Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-05-28 19:04:00 följande:

Urs, ja illamåendet är ju hatdelen av en (i övrigt riskfri) graviditet för min del. Tröstar mig med att jag tog mig igenom de första tre månaderna som är värsta iaf, haha! Fy, minns hur jag stog i duschen och tvättade håret och spydde samtidigt för att en var så känslig för dofter.

Har din aptit, alltså vad du är sugen på förändrats? Om jag fick välja skulle jag bara leva på mackor och frukt..

Jag har dessvärre blivit mer sugen på onyttigheter ;). Kunnat hålla mig borta ganska bra men nu är jag sugen på kexchoklad, chips och apelsinjuice. Skulle kunna dricka hur mkt som helst. Juice var jag sugen på även med andra, bm varnade för att det kunze bidra till större barn och ut kom en på 4,5. Så försöker hålla mig till ngt glas då och då.

Ja usch, illamående första tre månaderna var brutala. Men nu är jag sliten på ett annat sätt. Idag satt jag och grät i sängen för jag kände mig så ynklig. Men efter middagen kändes det bättre. Behöver äta oftare igen för att hålla orken på en jämn nivå.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-05-28 19:59:10 följande:

Åh vad trött jag varit idag. Vilat o sovit mest hela dagen. Jättekonstigt.

Var på firmafest igår, men vi bowlade (jag kollade på) och åt på restaurang där jag satt ner hela tiden. Var hemma vid 23, så kan ju knappast inte vara därför.

Matlusten är åt pipsvängen och sammandragningarna gör rejält ont emellanåt. Blir lite nojjig att det är på gång.. det går ju inte. Ska ju ha barnkalas på fredag!! Haha...

Nä, ska lägga mig strax och så kanske jag är piggare imon.

Magbild från igår vecka 34+1

Vilken fin tunika du har! Det är sådär man ska glida runt :). Du ser vacker ut!

Spännande med sammandragningar.

Idag har jag haft så mkt ilningar. Fått stanna när jag går för det skär till så väldigt. Huvuvdet känns långt ner nu.
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-05-28 21:19:50 följande:

Ah ja men juice är ju fasligt gott! Speciellt när det är varmt. Testat inlagda gurkor? En favvo jag har, perfekt när man är sugen på salt. De som är hela, knapriga. Love it!

Jobbigt att känna sig ynklig. Jobbar du fortfarande heltid, eller hur var det?

Mm, lät gott med salta gurkor...

Sedan två veckor är jag sjukskriven 50%. Ska träffa läkaren 14/6, då blir det antagligen 100 %. Så inte många arbetsdagar kvar nu.

Men knepigt att hinna med allt på jobbet på så få timmar...
  • narie24
    acinnaleh skrev 2017-05-31 07:08:29 följande:

Alltså måste gnälla av mig ännu mera, sorry :(

Sen ungefär måndag fm har jag känt att det liksom strålat i en nerv i höger överarm, underarm och en väldigt ond punkt i höger skuldra. Domnar liksom bort nästan men samtidigt så känns det ungefär som man fått en stöt på elektriska knölen. Maken hittade ett ställe som var hårt i skuldran igår kväll och försökte massera bort den väldiga smärtan men det hjälpte inte. Fick ta alvedon när jag legat och vridit mig i sängen jättelänge :( ska ta upp det här med bm idag.

Hoppas kunna få hjälp ( vet inte om det är karpaltunnelsyndrom på g igen eller om det är arbetsrelaterat... jobbar 100% plus en massa ideellt med diverse dokument inför SM-tävlingar fre-sön).

Just ett fint graviditetssammanfattningsbesök att nästan grina över hur ont det gör plus ta upp hur dåligt vi tycker de behandlade oss på smvc ;( ska vi få tid att sammanfatta och skriva ner önskemål om sjukhusvistelsen också liksom... blääää

Man får gnälla! Herregud, du jobbar heltid och är höggravid. Då är allt tuffare. Du kanske behöver vila?
  • narie24

Och jag känner mig rätt glad idag :). Lyckats sova bättre än jag gjort på flera nätter. Tog två alvedon innan jag la mig igår och smärtan i höger sida har nog bara väckt mig 1-2 ggr i natt. Känner mig mkt piggare :).

• narie24

Här har jag bara vägt mig vid de två första besöken. Men jag har vägt mig på vägen ut på eget intiativ, mest för att jag är nyfiken. Tror jag gått upp 6 kg ungefär.

Känner lite lika, att besöken hos bm inte är så spännande. Det går snabbt och hon bjuder inte in till samtal. Jag får själv driva samtalet och ta upp funderingar.

Vid nästa besök ska vi skriva en sammanfattning av graviditeten, sen går bm på semester och jag kommer få träffa vikarier. Men det kan också bli bra.

Är dock väldigt nöjd med läkaren som är kopplad till min mvc.

En annan fråga, hur mycket kläder har ni i strlk 62-68?

• narie24

Idag har jag rensat en massa på jobbet. Känner att slutet kommer närmare och närmare. Det kommer bli vemodigt att säga hej då till alla mina härliga kollegor. Men spännande tider väntar!

Ca två veckor kvar nu att jobba...,

• narie24

Idag var jag och hämtade ut två babyboxar. Helt okej grejer faktiskt. Det var kul att rensa ut i badrummet och göra plats för några av de kommande bebissakerna :).

På måndag hämtar vi vagnen. Ska skriva en lista sen över allt som behöver köpas från Apoteket o annat. Insåg att det är mer som

behövs än vad jag tänkte.

Idag har jag haft så ont när jag gått. Fått plötsliga hugg och ilningar. Måste stanna till en stund så lättar det för stunden. Skönt när man lyfter upp magen lite grann. Det har tryckt på mkt neråt och magen har spänt och hållt på.

Såhär kände jag först sista veckorna med tvåan.

Gissar att det blir så med trean, och att det bara kommer kännas mer och mer.

Någon som känner igen sig?

• narie24
    Bimbim79 skrev 2017-06-02 18:35:10 följande:

Jag använder via parfym fri och comfort sensitive till hela familjen. Bebis kommer ju ändå ligga i vår säng mot våra kläder våra handdukar mm, så kör samma på alla. Yngsta dottern är lite känslig i huden så vi har valt medel efter vad som funkar med henne.

Har varit hemma från jobbet nu sen 23/5 med gravidpeng, så hinner ju med en hel del här hemma trots att allt går långsammare än vanligt. Barnen tar sig till o från skolan själva, så stiger upp med dem på morgonen mest för att slippa vakna av att de bråkar vid frukostbordet. Yngsta är ju 8 så de fixar allt med frukost, gympakassar, frukt mm. Vi bor 150 meter från deras skola så när de gått kan jag krypa ner en stund till. Brukar hålla igång på fm sen vila middag, varpå 8, 9 åringen brukar komma hem å väcka mig så äter vi mellis ihop, gör läxor, de leker hjälper till å laga mat duka fixa diskmaskin mm ganska soft tillvaro :)

Låter som en skön tillvaro :). Skönt med äldre barn?
  • narie24

I en av boxarna fick man en mam-flaska vilket jag precis tänkt köpa. Bra att ha hemma ifall

att.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny