• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • Kattiish

Enligt min app går jag in i v.5 imorgon.:) jag tycker också de känns som min första graviditet för de var snart 5 år sedan min dotter kom till världen, haha. Åh jag vill bara hoppa till vecka 15 iaf. Hehe

• Leelooo

Vad underbart att läsa att ni är många med mig som är otåliga, känns skönt på nått sätt att inte va ensam med alla dessa tankar. Hoppas ni har en trevlig lördagkväll, jag är så svullen i magen ikväll har småätit hela dagen *ops* jag är sugen på juice, vitkål, apelsin, skinka och nötter men jag är en sån som kan äta mycket ibland så inget ovanligt. Tur jag är sugen på mer nyttiga grejer i alla fall ;p

Bf 22/9 2017
  • Missminks

Hoppar in här me! Plussade idag å de stog 1-2v så jag e jätte tidig.. Undrar oxå om ni har nån grupp på fb, de blir ju lite lättare då ;)

• Leelooo

Jag tror inte det finns någon startad fb-grupp än men rätta mig om jag har fel :)

Grattis till dig Missminks!

Bf 22/9 2017
  • Missminks

Hoppar in här me! Plussade idag å de stog 1-2v så jag e jätte tidig.. Undrar oxå om ni har nån grupp på fb, de blir ju lite lättare då ;)

Leelooo skrev 2017-01-21 22:49:18 följande:

Jag tror inte det finns någon startad fb-grupp än men rätta mig om jag har fel :)

Grattis till dig Missminks!

Jaha oki :) De e ingen som vill starta en ;)

Tack :)
  • KaT03

Hej! Jag hoppar också in här! Är i vecka 8 (7+0) med första barnet. 24 år från Uppsala! Jag är också gärna med i en facebookgrupp

• Huuumlan_

Om ni vill gå med en fb grupp så skicka ett meddelande här på familjeliv till mig på ditt namn och hur din profilbild ser ut så lägger jag till er som vän och därefter in i gruppen :)

• josefiina

Igår berättade vi för några familjemedlemmar och vi fortsätter allt eftersom vi träffar på fler. Har en STOR familj tillsammans. Det var kul främst från svägerskan som blev överlycklig då de väntar 2 mån innan oss. Hon skrek och hade sig men jag kunde inte riktigt ta in gradviditeten ändå. Det kommer med kulan sa hon.

Tidigt att berätta i v 9 men jag känner att om jag får missfall vill jag berätta det. Jag vill inte att det ska vara nån form av tabu. Likaså förklarade vi att vi försökt i 1.5 år för jag vill att de ska förstå att det kan ta tid. Har inte upplevt att de trott det tidigare.. Jag hör till dem som trodde jag skulle bli gravid direkt så nu känner jag att kunskapen måste öka kring det. Hellst bland våra familjemedlemmar

• Laluna80

Hej vad kul att läsa alla andras upplevelser! Är gravid för första gången, i v 8 nu, BF 6 september. Samtidigt som det är efterlängtat har jag inte tid att vara glad då jag mår pyton konstant. Känns som en mindre influensa med illamående, frusenhet och en enorm trötthet.

Jaja, tiden går väl och det vänder, även om det känns väldigt långt borta nu...

• Leelooo
    Laluna80 skrev 2017-01-22 18:37:49 följande:

Hej vad kul att läsa alla andras upplevelser! Är gravid för första gången, i v 8 nu, BF 6 september. Samtidigt som det är efterlängtat har jag inte tid att vara glad då jag mår pyton konstant. Känns som en mindre influensa med illamående, frusenhet och en enorm trötthet.

Jaja, tiden går väl och det vänder, även om det känns väldigt långt borta nu...

Hej och grattis! Välkommen hit :)
    Huuumlan_ skrev 2017-01-22 07:36:53 följande:

Om ni vill gå med en fb grupp så skicka ett meddelande här på familjeliv till mig på ditt namn och hur din profilbild ser ut så lägger jag till er som vän och därefter in i gruppen :)

Jag har skickat ett meddelande till dig nu, ang. Fb-grupp!!
    Bf 22/9 2017
Svar på tråden BF september 2017