Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

AnnnaEm skrev 2017-02-05 17:43:44 följande:

Hej alla blivande juli-mammor!

Själv blir jag mamma för första gången den 12 juli och såklart är vi så himla lyckliga. Vi blir rätt unga, 20 respektive 21 år, men lika taggade för det. 

Kul att följas åt!! :)

Grattis och välkommen hit! Jag var 20 när jag fick mitt första barn, det var en bra ålder, .
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2017-02-11 21:24:07 följande:

Ni som har syskon när föddes era små och hur startade det?

Min dotter kom med spontan vattenavgång i 37+4 och sonen med igångsättning i 37+0. Är så nyfiken hur denna kommer starta

1:a barnet gick slemproppen 3 dagar innan värkarna kom igång, v. 39+6.

2:a barnet gick slemproppen 3 dagar innan värkarna startade v. 40+1.

3:e barnet gick slemproppen tre dagar innan värkarna startade v. 41+1.

4:e & 5:e (tvillingar) startade med vattenavgång på kvällen och värkarna kom på natten i v. 38+1.
  • Leeandra
    sobrio88 skrev 2017-02-16 10:33:24 följande:

Varit på rul idag och allt såg bra ut :) bf är samma datum som de satte förra ul (11 juli) och det är en till liten pojke som ligger i magen <3

Grattis till en liten pojk!
  • Leeandra
    Delilah2001 skrev 2017-02-16 18:26:46 följande:

Grattis till era lyckade RUL!

Själv får jag vänta tills 27 februari. Är lite orolig faktiskt! Får se vad jag får för datum, senaste datumet var 20 juli.

Blir sambons första ultraljud, så extra spännande för honom! Jag misstänker att han kommer gråta en skvätt

Får förmodligen också RUL i samma vecka som du, enligt ÄL är BF 25 juli. Min killes första barn också, och han blev väldigt berörd över att se hjärtat slå i en halv minut på tidigt VUL så misstänker att det kommer bli en häftig upplevelse för honom.
  • Leeandra
    FrökenMp skrev 2017-02-16 22:16:29 följande:

Har nyligen flyttat från Stockholm till Hälsingland och fick idag reda på att förlossningen här hemma kanske ska stängas ner i sommar pga brist på resurser. Helt absurt!! Vi måste isåfall åka ca 15,5 mil till närmaste förlossning!

Oj, hur tänkte de då? Det borde finnas mobila barnmorsketeam som kan assistera om de väljer att lägga ner. 15,5 mil är jättelångt, speciellt då det inte är bra att flytta på sig under värkarbetet.
  • Leeandra

Grattis till alla som gjort lyckade RUL. Min barnmorska sa att hon inte litar så mycket på ultraljud om mamman vet när hon hade ägglossning, det är ju trots allt små egna individer som ligger därinne. När barnen är ute växer de ju oftast i ryck, så varför inte i magen?

• Leeandra
    babydreams skrev 2017-02-20 11:51:57 följande:

Wooden: Ja, det är första barnet och första graviditeten någonsin. :) så har inget alls att jämföra med. Och för nästan alla här så har ni ju börjat känt av bebisen. Är jag den enda här som inte känner något än? :o är i vecka 18+1.

Exakt i v. 18+1 kände jag av mitt första barn, inte ens ett fladder innan. Så det kommer, .
  • Leeandra
    FrökenMp skrev 2017-02-21 09:28:20 följande:

Åh så roligt! Haha, tyckte det såg så himla roligt ut.

Har du haft problem med amningen innan? Jag är rädd att jag ska få problem med det sen när bebisen kommer... har ju hört att det kan vara svårt att komma igång i början.

Har aldrig haft problem med amning, inte ens första barnet. Jag tror att man inte ska oroa sig för mycket, mer tänka att kroppen är skapt för det här. Får man bekymmer tar man kontakt med Amningshjälpen.
  • Leeandra
    FrökenMp skrev 2017-02-23 11:28:15 följande:

Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!

Någon mer som tränar under graviditeten??

Jag gör, inte på gym dock. Höll på med hård fysträning, akrobatik och yoga, både lugna och hårda pass. Nu har det blivit många promenader i rask takt i terräng och jag har fortsatt med yoga, både power och gravidvarianter. Sen är det alltid någon rolig aktivitet med barnen, åkte skridskor förra veckan på en frusen damm, .
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-02-24 08:05:22 följande:

Soffpotatis här med. Tränar ingenting.. funderar på vattengympa, någon som provat? Skönt? Går till och från jobbet varje dag (enkelväg 3 km) det är allt jag gör.. när det blir varmare ska jag försöka promenera mera. Har redan fått foglossning och vankar som en anka fram.

Får lite panik när jag inser att vi bokat Gotland 1-9 juli kommer jag ens kunna gå då??!! Så som jag har nu med foglossning hade jag i slutet med nr 2, dock så väger jag tyvärr samma som jag gjorde vid förlossningen med 2an. Jag har tjocknat på mig rejält senaste året. Får försöka ta tag i det efter Bebis. Viktökning på 2 kilo än så länge.. vill inte gå upp så mycket denna graviditet.

Vattengympa är ju skonsamt för kroppen, så prova! Min mamma har ont lite överallt och älskar vattengympa. Trevligt med Gotlandsbesök, hoppas foglossningen håller sig hyfsat lugn.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny