BF Juli 2017 ny
Ni med uvi känner ni attni har det eller hur vet ni? Kollar bm det på besöken?
Ni med uvi känner ni attni har det eller hur vet ni? Kollar bm det på besöken?
Hello! Ni som har receptbelagda mediciner utskrivet mot illamående, fick ni det via bm eller hur gick det till?
Jag har mått se extremt illa de senaste dagarna. Idag tog jag Postafen som hjälpt tidigare. Det hjälpte inte alls men jag blev helt väck i skallen och har sovit hela dagen uuurs. Känns ohållbart.
Kul att magarna börjar komma fram, jag ser mest lite svullen ut om kvällarna. Fick mage sent sist också och såg inte gravid ut förrän i typ v30. Nu blir det nog tidigare med andra men kan iaf ha mina vanliga byxor och kjolar. Smart med bh-förlängare tycker mina börjar trycka obehagligt runt om, så det måste jag köpa :) vill också slippa att köpa nya då jag vet att mina bröst blir så stora av mjölken sen.
Denna gång vill jag ha en Britax go big men verkar inte finnas några begagnade ännu ute. Sist hade vi en joolz som var snygg och bra men väldigt liten förvaring under så den sålde vi av. Min kille är 3,5 år när bebben kommer så kanske skaffar en ståbräda.
När har ni tänkt att börja köpa saker till bebisen?
Jag köpte faktiskt två billiga bhar på lindex. Nu väntar ja på amningsbharna senare.
Vi har börjst handla lite smått. Vet att det är tidigt men vi är båda lika att mf sitter inte i sakerna hur jobbigt det blir
När tänker du börja? :)
Jag har köpt en jättefin åkpåse på 80% rea.
Har kollat runt lite på nätet på vagn, säng, babysitter, skötbord mm. Är lite inne på tygblöjor till denna bebisen, så har kollat lite på det. Det är en djungel för övrigt!
Men kommer nog inte köpa något före RUL.
Har inte särskilt bra ekonomi nu heller, eftersom jag varit sjukskriven hela hösten och började jobba halvtid nu precis.
Jag har inte pratat om graviditeten alls mycket (förutom här då) vill inte jinxa... Men när det gäller saker så tänker jag att om något går fel, så är det lika illa vare sig man köpt saker eller inte. Saker kan man spara eller lätt sälja på tex Blocket.
Gott nytt år på er alla nästa år blir minst sagt spännande :)
Gott nytt år!
Hoppas ni får en trevlig kväll. Här blir det middag med lite vänner, men kan inte påstå att jag är sugen på varken middag eller att klä upp mig...haha...jag som vanligtvis älskar sådana tillställningar tycker just nu det känns väldigt jobbigt, men det är väl pga måendet....
Vilken tjusig nyårsstass! Jag förväntat mig att få en stor mage denna gång. Helt klart störst hittills, tredje graviditeten och den här gången har jag även moderkakan i bakvägg. Hade i framvägg de andra två gångerna. Då får man något mindre mage men be isen växer "in i" kroppen ist. Vet du vart din ligger?
Hörni det här med viktuppgång. Jag har lite olika appar. På de svenska står det att man ska gå upp ca 12 kg. På den amerikanska står det upp till 16 kg. Alla hävdar att man inte behöver äta något extra gällande kalorier och att man inte behöver gå upp under första trimestern. Men alltså, är den här i formationen verkligen verklighetsanknuten? Om man spyr mkt går man såklart inte upp. Och vissa mår toppen och märker knappt av magen. Men det måste väl vara vanligt att man är så pass hungrig eller småäter eller vad man nu gör och går upp mer? Inte för att det eg spelar någon roll, jag blir bara så förvånad över den här informationen. Känns som alla kläms in i en form här. Hur tänker ni kring detta? Är det bara jag som tycker det verkar knäppt?
Någon som har erfarenhet av sommarbarn? Jag har ett vinterbarn sedan tidigare och då var det ju åkpåse osv och lite varmare kläder. Vad behöver man till sommarbarn, är det tunna långärmade bodys och tights typ, har de tunn mössa på sig osv? Känner mig väldigt novis. Ska iaf bli skönt att inte behöva tänks på kyla osv men nu är det kanske att hålla bebisen sval som gäller? Myggnät osv?