BF Juli 2017 ny
Hej alla blivande juli-mammor!
Själv blir jag mamma för första gången den 12 juli och såklart är vi så himla lyckliga. Vi blir rätt unga, 20 respektive 21 år, men lika taggade för det.
Kul att följas åt!! :)
Hej alla blivande juli-mammor!
Själv blir jag mamma för första gången den 12 juli och såklart är vi så himla lyckliga. Vi blir rätt unga, 20 respektive 21 år, men lika taggade för det.
Kul att följas åt!! :)
Ni som har syskon när föddes era små och hur startade det?
Min dotter kom med spontan vattenavgång i 37+4 och sonen med igångsättning i 37+0. Är så nyfiken hur denna kommer starta
Varit på rul idag och allt såg bra ut :) bf är samma datum som de satte förra ul (11 juli) och det är en till liten pojke som ligger i magen <3
Grattis till era lyckade RUL!
Själv får jag vänta tills 27 februari. Är lite orolig faktiskt! Får se vad jag får för datum, senaste datumet var 20 juli.
Blir sambons första ultraljud, så extra spännande för honom! Jag misstänker att han kommer gråta en skvätt
Har nyligen flyttat från Stockholm till Hälsingland och fick idag reda på att förlossningen här hemma kanske ska stängas ner i sommar pga brist på resurser. Helt absurt!! Vi måste isåfall åka ca 15,5 mil till närmaste förlossning!
Grattis till alla som gjort lyckade RUL. Min barnmorska sa att hon inte litar så mycket på ultraljud om mamman vet när hon hade ägglossning, det är ju trots allt små egna individer som ligger därinne. När barnen är ute växer de ju oftast i ryck, så varför inte i magen?
Wooden: Ja, det är första barnet och första graviditeten någonsin. :) så har inget alls att jämföra med. Och för nästan alla här så har ni ju börjat känt av bebisen. Är jag den enda här som inte känner något än? :o är i vecka 18+1.
Åh så roligt! Haha, tyckte det såg så himla roligt ut.
Har du haft problem med amningen innan? Jag är rädd att jag ska få problem med det sen när bebisen kommer... har ju hört att det kan vara svårt att komma igång i början.
Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!
Någon mer som tränar under graviditeten??
Soffpotatis här med. Tränar ingenting.. funderar på vattengympa, någon som provat? Skönt? Går till och från jobbet varje dag (enkelväg 3 km) det är allt jag gör.. när det blir varmare ska jag försöka promenera mera. Har redan fått foglossning och vankar som en anka fram.
Får lite panik när jag inser att vi bokat Gotland 1-9 juli kommer jag ens kunna gå då??!! Så som jag har nu med foglossning hade jag i slutet med nr 2, dock så väger jag tyvärr samma som jag gjorde vid förlossningen med 2an. Jag har tjocknat på mig rejält senaste året. Får försöka ta tag i det efter Bebis. Viktökning på 2 kilo än så länge.. vill inte gå upp så mycket denna graviditet.