Inlägg från: KaffeOchHybris |Visa alla inlägg
  • KaffeOchHybris

BF Juli 2017 ny

sobrio88 skrev 2017-01-17 14:34:51 följande:

Ni får kolla så att ni är med på listan, kan ha missat någon lista när jag letade :)

Jag var med två gånger på den listan så jag tog bort det gamla datumet.

BF-lista juli 

1 Juli - KaffeOchHybris, Linköping 

2 Juli - Haiduchi, Skåne 

3 Juli - Newbie84, Stockholm 

3 Juli - Madelia, Västmanland

3 Juli - Sussie11, Västerbotten 

4 Juli - Sosozo, Stockholm 

4 Juli - Acinnaleh, Närke 

7 Juli - Gröna Druvan, Halland 

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

11 Juli - Sobrio88, Värmland 

12 Juli - Noccis, Stockholm 

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik 

13 Juli - JosSand, Linköping 

14 Juli - Beebii, Uppsala 

15 Juli - Treansresa, Gällivare 

18 Juli - Narie24, Stockholm 

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland 

18 Juli - Meowt, Malmö 

18 Juli - Rockstrongo, Gävle 

18 Juli - Saandriiis, 

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne 

19 Juli - NinaS88, Linköping 

19 Juli - Mamma1986, Skåne 

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm 

20 Juli - Emelie1994, Värmland 

20 Juli - Wooden, Södermanland 

21 Juli - Lisaemma, Stockholm 

21 Juli - Starseed, 

22 Juli - Lindseey, Skåne 

22 Juli - Delilah2001, Göteborg 

22 Juli - Babydreams, Gävle 

23 Juli - Malimari, Göteborg 

23 juli - Soffiiee, Halmstad 

25 Juli - Leeandra, Gotland 

25 Juli - Lo1985, Stockholm

26 Juli - Joline84 , Södermanland 

27 Juli - Leken, Västerås 

27 Juli - vet hur det känns, Västerås 

27 Juli - Marretiin, Västernorrland 

27 Juli - Lady K, Värmland  

28 Juli - LillaJag06, Kalmar 

28 Juli - Desshank, Östergötland 

29 Juli - Elliot0300, Malmö 

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm 

29 Juli - Summerchild, Västerås 

29 Juli - Sofia12310, Jönköping 

29 Juli- 78elle, Nacka

30 Juli - Basio, Skåne 

30 Juli - Florpan10, Södermanland
  • KaffeOchHybris
    Oj vad jobbiga besked ni fått, Delilah2001 och GrönaDruvan. Hoppas verkligen att det blir bra för er.

Mamma till Rasmus skrev 2017-01-23 20:21:54 följande:

Läste just något intressant på fb. Ett test för att ta reda på könet. Man skulle hälla urin på bikarbonat och om det bubblade var det en pojke och inget bubbel så väntade man en tjej. Nån som testat eller hört om det funkar?

Det postas massor med trådar om det här... alltså gör det på skoj om du vill men det är förmodligen bara nivån av ammoniak och restprodukter som varierar beroende på vad du ätit som påverkar resultatet. Sen blir det ju rätt cirka 50 % av gångerna av bara slumpen, så chansen att det ska förutsäga rätt kön är förhållandevis stor. 

Nu i v18 har jag börjat få lite mage känner jag. Fortfarande ingen viktuppgång dock? Kanske postar en bild senare i veckan. :) 
  • KaffeOchHybris

Jag är är 17+5 och känner inget alls. Men det är första barnet och jag har ingen aning om vart min moderkaka är i för position. Magen har blivit riktigt stor senaste veckan, men jag är förstoppad också så den varierar mycket i storlek över dagen.

Jag beklagar verkligen sorgen och jag hoppas verkligen att allt går bra för den kvarvarande tvillingen. Det är väl positivt att den såg ut att ha återhämtat sig på ultraljudet efter operationen i alla fall.

• KaffeOchHybris

Jag är i vecka 20 nu med första barnet och jag *tror* jag har känt fosterrörelser senaste veckan. Det är svårt att veta eftersom jag inte vet hur det ska kännas. Jag har hört en del beskrivningar om att det ska kännas som "en liten fisk som sprattlar" eller "luftbubblor som spräcks", men det jag skulle beskriva det som är ungefär känslan av att känna sin egen puls inombords när hjärtat slår riktigt hårt... fast i magtrakten och naturligtvis inte regelbunden. Men typ den styrkan. 

• KaffeOchHybris
    GrönaDruvan skrev 2017-02-09 13:02:54 följande:

Ursäkta äcklig fråga...men är nån av er förstoppad och vad gör ni åt det?
    Det är hemskt jobbigt och åt massa Katrinplommon och drack katrinplommon juice igår, men hjälpte inte. Tog precis microlax och det hjälpte lite, men det är mer som måste ut!!

Jag tycker frukt&fiber och Dulcolax fungerar OK för mej. Ska dock inte användas i längre perioder. Jag tycker de är bra för de är relativt milda, frukt&fiber innehåller ju bara extrakt av rabarber och fikon så det känns som ett skonsamt sätt att starta magen på.

Dock vaknar jag på natten av att tarmarna gör ont, eftersom de arbetar. Sen behöver jag gå på toaletten flera gånger dagen efter. Så jag försöker att inte ta dem så ofta.
  • KaffeOchHybris

Fast om du redan har tagit microlax och inte tycker att det hjälpt så kanske dulcolax och frukt&fiber är för svagt. :P Du kan ju testa Movicol, om det är okej för gravida-

Det finns också ändtarmsmedlen för att lösa upp avföringen så att den passerar lättare. Jag har inte använt det själv, men vi använde det på äldreboendet där jag jobbade när några av brukarna var hårda i magen. 

• KaffeOchHybris

Var på v25-kontroll idag :) Allt såg bra/normalt ut. Hjärtslag 144/minut.
    Jag har fått ont i ena sidan av höften under natten ett par gånger. Är lite ovanligt för att vara mig, men det känns inte som foglossning riktigt, mer som att jag bara legat på den sidan för länge och att det är därför det gör ont. Kanske är den extra tyngden från magen som gör att jag inte vänder mig lika mycket när jag sover.

• KaffeOchHybris

Weras bassortiment har bra toppar. Jag köpte ett par, tror de kostar 199:- på Åhlens. Inte specifikt mammakläder, men jag som har medium i vanliga fall köpte large och eftersom topparna ska sitta löst så tycker jag det ser bra ut. Här är den jag har på mig idag, i svart men de har andra färger.

Postar från mobilen så hoppas det funkar.

• KaffeOchHybris

Jag kör på Reduflux tuggtabletter. Jag tycker verkligen inte om smaken/konsistensen (fastnar i tänderna) men effekten är väl OK. Men jag ska nog testa lite av det som nämnts här, för de senaste dagarna har halsbrännan varit riktigt störande. 

Går in i vecka 29 imorgon! : ) 
    Fick kramp i smalbenet för några nätter sen. Jätteskumt att ryckas ifrån en dröm in i vakenhet av att benet gör jätteont och krampar sig! Men det gick över snabbt som tur var. Gissar på att det är relaterat till graviditeten på något sätt, men jag hoppas det inte blir en regelbunden grej av det.

• KaffeOchHybris

Vecka 30 nu och hade besök hos BM idag för att få Anti-D och rutinmätningarna.  Lite lågt järnvärde (105) så det blir att testa Niferex igen. Känt bebisen sparka och göra kullerbyttor riktigt starkt senaste tiden, särskilt på natten! 

Jag har inte varit rädd för förlossningen hittills, men nu när det närmar sig så önskar jag att det fanns ett ytterligare ultraljud vid slutet bara för att bekräfta att allt fortfarande såg bra ut - att bebisen inte är för stor, ligger med ansiktet fel eller att moderkakan inte flyttat på sig för öppningen... men BM säger att de kan känna det mesta genom magen och att moderkakan inte växer nedåt även om den är i framvägg. Så inget extra UL om det inte är något speciellt. 

Svar på tråden BF Juli 2017 ny