Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

Välkommen Lo1985! Kul med sthlmstjej och spännande med första barnet!

• Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-03 17:35:32 följande:

Så glad att jag äntligen lyckats äta nåt ganska ordentligt. Fick i mig en hel laxfile! Inga tillbehör dock, men iaf fisk!

Vad skönt!! Hoppas det börjar gå åt rätt håll!
  • Sosozo
    marretiin skrev 2017-01-03 17:49:40 följande:

Blää nu har jag o sonen dragit på oss den här jäkla influensan som går..suck!

Verkar sol att foglossning börjar spöka oxå. Vaknadw inatt av ont i svanken.

Har problem med min ena höft sen innan så spökar lite mer på den sidan. Hade inte det med sonen men d är ju 11 år sen man var gravid sist så :-P

Äh men fy vilket oflyt med influensa!

Jag har ännu inte riktigt fattat vad foglossning är. Vad kommer det ifrån?
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-01-03 20:46:46 följande:

Alla som är gravida har blir mer rörliga i bäckenet av hormonerna, för att vi ska kunna föda barn. Och vissa känner av detta, vissa inte.

Aha!! Då fattar jag! Fattar också varför det kan kännas då olika. Fick det förklarat för länge sedan med att det några flikar som ska hålla uppe bebisen och allt som hör till och att dessa flikar kunde bli rörliga.. typ. Din förklaring är enklare!
  • Sosozo
    Lo1985 skrev 2017-01-03 20:40:59 följande:

Tack så mycket! :) 

Norra eller södra Sthlm?

Jag bor och jobbar i södra. Flyttar lite närmre stan om några måndagar.
  • Sosozo
    Vickmom skrev 2017-01-03 22:06:28 följande:

Hej allihopa. Ska bli kul att följas åt :) jag har bf 6/7, första barnet. Är i vecka 13+4 idag. Ett MA sen innan i v.6. Tänkte vara lite ohövlig och fråga några frågor det första jag gör. Har fått göra två ultraljud hittills, senast var i v.10+3 (tror jag?) bm nämnde då i förbifarten att min livmoder är bakåtlutad. Någon som har det här? Konstigt att dom inte märkt det innan på gyn undersökningar och tidigare ultraljud? Eller? Innebär det något speciellt att ha bakåtlutad livmoder? Frågade ju självklart min bm men hon sa ungefär att "så kan det vara" så fick inge vidare info av henne.

Vid inskrivning fick jag även ta ämnesomsättningsprov och mäta mitt tsh som var förhöjt något, men ändå tillräckligt för att jag skulle få börja äta levaxin, började med 25mg. Har alltså sänkt sköldkörtelfunktion. Tog nya prover efter fyra veckor, bm trodde inte jag tagit mina mediciner då värdena stigit till det dubbla. Äter nu 75 mg istället. Ska ta nya prover snart igen.

Någon som äter levaxin under graviditeten? Hur kan min sänkta skölkörtelfunktion påverka barnet? Har inte vågat googla då jag inte vill höra massa skräckhistorier..

Pjuh långt inlägg men det ska som sagt bli väldigt roligt att få följas åt :)

Tjenare! Välkommen!

Jag har bakåtlutad livmoder. Detta fick jag reda på vid en gynekologunderdöknibg en gång som gjordes av en läkare. Hade redan fött ett barn då. "Vet du om att du har bakåtlutad livmoder? Ja, förr i tiden opererade man ju det för att man trodde att kvinnan inte kunde få barn då. Men så är det ju inte, det vet man!" Sa läkaren skämtsamt. Så... ja, skum grej. Gravid kan man bli och allt annat funkar. Men ett tips är att inte föda på rygg. Då måste du trycka bebisen "uppåt" när den ska ut.
  • Sosozo
    Lo1985 skrev 2017-01-03 21:26:35 följande:

Bor i Sundbyberg. Vart flyttar du? Vi har precis startat en hemlig grupp på FB med BF Juli 2017 Stockholm om du eller några andra vill gå med. Vore kul att följas åt där också :)

Ja, gärna! Hur hittar jag den? Kan någon bjuda on mig eller hur funkar det?
  • Sosozo
    Lo1985 skrev 2017-01-04 08:37:57 följande:

Du kan skicka din mailadress till mig i PM här så lägger jag till dig :)

Tack!
  • Sosozo

Vad sjukt att så många inte kan sova! Samma här. Kollade på film med man en igår kväll,släckte och skulle sova, som man gör. Typ 23:30. Men jag låg och snurrade tills jag blev hungrig. Gick upp för att göra en macka då var klockan 02:00.

• Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-01-04 07:12:39 följande:

Hihi, vad pigga många av er verkar vara. 26 inlägg när jag låg i sängen. Även om vi är många som har svårt att sova på natten så måste det ju tyda på att vi är på väg mot att må bättre?! Positivt tänkande ;) hoppas piggna till själv snart... v 14+0 idag.

Haha, ja! Bra! Positivt tänkande. Hungriga och mindre trötta
Svar på tråden BF Juli 2017 ny