Vet hur det känns skrev 2017-05-02 14:13:11 följande:
Idag ringde jag lön ( jobbar kommunalt) för att höra om barntillägget man får från jobbet, ( dom där 10% man får i 180 dagar) passade på att fråga om semester osv. Och får svaret att jag inte har 25 semesterdagar iår (går på f ledighet 24 juli (bf 30 juli) så jag måste tänka på det så jag inte blev återbetalning senare. Samt att man tjänar in ca 9 dagar semester till nästa år.
Så om jag är hemma tex 25 juli 2017 till 1 januari 2019 så får jag 0 dagar semester 2018 (jag trodde man fick nånting) dom där 9 som man får är lagda på årets semester..
Hade ingen aning om detta?? Fy så snurrig jag blev av allt.. vill ju gärna ha nån semesterdag kvar när jag kommer tillbaka efter mammaledigheten.
Skrev in att jag blir hemma fram till 1 oktober 2018 sen blir pappan blir hemma fram till januari.
Hur tänker ni med ledighet? Arbeta igen osv?
Fick du ngt svar om de där 10 procenten förresten? Behöver man göra ngt för att få dem, eller sker det automatiskt?
Ingen aning hur man ska gör med ledigheten. Det första jag tänkte var att vara hemma ett läsår (arbetar i skolan). Men då har jag alltså ingen semester nästa sommar? F-ledigt är ju inte semestergrundande...?
Lite sugen på att jag tar en tredjedel, mannen en tredjedel och sen jag sista tredjedelen. Men blir för rörigt pp jobbet tror jag.