Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-07-24 17:30:20 följande:

Jaa precis!! Ut med er nu.. känns skönt att boka upp mig på saker nu så kanske tiden går lite fortare.. så jävla drtygt att bara ligga hemma och vänta.. händer det inatt?? Så vaknar man och är besviken..

Jo, jag tror det är rätt tänkt. Bara sitta hemma och vänta gör ju att tiden känns jättelång. Man kunde ju få något litet tecken på att det kommer hända i om rimlig framtid åtminstone .
  • Leeandra
    Summerchild skrev 2017-07-24 13:45:28 följande:

Nu har vi fått komma hem. :) lilla familjen återförenad. Skönt att kunna slappna av. Nytt för pojken oxå. Tittar sig så mkt omkring.

Min man var lite rolig idag när han hämtade oss på avdelningen. Kom upp med bilstol men oxå hela isofix basen.. då hade man nåt att skratta åt :D

Vad skönt att få komma hem, . Ha, ha, vad roligt det måste ha sett ut!
  • Leeandra
    Malimari skrev 2017-07-25 13:58:43 följande:

Hoppas du är och föder barn Wooden!

Har också bf imorgon men här finns inga tecken till att det blir barn den närmsta tiden haha. Knappt sammandragningar bara en jävla värk i bäcken och rygg, så tipset om att "hitta på saker" går fetbort här. Jag lär dö av tristess innan det äntligen är dags.

Tänk vad kulturell du kan lyckas bli ist genom att läsa mängder av böcker och se på film . Men helt ärligt, det är så tråkigt att bara vänta.
  • Leeandra
    FrökenMp skrev 2017-07-25 19:09:44 följande:

Oj, vad mycket att läsa ikapp! Tänkte bara meddela att min son föddes den 16e juli. 53,5 cm lång och vägde 4250g. Från att jag blev inskriven, då öppen 6 cm, tog det 12 timmar och 5 minuter för han att komma ut. Värkarna började 30 timmar innan vi skrevs in och jag hade inte sovit nånting på två nätter. Var så himla trött! Somnade mellan krystvärkarna och pratade till och med i sömnen haha. Men allt gick bra<3

Stort grattis till grabben! Förstår att du är trött! Min första tog 40 h så jag vet hur det är, skönt att allt gick bra, .
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-25 20:53:57 följande:

Jo om det går helt vet jag att jag märker det, gjorde det med sonen, ett ljudligt plask jämte sängen :) idiot som man är kniper man reflexmässigt även då ;) sen pytsade det ut lite varje gång jag eller han rörde sig. 32 timmar senare låg han äntligen på min mage!

Bara att hålla tummarna nu då för att det drar igång, inga hinnor de kan ta när jag kommer in dock ;) suck, denna väntan.

Så var det när mina tvillingar kom, ett evigt sipprande och allt blev blött. Startade på kvällen och sen drog det igång på natten, så hoppas på samma för dig .
  • Leeandra
    noova87 skrev 2017-07-26 17:22:38 följande:

Vår lilla flicka föddes igår kväll 25 juli vid åtta tiden. Kände av vissa värkar på dan den 24 juli då bf v.40+0 blev värre vid kvällen vid tio tiden. Höll ut hela natten och åkte in vid 6-7 tiden på morgonen. Då 2-3 värkar på 10 minuter. Var egentligen fullt på förlossningen så fick ligga i ett undersökningsrum sen gå omkring i två timmar på sjukhuset och sen tillbaka till undersökningsrummet. Först efter ytterligare någon timme där fick ett vanligt förlossningsrum och lustgas. Dröjde rätt länge innan jag fick epidural då bm vart upptagen länge.  Efter det tog de vattnet vid femtiden därefter så gick det undan lagom till krystvärkarna slutade edan och funka  

Vi fick åka hem nu imorse nu så rätt skönt det. 

Vi ringde till barnvakten vid elva tiden 24 så hon sov hemma hos oss. Rätt jobbigt och ta nattbussar osv. Hon hann ju ta tunnelbanan innan den sluta gå. Men var ju osäker. Efteråt känns det ju rätt beslut. 

Grattis till lilla tösen! Jobbigt med fullt sjukhus dock, men skönt att komma gem snabbt igen, .
  • Leeandra
    Sladdis17 skrev 2017-07-27 05:43:35 följande:

Inatt kom äntligen på stora kille ut :) 02.45, 27/7, på bf + 10. Tänkte uppdatera sen när vi fått sova ut lite. Har varit vaken i 25 h nu ???? Trött men lycklig att det är över och att allt gick bra.

Grattis! Vad härligt att han är här nu!
  • Leeandra
    Vårivfresa skrev 2017-07-27 15:32:28 följande:

Den 27/7 kl00.13 kom vår älskade dotter Alina på 3032g och 49cm lång! :)

Grattis till tösen! Härligt att få ha henne på utsidan nu
  • Leeandra
    Joline84 skrev 2017-07-27 20:12:59 följande:

Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.

Grattis till grabben!
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-27 20:01:42 följande:

Ja jag är över BF, har fortsatta värkar. Åkte å handlade med barnen å mamma idag, fick pausa när jag skulle över parkeringen. Samma på restaurangen i em, 2 pauser för att ta mig ut därifrån! Men mer verkar då inte hända! Nu är de små iaf tillfälligt lämnade hos sin bio pappa. Stora tjejen på 13,5 år klarar ju sig tills mormor hinner hit osv mest att hon vill ha sällskap å att nån lagar middag ;) glider runt här å dricker kaffe, tittar på tv o softar mest. Utan de små som söker bråk med varandra konstant när de inte är väl rastade så kan man ju lägga sig å vila var och hur man vill!

Var det fostervatten som läckte eller något annat?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny