Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-04-20 21:49:56 följande:

Vad roligt även fast det blev mer än du tänkt dig! Visst skulle ni få en Tjej?:) Jag tycker det är så roligt att shoppa kläder är så jobbigt att ha köpstopp på kläder haha:) tycker inte det är lika roligt till dom större barnen längre dock, tur dom kan välja själva nu!

Ja, vi väntar en liten tjej. Sålde/skänkte alla bebiskläder efter andra barnet så behöver ju en hel del.
  • narie24

Hur känns era sammandragningar?

Tror inte jag haft några alls. Ibland känner jag hur det stramar men det är väl inte sd?

Minns inte från tidigare graviditeter.

• narie24

Jag är osäker på om jag har sd. Ibland när jag går måste jag stanna till då det trycker nedåt o så blir jag akut kissnödig. Och ibland i soffan trycker det på o jag blir plötsligt andfådd. Men har nog aldrig haft så att hela livmodern blir hård.

• narie24

Idag går jag in i vecka 30, tjoho! Vi har haft det som "deadline" för att börja köpa alla större grejer till bebben. Idag var jag och hämtade ut ett pkt med massor av kläder från ellos. Så nu har vi i stort sett allt vi behöver i 56-62.

Dessvärre inledde vi valborgshelgen med att äldsta barnet åkte på ordentlig magsjuka. Så nu har jag roat mig med att avboka alla planer vi hade inplanerat :(. Och shoppingen får vänta.

Bävar för att bli magsjuk som gravid. Ngn som

varit det?

• narie24

Vi har bara köpt kläder, ingenting annat har vi. Så listan är rätt lång på sånt vi ska köpa. Men det är ju minst 10 veckor kvar, man kan typ köpa allt på en dag. Minns hur segt det var sista veckorna. Då var det kul att ta en tur till Apoteket med en lista :).

Vi kommer ju inte ha ngn avskild plats för barnet. Sängen får vi kila in i sovrummet, sen måste jag försöka fixa ngn typ av förvaring i alla fall.

Shit man kanske ska bli stressad i alla fall?!

• narie24
    marretiin skrev 2017-04-30 17:43:20 följande:

Han var väl inte riktigt den jag trodde att han var visade det sig. Han skylle själv på att han mår dåligt o har tappat bort sig själv. Jag orkade inte en massa bråk hela tiden heller så d är ändå skönt att få lugn o ro nu.

Beklagar verkligen!
  • narie24
    Vet hur det känns skrev 2017-05-02 14:13:11 följande:

Idag ringde jag lön ( jobbar kommunalt) för att höra om barntillägget man får från jobbet, ( dom där 10% man får i 180 dagar) passade på att fråga om semester osv. Och får svaret att jag inte har 25 semesterdagar iår (går på f ledighet 24 juli (bf 30 juli) så jag måste tänka på det så jag inte blev återbetalning senare. Samt att man tjänar in ca 9 dagar semester till nästa år.

Så om jag är hemma tex 25 juli 2017 till 1 januari 2019 så får jag 0 dagar semester 2018 (jag trodde man fick nånting) dom där 9 som man får är lagda på årets semester..

Hade ingen aning om detta?? Fy så snurrig jag blev av allt.. vill ju gärna ha nån semesterdag kvar när jag kommer tillbaka efter mammaledigheten.

Skrev in att jag blir hemma fram till 1 oktober 2018 sen blir pappan blir hemma fram till januari.

Hur tänker ni med ledighet? Arbeta igen osv?

Fick du ngt svar om de där 10 procenten förresten? Behöver man göra ngt för att få dem, eller sker det automatiskt?

Ingen aning hur man ska gör med ledigheten. Det första jag tänkte var att vara hemma ett läsår (arbetar i skolan). Men då har jag alltså ingen semester nästa sommar? F-ledigt är ju inte semestergrundande...?

Lite sugen på att jag tar en tredjedel, mannen en tredjedel och sen jag sista tredjedelen. Men blir för rörigt pp jobbet tror jag.
  • narie24

Usch jag oroar mig också mkt över att man ska föda i juli. Man blir ju så påverkad av om det är rörigt runt omkring. När jag födde första hann jag med tre olika bm då en av dem fick springa mellan två rum.

Nu när man väntar tredje kanske personalen förväntar sig att man ska ha mer koll, och kanske inte behöva lika mkt "uppassning". Minns hur det var när vi var ensamma en evighet och vilken panik jag fick när krystvärkarna startade o jag tappade kontrollen.

• narie24

Var hos bm i tisdags och alla värden såg bra ut, så skönt!

Speciellt skönt att sockret låg bra, vill inte göra en tredje belastning. Magmåttet hade planat ut och ligger nu på kurvan, mindre risk för gigantiskt barn!

Ni som gjort tul för misstanke om stort barn i vilken vecka har ni gjort det?

Dessvärre fortsätter min värk som jag har på höger sida högt upp. Bm säger att det är vanligt att ha ont i det området men jag kan inte släppa att det är ngt fel. Vaknar flera ggr varje natt av värken, kan bara ligga på vänster sida. Ska träffa läkare nästa vecka för att utreda om det är kopplat till gallan/levern el av njurarna.

Dessutom har jag fått värre problem med höger sida i skinkan/höften. Den låser sig och det strålar som knivar. Får se vad läkaren säger om det med. Kanske läge att försöka bli sjukskriven en viss del i alla fall, de här långa dagarna till fots knäcker mig.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny