BF Juli 2017 ny
Vecka 32 idag! 5-6 veckor kvar tills Olle är här!!
Vecka 32 idag! 5-6 veckor kvar tills Olle är här!!
Min bebis verkar ha rätt gott om plats fortfarande, men går in i v30 imorgon, så många bebisar här inne har ju hunnit växa på sig lite mer. Däremot upplever jag faktiskt att det är rätt skönt med moderkakan i framvägg. Hade det förra gången också så har inget att jämföra med, men känner liksom inte så starka/hårda sparkar. Rätt skönt. Det mest är som mjuka buffningar. Hinner kanske ändras också...
Ligger något över kurvan på SF-måttet och är man nojjig med kontrollbehov lyser det rött i huvudet och oron över stor bebis kommer. Säkert ingen som helst "fara" och det där måttet har ju inte nödvändigtvis något med barnets storlek att göra. Med sonen gick jag 3 dagar över tiden och han vägde 3600, fullt normalt alltså. Så egentligen är det nog bara att sitta ner i båten och vänta på att det ska bli dags. Haha. :)
Här är min mage, imorgon går jag in i vecka 33.
Skulle ta på mig ett par mammabyxor igår som jag gått mycket i nu, hade bara tvättat de och inte haft på mig de på några dagar...vad hände? Fick inte ens upp de på höfterna knappt och verkligen inte över magen!!! Fick åka o köpa ett par nya svarta byxor..
idag ringde läkaren, tyvärr jobbade jag och kunde inte svara, men gissar att hon hade en tid för snittet...hon ringer på måndag igen...
Jag har nog tur än sålänge.
Jag vaknar bara 1 gång per natt och måste upp och kissa.
Sen vaknar jag alltid vid 5 när mannens klocka ringer, men jag somnar alltid om tills min klocka ringer vid 6.30.
På helgerna kan jag ligga kvar länge, även om jag inte sover hela tiden...men det är skönt att somna och vakna osv... mannen är väldigt morgonpigg, så det är alltid jag som får sovmorgon, så skönt!! Det är det bästa, att han tar ju alltid barnen när vi är lediga, kommer han göra med bebisen också i den mån det går.
Nu har jag o barnen varit och tittat på minneslunden där vi ska lägga Edvin. Kändes lite märkligt, men det är fint där.
Nästa gång vi sitter där på bänken så ligger Edvin där någonstans och Olle är med mig.. det kommer nog kännas i hjärtat...
Pratade med läkaren nu och det blir inget snitt för mig. Däremot en igångsättning....troligtvis 19 juni.