BF Juli 2017 ny
Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi
Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?
Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi
Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?
Nu ringde läkaren igen och nu är det bokat och helt klart för min igånsättning!
Måndagen den 19 juni kl.8 ska jag vara på Halmstads BB!! Så förhoppningsvis föds Olle den 19e om inte förlossningen drar ut på tiden allt för länge! (Har ju hört skräckexempel om igångsättningar)!
Satt och tänkte lite nu...kom på en rolig grej..
Min äldsta son blev till (enligt beräkningar) den 19 juni.
Min yngsta son var beräknad till den 19 juni.
Olle kommer födas den 19 juni...
Det är ju faktiskt lite häftigt.
Så då har vi ägnat 1,5 timme på förlossningen, 13 åringen fick va barnvakt t de små som redan somnat. Uvi big time, sammandragningar som inte ville gå över trots varmt bad och vila. Så ctg och urinprov, fick antibiotika direkt. De fick kämpa för att få lillplutt att sammarbeta han ligger med sin rygg mot min ryggrad så det tog en bra stund att få en adekvat kurva. Lustigt med uvi, man får antibiotika så släpper smärtan i princip inom 1-2 timmar eller Iaf den absolut värsta smärtan. Hade ju så ont så jag kallsvettades. Lite sömn innan man ska upp med barnen igen.
Är det fler/många här som har sporadiskt eller inget sex under graviditeten? För vår del har det pågått under lång tid och tycker det är frustrerande för jag saknar bekräftelsen det ger liksom. Sonen är 20 månader och sista delen av den graviditeten hade vi väldigt lite sex, kanske 2 gånger sista trimestern. Sen tog det kanske 4 månader innan vi hade sex när bebis kommit och sen har det liksom inte riktigt tagit fart, blir kanske nån/ett par gånger i månaden. Hur jag blev gravid i höstas vet jag knappt, då bodde vi hos mina föräldrar pga en flytt och renovering. Tidigare i år har det väl funkat okej med nån gång i veckan eller kanske varannan men nu när jag börjar bli höggravid är det sällan igen.
Ville bara skriva av mig lite. Vi har varit ihop i 10 år och förstår att sexlivet går upp och ner. Särskilt med graviditeter och småbarn "i vägen".
Jag tänkte inte snacka sex här, precis haft världens gräl med mannen om detta...suck.
Var hos läkaren idag. Lillemans uppskattade vikt är nu 2169 gram och allt såg fint ut!
Nu är det bara ett läkarbesök kvar innan det är dags för honom att komma ut!
Idag går jag in i vecka 35! Nu är det 26 dagar kvar tills han kommer ut. OM han inte kommer innan, vilket min man tror. Känns onekligen så också...