Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-01-02 17:46:58 följande:

Jag är fortfarande lika trött men har börjat få svårt att sova. Ligger och tänker så mkt på kvällarna och är uppblåst som en fotboll och därmed svårt att somna.

Jag tänker också mycket. Helt onödigt, tycker jag och jag funderar inte så mycket på dagtid. Men kan vakna på natten av att jag är kissnödig eller att något barn kommer och kryper ned, och upptäcka att min hjärna är i full färd med att planera en lektion, sitter i något möte om jobbgrejer, inreder ett barnrum eller tänker ut vilka kompisar jag inte hunnit träffs på länge. Skumt!
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-01-02 18:01:32 följande:

Visst är det drygt. Vi är ju snart i vecka 15.

Ja. Jag har kompisar som mått pyton hela graviditeten. Hoppas verkligen inte det blir så!
  • Sosozo
    babydreams skrev 2017-01-02 19:29:50 följande:

Har en fråga till er som lider av kraftigt illamående. Hur tar ni er till jobbet? Eller sjukskriver ni er? På mitt jobb finns knappt ersättare så kan aldrig vara hemma. Jag mår numera illa hela tiden, speciellt mellan måltiderna. På morgnarna kräks jag floder och det är så sjukt jobbigt för jobbar dagtid jämt. Åksjuketabletter mår jag ännu mer piss av, blir extremt trött och dåsig. What to do? :(

Urs då! Jag har turen att jag kan promenera till jobbet. Så jag kan hulka och ha mig om det behövs. Men jag har gått hem från jobbet flera ggr och sjukanmält mig några dagar redan.

Jag ska bli bättre på att sjukanmäla mig har jag tänkt. Får bli ett nyårslöfte! Inye tvinga mig till jobbet när jag mår dåligt.

Snacka med din bm om det är ohållbart för dig. Finns medicin på recept.
  • Sosozo
    Powerjess skrev 2017-01-02 20:11:35 följande:

Åh okej tack, får ta en alvedon så jag kan somna ikväll!

Har du någon vetekudde? Kan hjälpa ibland tycker jag.
  • Sosozo
    78elle skrev 2017-01-03 09:48:28 följande:

Så nervös inför morgondagen då jag ska göra ultraljud... är i vecka 11 och gjorde ett ultraljud för två veckor sedan och då såg allt bra ut, vet ju att om man sett hjärtat slå så minskar risken för att det ska hända något men med två missfall i bagaget 2016 så blir man såå nojjig!

Känner inte mycket av att jag är gravid förrutom att jag är hungrigare än vanligt, inatt gick jag upp klockan 3 och åt macka Försöker tänka att det borde vara ett gott tecken på att något växer där inne ändå. Eller hur!?

Hur lägger man förresten till sig i listan? Kopiererar den senaste och skriver in sitt namn o bf eller?

Kommer säkert gå bra! Du har kommit långt nu, håller tummarna för dig!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-03 10:59:44 följande:

Magen indragen så mycket det går. Vecka 13+3

Tjusigt!
  • Sosozo

En fråga till er som är sjukskrivna, påverkar det sgi inför kommande föräldrapenningen?

• Sosozo
    sobrio88 skrev 2017-01-03 12:32:35 följande:

Det gjorde inte det för två år sen iaf, så det borde inte vara ändrat nu :)

Ok, tack! Bra. Är det sgi man får när man är sjukskriven också? 80% av lönen upp till något tak om jag minns rätt?
  • Sosozo
    sobrio88 skrev 2017-01-03 13:09:47 följande:

SGI står för sjukpenninggrundande inkomst så det antar jag  men jag är så dålig på det där. När jag var sjukskriven fick jag ut ca 13000 efter skatt och på lönen fick jag ut runt 17000 efter skatt (22' före skatt) så jag vet inte var taket går men det är ju ovanför den inkomsten iaf...

Ja, det låter rimligt jag är lite orolig, vi ska flytta i mars och då blir det mkt högre månadskostnad. Förra graviditeten blev jag sjukskriven på heltid i femte månaden. Men det var 6 år sedan så jag minns ingenting av alla FKs regler :-/
Svar på tråden BF Juli 2017 ny