Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-07-16 09:32:01 följande:

Jag har endast tens.

Ballongen sitter fortfarande kvar och ca 5-7 min mellan värkarna. Ibland längre och svagare.

Tror dock de endast är pinvärkar.

Känner mer och mer misstro till jag kommer kunna föda.

Om ca tre timmar tar de ballongen och ska undersöka, utvärdera.

Såååå trött på att ha en massa ineffektiva värkar. Helt slut. Kan ge det en dag till men sen orkar jag inte mer. Bm lovade mig att jag iaf inte blir hemskickad utan bebis. Jag kommer bli förlöst på ett eller annat sätt.

Önskar man kunde se in i framtiden om det man provar kommer funka eller om man ska satsa på snitt direkt.....

Hur går det för dig? Hur har natten varit?[/quote]

Men Gud vad konstigt det ser ut när jag citerar! Jag är inte inlagd. Fortsätter min väntan, idag bf+2.
  • narie24

Ja fyyyy vad jag är less! Helt slut! Men om jag lägger mig för att sova ställer alla krämpor till det. Jag har också ont i huvudet. Men kanske beror på sömnbrist? Värk i benen och illamående. Och det vanliga på det.

Imorgon ska jag till bm, ett besök jag hoppats på att slippa. Men, men....

Haiuchu, är allt okej???

• narie24
    Malimari skrev 2017-07-16 18:00:05 följande:

Ja det är nog så, nätterna är inget vidare haha.. När har du bf?

Ja hoppas allt går bra och att hon gosar bebis nu <3

Jag hade bf i fredags....
  • narie24

Precis hemkommen från min bm. Hon ringde SöS för att höra läget kring en ev igångsättning pga ev stort barn. Läget var stressat där men de skulle återkomma till mig.

Sen gjorde hon en undersökning och hinnsvepning. Jag var mjuk och öppen mot 3 cm. Blödde också en del tydligen. Så hon trodde att vår färdknäpp häromdagen gjort sitt. Hon tyckte att om det inte startar snart så skulle vi köra en till färdknäpp ;).

Blev helt pirrig efter det här och inser plötsligt att hjälp, snart ska jag föda! Rädd för så mkt....

Känner av lite molvärk.

• narie24
    Malimari skrev 2017-07-17 17:01:43 följande:

Lovande! Men det är ju så spännande! Fött stora barn innan? Är det sf måttet som är stort?

Förra barnet vägde 4,5 så vill gärna inte gå över tiden för mkt. Varje vecka som går...

Tydligen var slemproppen helt borta, att jag inte märkt ngt av den...
  • narie24
    Malimari skrev 2017-07-17 17:22:52 följande:

Det gjorde mina också på bf+1 å bf+3 så slipper gärna gå över jag med.. Men har ännu inte varit tal om varesig igångsättning eller tul. Har inte haft något abnormt sf med nån av dem. Sen är kanske inte 4.5 så mycket för mig, en del får ju större barn. Men en 5 kg's undviker man ju gärna eh? :-P

Jaså, men den kanske gått mycket i omgångar då :)

Det gick ju bra att föda ut en på 4,5 kg sist. Jag är dock rätt liten och det är därför bm tyckte att det inte skulle behöva gå till 42+0.
  • narie24
    Malimari skrev 2017-07-17 17:55:26 följande:

Aha ja jag är ju välbyggd *host* så mer logiskt för mig att föda en i den storleken kanske. (176 cm lång vikten är väl sådär relevant).

Hoppas det snart kommer igång iaf eller att du blir igångsatt tidigare :)

Och jag är bara 159 cm...
  • narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-17 17:50:42 följande:

Hej alla!

Är på bb nu med vår dotter som kom söndag morgon kl 03.03. ;)

Så bf +15 kom hon.

En seg start på igångsättningen men väldigt snabbt och intensivt avslut.

Mot em så upplevde vi att mina värkar kom glesare och mindre onda så jag och mannen tog en tur till Max oxh hans mamma mellan 20-22, så skönt att få friskluft!

När vi kom tillbaka vid 22 så ville jag att de skulle ta ballongen och ge mig sovdos. Men de hade fullt upp med andra förlossningar.

Men plötsligt tog min värkar fart och från 23-00 så kom de med ca 2 min mellanrum och var så kraftiga så det kändes inte som andningen räckte till.

När min bm vid 00 tar ballongen, fick lustgas för att orka med undersökningen, så var jag visst öppen 4-5 cm.

Hon försöker sätta elektrod på barnets huvud och ta håll på hinnorna på det sättet. Men gick så där.

Låg sen och pausade i sängen med min lustgas, tens och andning under värkarbetet. Ca 45 min. Ville sen stå upp men var så klart nojig över barnets hjärtljud och ville gärna ha koll på det.

Det var pga låga hjärtljud som dotternfick födas med urakut snitt.

De sätter elektrod, ingen skillnad i öppning, och när jag reser mig så sjunker hennes hjärtljud till ca 90....

de får snabbt upp mig på sängen igen, lägger mig på sidan och ändrar lustgasen till syrgas, ringer på läkare mm.

Jag har totalpanik! Skriker i masken oxh ber dom bara ta ut henne för jag orkar inte mer. Hemska värkar ich det gör skit ont när de undersöker mig!

Men läkaren avvaktar, plötsligt är jag öppen 8 cm. De säger att allt går väldigt snabbt.

Och plötsligt börjar jag få krystvärkar. De lägger mig på rygg, jag får börja krysta. Hennes hjärtljud är fortfarande hyfsat låga. Runt hundra men nere på 60-70 under värkarna.

De pratar om att ha henne med klocka, men kollar någon värde först, tror det var mjölksyran, vilket var ok så de avvaktar med klockan. Krystar ca en timme, får äntligen ha lustgasen igen. Sen var hon ute.

Helt sjukt! Helt sjukt!

Väldigt glad att det blev vaginalt för jag har återhämtat mig sååå mycket snabbare nu än när jag gjorde snittet med storasystern.

Dottern mådde toppen så fort hon kom ut.

Hon är så lik sin syster :)

Väldigt suttig, hade hon fått bestämma hade hon haft min bröst i munnen nonstop.

Så de är redan väldigt ömma. Börjat prova med amningssnapp så jag ska överleva.

Ja det var min förlossningen :)

Skönt att höra att allt gått bra. Grattis!
  • narie24

Coolt leias mamma! Spännande! Lycka till nu :)

Jag har vaknat massor i natt. Hinnsvepn gav mig småvärkar som väckt mig av och till men inget mer. Hade tänkt köra färdknäpp igår kväll men hade för ont. Kanske provar idag men är så trött så känner att hjälp hur ska man orka ännnu fler småvärkar?

• narie24

Vilken lycka att vara öppen 6 cm när man kommer in. Med första barnet gick vattnet, två dygn med jobbiga småvärkar och sen endast öppen 1 cm när jag kom in, vilket nederlag kan jag lova!

• narie24
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 11:24:42 följande:

Nu va hon här! 10.01 föddes lilla fröken Saga :) tog lite tid för henne att komma ner i beckenet så va helt öppen vid halv 10 men fick genomlida massa sega värkar innan hon hade roterat rätt. Sen gick de fort! 2 värkar så va hon ute :)

Stort grattis!!!
  • narie24

Nu sitter jag med dyngsura byxor på SöS och väntar på att få komma in. Vattnet gick plötsligt när jag var ute och lekte med ungarna. Ganska glesa värkar men behöver andas igenom dom. Vattnet har forsat och är missfärgat.

• narie24

Nu har vi fått ett rum, skönt att vi fick plats!

Värkarna kommer lite tätare men fortf under kontroll. Har lite feber så får se vad som händer.

Adrelinet pumpar, hjälp!

• narie24

Halloj alla! 23:55 föddes vår "lilla" tjej. Hon vägde 4340 gr och är 53 cm lång så det var bra att jag inte gick över mer.

Vattnet gick vid 17.15 och vi var på plats på SöS vid 18.30. Vattnet var brun-oranget. Jag hade feber och fick penicillin för ev infektion.

Hade onda värkar direkt när jag kom in men var bara öppen 3 cm vid 21. Blev så deppig för jag hade så ont. Körde på lustgas men fick även epidural strax efter. Fick lite andrum några värkar men vips var jag öppen 10 cm vid 23. Sen var det vidrigt och jag skrek i masken, gjorde sjukt ont! Fick panik och trodde aldrig det skulle gå. Sista värkarna var brutala men efter bara ngn krystvärk var hon ute. Vilken total lycka! Skrek av glädje. Hon skrek direkt och började snabbt suga. Hon har dessvärre också aningens feber, vet inte vad det beror på.

Nu sover hon hos pappa. Jag är helt väck men kan absolut inte sova. Eftervärkar som gör ordentligt ont. Strax ska vi flyttas till BB-hotellet.

Så glad över att vi fick plats och personalen har varor grymt proffsig. Galnaste upplevelsen man kan uppleva!

Nu har jag fått ner hur det gick det till lite kort, så man kommer ihåg sen när hormonerna börjar spruta. Beredd på bröst och hormonchock.

• narie24

Nej det stod fel i listan. Vetat sen RUL att det är en tös, och alla de där "testerna" man gjort har också visat det.

Hon hade bajsat mkt i fostervattnet och kräks nu upp brunt slem.

Tänk, jag tycker att hon är så liten trots sin tyngd :). Lillpluttan. Vi ligger mest och tittar på henne. Försökt sova men det är sånt liv här. Man lider med kvinnorna som skriker.

De sista värkarna är verkligen ngt av sitt eget slag hehe. Och minns nästsista där huvudet (typ?) var ute och man skulle andas utan att krysta. Oj vad jag skrek haha. Tänk

Vad naturen är häftig ändå. Vad man klarar!

Blöder så mkt nu, minns inte att det var så med de andra. Kanske beror på infektionen?

• narie24
    LeyasMamma skrev 2017-07-19 10:12:47 följande:

Får ni stanna kvar för observation nu då? Min lilla bajsade också i vattnet och hade svalt en del vatten, så här kräks det också. Men lika bra de kommer upp :)

Ja de där med att inte krysta är inget jag lyckats med någon utav mina förlossningar... men som tur är har de ju gått bra ändå. Tur att jag inte födde en sätesbebis :D

Ja jag får i allafall stanna. Ligger fortf kvar på förlossningen.
  • narie24
    Malimari skrev 2017-07-19 11:37:22 följande:

Stort grattis Narie till bebis! Exakt samma mått som min nummer två :D Hur stort var huvudet?

Hoppas ni båda snart är feberfria!

36,5 cm. Stort gissar jag? Vi är feberfria men väntar svar angående gulsot nu. Hon verkade ligga högt.
  • narie24
    Vet hur det känns skrev 2017-07-19 13:08:16 följande:

Känns piss.. men dom vet väll vad dom gör så jag får lite på doktorn. Han sa ialf att jag inte ska gå hela tiden ut (bf 30/7) så då antar jag att dom startar mig på ett eller annat sätt den 26e (hoppas jag)

Han sa att pga snittet så måste dom vara försiktiga vid igångsättning så det inte blir komplikationer.. det konstiga var att för en vecka sen så var min livmodertapp mogen och långt fram men nu var den omogen och långt bak. Hur skjuta kan det ändras.. men men litar på doktorn

Hejar på dig! Förstår att det känns tufft :(.
  • narie24

Spännande att följa vad som händer i tråden. Grattis till er som fött och heja, heja till er som väntar. Med el utan krämpor.

Min dotter föddes sent i tisdags och är fortf kvar på patienthotellet :(. Hennes värden för gulsot vägrar gå ner. Kämpar på med solning och amma, amma. Först igår rann mjölken till, så har fått tilläggsmata, och nu har jag så ont! Ena bröstet är stenhårt.

I natt ska jag ta en sömntablett. Har blivit för sliten. Sovit kanske 6-8 upphugget sen i tisdags. Har så svårt att somna och komma till ro.

Gråter mkt och saknar barnen där hemma.

• narie24

Min dotter har legat på 288 som högst och är mitt i solning nr 2. Värdet gick ner lite och sen upp igen. Jobbigt att börja hoppas på hemgång och sen blir kvar igen. Har ju två barn hemma som väntar.

Min dotter vägde 4340 vid födseln så vikten spelar nog ingen roll. Men konstigt att de skickar hem barn med högre värden.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny