BF Juli 2017 ny
Välkommen Lo1985! Kul med sthlmstjej och spännande med första barnet!
Välkommen Lo1985! Kul med sthlmstjej och spännande med första barnet!
Så glad att jag äntligen lyckats äta nåt ganska ordentligt. Fick i mig en hel laxfile! Inga tillbehör dock, men iaf fisk!
Blää nu har jag o sonen dragit på oss den här jäkla influensan som går..suck!
Verkar sol att foglossning börjar spöka oxå. Vaknadw inatt av ont i svanken.
Har problem med min ena höft sen innan så spökar lite mer på den sidan. Hade inte det med sonen men d är ju 11 år sen man var gravid sist så :-P
Alla som är gravida har blir mer rörliga i bäckenet av hormonerna, för att vi ska kunna föda barn. Och vissa känner av detta, vissa inte.
Tack så mycket! :)
Hej allihopa. Ska bli kul att följas åt :) jag har bf 6/7, första barnet. Är i vecka 13+4 idag. Ett MA sen innan i v.6. Tänkte vara lite ohövlig och fråga några frågor det första jag gör. Har fått göra två ultraljud hittills, senast var i v.10+3 (tror jag?) bm nämnde då i förbifarten att min livmoder är bakåtlutad. Någon som har det här? Konstigt att dom inte märkt det innan på gyn undersökningar och tidigare ultraljud? Eller? Innebär det något speciellt att ha bakåtlutad livmoder? Frågade ju självklart min bm men hon sa ungefär att "så kan det vara" så fick inge vidare info av henne.
Vid inskrivning fick jag även ta ämnesomsättningsprov och mäta mitt tsh som var förhöjt något, men ändå tillräckligt för att jag skulle få börja äta levaxin, började med 25mg. Har alltså sänkt sköldkörtelfunktion. Tog nya prover efter fyra veckor, bm trodde inte jag tagit mina mediciner då värdena stigit till det dubbla. Äter nu 75 mg istället. Ska ta nya prover snart igen.
Någon som äter levaxin under graviditeten? Hur kan min sänkta skölkörtelfunktion påverka barnet? Har inte vågat googla då jag inte vill höra massa skräckhistorier..
Pjuh långt inlägg men det ska som sagt bli väldigt roligt att få följas åt :)
Bor i Sundbyberg. Vart flyttar du? Vi har precis startat en hemlig grupp på FB med BF Juli 2017 Stockholm om du eller några andra vill gå med. Vore kul att följas åt där också :)
Du kan skicka din mailadress till mig i PM här så lägger jag till dig :)
Vad sjukt att så många inte kan sova! Samma här. Kollade på film med man en igår kväll,släckte och skulle sova, som man gör. Typ 23:30. Men jag låg och snurrade tills jag blev hungrig. Gick upp för att göra en macka då var klockan 02:00.
Hihi, vad pigga många av er verkar vara. 26 inlägg när jag låg i sängen. Även om vi är många som har svårt att sova på natten så måste det ju tyda på att vi är på väg mot att må bättre?! Positivt tänkande ;) hoppas piggna till själv snart... v 14+0 idag.