BF Juli 2017 ny
Hmm nu blir jag jätteförvirrad!
Hmm nu blir jag jätteförvirrad!
Hihi ja då blir det ju svårt att veta vilken dag. Ja vi gjorde icsi (typ som ivf) både nu och med sonen.
Processen tom att äggen är ute är precis samma som ivf men sen microinjiceras en spermie i varje ägg och den gör man när man konstaterat dålig spermiekvalitet vilket vi (jag) vetat sen första utredningen för 10 år sen ;) behandlingen per försök är några tusen dyrare än vanlig ivf.
Nu ska vi tydligen åka och handla lego för julklappspengarna ;)
Haha sådär var min man också. Från vi bestämde oss var det en satts om dagen. För nog skulle det gå direkt! Målmedveten AB!
Vad häftigt! Du blir en riktig pojkmamma med aktiv gubbe alltså:) undra vad den o magen har för kön. Har du någon känsla?
Soszo : så har det varit för oss :) vi hade sex dagarna innan äl då fick vi två döttrar ( två olika graviditeter ) med sonen hade vi sex på äl .. Denna gången vet jag inte så vi skydda oss men jag tror vi väntar en flicka.
Men vad häftigt att känna där är min son:) ska ni kolla könet?
Jag hade annan karl till mina förra, med dottern vart jag gravid trotts p-piller. Var dock nykär så mycket sex var det. Mins dock ej hur till äl:) med min son åt jag pergotime och fick äl bekräftad så han är gjord på äl med magsjuka haha.
Nu denna gång slutade vi ha sex efter äl pga olika saker. Dock vill ju vul flytta mig så långt så det är omöjligt att jag ens är gravidoch isf är det nog en tjej:) jag hoppas på en tjej:) Har ingen riktigt känsla dock
Hmm, borde det inte födas väldigt mycket fler pojkar då, med tanke på hur många som prickar ägglossningen med test osv? Plus att de flesta som aktivt försöker skaffa barn försöker väl ha sex närmare ägglossningen än 3-4 dagar innan?
En tanke bara..
Själv blev jag gravid med min första son när jag åt p-piller, så har ingen aning om när det skedde. Med andra sonen hade vi sex samma dag som fertilitetsmonitorn visade på max.
Denna gången hade vi sex en gång i samband med ägglossningen, och jag tror det var dagen innan. Men ältestade inte. Känner i alla fall otroligt starkt att det är en son jag har i magen nu! Kände det de andra gångerna också
Hur mår ni alla ? Jag har fortsatt må relativt bra symtommässigt. Ytterst lite illamående, värre med brösten, dom gör konstant ont.
Mitt humör börjar dock komma tillbaka nu, gråter för minsta lilla, noll tålamod, framför allt till bonusen som är i "varför då" åldern.. känner mig så hemsk och elak när jag stundvis ryter ifrån "det bara är så!! " vill ju mest av allt bara vara den glada lekkompisen som jag brukar vara.. men orken är borta ! Känner mig hemsk över att jag tycker det ska bli skönt när h*n åker till sin mamma..
Mitt uppe i flytt också vilket stressar en ännu mer.. usch helst av allt vill jag bara gå och lägga mig och vakna när flytten är över.. är tack och lov ledig till på fredag, skönt att slippa tänka på jobbet också mitt i allt kaos.
Just nu är det inte alls kul att vara gravid, hoppas det vänder snart igen..
Har nog aldrig skrivit ett så negativt inlägg som nu, dock väldigt skönt att ha några att kräka av sig till som inte heller tycker livet är rosa moln,glitter och rosenknoppar just nu..
Vilka fina magbilder!! <3
Jag har rul 1/2. Ska bli jättespännande! Alltid lite nervöst, men roligt med.