Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2016-12-27 13:22:14 följande:

Hmm nu blir jag jätteförvirrad!

Nej men herre Gud det är ju jag som är virrig som en karusell! 4/7 och 5/7 såklart. Och flyttades till 30/6.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-27 13:24:01 följande:

Hihi ja då blir det ju svårt att veta vilken dag. Ja vi gjorde icsi (typ som ivf) både nu och med sonen.

Ja, har en extremt målinriktad man och när vi väl bestämde oss för en till så.. ja. Jag har inte behövt tjata eller slänga på mig raffsetet för att få saker att rulla direkt.

Jaha, icsi? Vad är det? Nu blir jag nyfiken, inte hört om det innan!
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-27 13:37:06 följande:

Processen tom att äggen är ute är precis samma som ivf men sen microinjiceras en spermie i varje ägg och den gör man när man konstaterat dålig spermiekvalitet vilket vi (jag) vetat sen första utredningen för 10 år sen ;) behandlingen per försök är några tusen dyrare än vanlig ivf.

Nu ska vi tydligen åka och handla lego för julklappspengarna ;)

Jaha, ok coolt! Skönt att det funkar!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-27 13:30:54 följande:

Haha sådär var min man också. Från vi bestämde oss var det en satts om dagen. För nog skulle det gå direkt! Målmedveten AB!

Ja, det är ju skönt på sitt sätt att de är med på banan!

Jag har en kompis som hävdar med bestämdhet att Shettlers metod funkar. Alltså att man kan bestämma könet på barnet genom att tajma samlaget med äl. 3-4 dagar innan äl = flicka och 2-0 dagar innan äl eller alltså själva dagen med äl = pojke. Jag tänkte för mig själv att ok, inte konstigt att vi går pojkar då! Samma recept med alla tre inkl den här. Så det blir enligt den metoden en gosse till! Hehe, men alltså jag vet inte. Hur mkt det stämmer.
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-27 15:30:46 följande:

Vad häftigt! Du blir en riktig pojkmamma med aktiv gubbe alltså:) undra vad den o magen har för kön. Har du någon känsla?

Haha, ja! Alltså jag tror att det här blir en lillebror. Jag har gissat rätt bå båda de tidigare graviditeterna då jag var helt övertygad om söner. Och jag har samma känsla nu. Tänkte på det när jag såg den lille på kub. "Det där är min son". Men om det är metoden eller något annat vet jag inte. Det är ju ingen skillnad på pojk och flickspermier enligt den forskning som finns men det kan vara skillnad mellan deras förmåga att leva i surt eller basiskt klimat innuti kvinnan, vad jag har förstått.

Hur upplever du det? Stämmer Shettlers, om du ser tillbaka på dina?
  • Sosozo
    Mamma1986 skrev 2016-12-27 15:40:38 följande:

Soszo : så har det varit för oss :) vi hade sex dagarna innan äl då fick vi två döttrar ( två olika graviditeter ) med sonen hade vi sex på äl .. Denna gången vet jag inte så vi skydda oss men jag tror vi väntar en flicka.

Jaha, där ser man! Ja, enligt min kompis stämmer det också (hon gick på gyn-undersökning och fick bekräftat att hon snart skulle ha äl då hon hade oregelbunden mens. Bm sa "om du vill ha en dotter så ha sex om tre dagar kl 12:00 på dagen"). Sagt och gjort. Och det funkade.

Men det är ju en hursmorskur, inte vetenskap, än så länge. Men det kanske är så att det stämmer?

Själv har jag inte tålamod eller intresse nog för att ha koll på äl med stickor, veckor och fylla i diagram osv. Men annars vore det intressant.
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-27 15:55:21 följande:

Men vad häftigt att känna där är min son:) ska ni kolla könet?

Jag hade annan karl till mina förra, med dottern vart jag gravid trotts p-piller. Var dock nykär så mycket sex var det. Mins dock ej hur till äl:) med min son åt jag pergotime och fick äl bekräftad så han är gjord på äl med magsjuka haha.

Nu denna gång slutade vi ha sex efter äl pga olika saker. Dock vill ju vul flytta mig så långt så det är omöjligt att jag ens är gravidoch isf är det nog en tjej:) jag hoppas på en tjej:) Har ingen riktigt känsla dock

Ja häftigt att känna det, haftigt att se bebisen. Tycker man får en annan relation till den då!

Vi har kollat könet på rul med de tidigare. För at vi varit nyfikna men jag har mest gjort den för att se om jag gissat rätt. Mannen vill kolla den här gången med. Men jag känner inte för det. Känns som det ändå inte spelar någon roll. Och om jag går ett snitt som jag vill då kan det vara kul att spara ett spänningsmoment! Får se vid födseln om jag gissat tätt!

Ska ni kolla könet?
  • Sosozo
    Delilah2001 skrev 2016-12-27 18:32:02 följande:

Hmm, borde det inte födas väldigt mycket fler pojkar då, med tanke på hur många som prickar ägglossningen med test osv? Plus att de flesta som aktivt försöker skaffa barn försöker väl ha sex närmare ägglossningen än 3-4 dagar innan?

En tanke bara..

Själv blev jag gravid med min första son när jag åt p-piller, så har ingen aning om när det skedde. Med andra sonen hade vi sex samma dag som fertilitetsmonitorn visade på max.

Denna gången hade vi sex en gång i samband med ägglossningen, och jag tror det var dagen innan. Men ältestade inte. Känner i alla fall otroligt starkt att det är en son jag har i magen nu! Kände det de andra gångerna också

Ja, eller fler tjejer i världen över lag? Eller, jag tänker mig att de flesta som blir med barn inte har stenkoll på äl. Men vad vet jag. Läste en gång att det föds flest killar, men på jorden finns det ändå fler tjejer. För att vi duckar krig och över lag lever längre, alltså längre livslängd.
  • Sosozo
    Lindseeey skrev 2016-12-27 16:32:09 följande:

Hur mår ni alla ? Jag har fortsatt må relativt bra symtommässigt. Ytterst lite illamående, värre med brösten, dom gör konstant ont.

Mitt humör börjar dock komma tillbaka nu, gråter för minsta lilla, noll tålamod, framför allt till bonusen som är i "varför då" åldern.. känner mig så hemsk och elak när jag stundvis ryter ifrån "det bara är så!! " vill ju mest av allt bara vara den glada lekkompisen som jag brukar vara.. men orken är borta ! Känner mig hemsk över att jag tycker det ska bli skönt när h*n åker till sin mamma..

Mitt uppe i flytt också vilket stressar en ännu mer.. usch helst av allt vill jag bara gå och lägga mig och vakna när flytten är över.. är tack och lov ledig till på fredag, skönt att slippa tänka på jobbet också mitt i allt kaos.

Just nu är det inte alls kul att vara gravid, hoppas det vänder snart igen..

Har nog aldrig skrivit ett så negativt inlägg som nu, dock väldigt skönt att ha några att kräka av sig till som inte heller tycker livet är rosa moln,glitter och rosenknoppar just nu..

Jadu vi sitter i samma båt. Jag har också ett oskönt temperament. Jag hör det på mig själv. Speciellt om jag Har lågt blodsocker eller är trött. Vill bara dra täcket över huvudet för jämnan. Om jag inte hade några krav på mig alls så skulle jag inte göra något annat än att ligga ensam i sängen, äta rostmackor och kolla på film eller sova. All min tid.
  • Sosozo

Vilka fina magbilder!! <3

Jag har rul 1/2. Ska bli jättespännande! Alltid lite nervöst, men roligt med.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny