väl är fött?

Nä. å jag är tacksam för att sexlusten finns där. Det gör mig gladare harmonisk osv. Jag vill komma igång så fort som möjligt. Har fött 3 barn. Ont i början efter dessa 6-8 veckar efter förlossningen. Men var inte rädd det kommer gå över. Prova igen sen. Det är ju ett sår där. Man vet ju det.

Skadar absolut inte att ha sex om man är frisk. Låt honom jobba. Be han undvika hårda stötar om det känns obehagligt. Smeka varandra eller kramas och mys åtminstone. Glöm inte bort varandra. Vanligt att det blir så. Prata om sex med varandra. Vad händer med era hjärnor.

Jag är inte doktor. Men råden är faktiskt till mig själv oxå. Jag kan lätt falla in i telefon dimmans värld. Rätt vanligt. Ska nu ta å prata lite sex med killen min. :)
  • Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-05-22 09:02:16 följande:

Grejen är den att jag inte haft ont utan lusten har bara varit helt borta. Det var lite obehagligt första gången efter förlossningen men då hade vi sex rätt så fort efter har jag för mig.. Jag tror det mest har att göra att barnen fyller upp mitt närhetsbehov med råge så känner att det blir lite mycket när gubben också ska klänga, haha ;)

Sätt på en barnfilm till ungarna och sen en vuxenfilm till gubben och så lägger du dig i ett bubbelbad och skiter i allt. Haha... finns inga lätta lösningar. Man kan ju säga vad som helst å inte följa sina egna råd.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-05-22 04:46:11 följande:

Konsten att få tillbaka lusten är att ha sex! Låter skumt men det är ju så om man går länge utan så försvinner behovet. Så de e bara att köra på! Han kommer ändå få va försiktig i början, köp extra glidmedel sen får man kanske va inställd på att orgasm är inget man uppnår på första försöker efter förlossningen.

Du är ju förståndig bimbim. Sant att går det för långt tid är det som att sex är glömt. Ush vad tragiskt.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-05-22 15:45:07 följande:

Haha man måste ju jobba lite för att vilja igen å komma igång, annars hade ju folk bara haft ett barn ;)

Ja det är ju många separationer hos många och nya partners kommer in som i min familj. Det är 4 pappor till mina 4 barn :S bra jobbat kanske?
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-05-23 00:19:41 följande:

Jag har 3 pappor till mina snart 4 barn, men det har varit andra problem än just samlivet som gjort att det blivit så. Livet tar kanske inte alltid den vägen man trodde, men det brukar bli kanon i slutet ändå :)

Min äldsta dotter tycker att det borde bli en 5e pappa oxå annars blir det orättvist om det blir något helsyskon. Haha hon är rolig. 15 år och har ofta humor. Från sin pappa vet jag :)
  • Summerchild
    Lindseeey skrev 2017-05-27 22:58:05 följande:

Ja detta var liksom inte alls hur man föreställt sig sin första graviditet. Vi får fortsätta hålla tummarna för att lillan inser att det är mycket mysigare att stanna kvar där inne ett tag till. Personalen här inne är helt fantastisk och gör allt för att man ska ha det så bra som möjligt. Kramar en när man gråter och skrattar med en när man skrattar. Kan trösta mig med att jag är i fantastiskt fina händer !

Oj då gumman.... blir det trådens 1a bebis snart kanske.... oavsett så hoppas jag ni båda mår bra när det väl händer. Håller tummarna för stark mor och bebis. Grattis på mors dag! :)
  • Summerchild

Jag vill önska alla blivande mödrar härinne ...grattis på mors dag!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny