• Emsoff

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Gravid igen, men antagligen ett utomkved. Så jävla less på det här. Är det inte det ena så är det det andra. Blir väl av med en äggledare på köpet. Nytt VUL på fredag. Håller tummarna för att de ser en graviditet i livmodern då... men antagligen inte. Borde ha synts igår (vecka 5+5).

• Emsoff
    litetfröimagen skrev 2017-08-07 19:22:05 följande:

Hej!

Får jag ansluta mig?

Jag är 36år , har en son på 4,5 år som blev till spontant. Vi har snart försökt bli gravida i tre år. Har gjort en FET och en ET utan att lyckas. Så lördag sätts nästa blastocyst in. funkar inte det har vi ett försök kvar. Har vart en hjärtslitande resa, har mått fruktansvärt dåligt. Varje mens är jobbig men mensen efter ivf var ännu värre. Man har byggt upp ännu mer hopp som grusas. Håller tummarna för att tredje gången är våran gång.

Känns som om folk antingen blir gravida på första försöket eller typ åttonde när dom tar till ivf. Hur upplever ni det?

Håller med dig... precis så det känns. Vi har gjort 1 ivf-försök utan lycka. Ska påbörja ny behandling snart. Men har just nu ett utomkved som jag måste bli av med först. Har ett barn på 4,5 år. Har sen dess haft 4 missfall och nu ett x då.
  • Emsoff
    litetfröimagen skrev 2017-08-12 20:01:44 följande:

Då var man ruvare igen!

Tredje gången gillt nu, så vi håller tummarna för att denna väljer att fästa. Testdag den 26 augusti.

Åh! <3 hejar så galet mycket och mina tummar är redan blå!
  • Emsoff
    litetfröimagen skrev 2017-08-13 16:31:09 följande:
    Tack! <3

Har slagits av en hissnande tanke från och till sen igår att nu kanske det blir en bebis, har inte känt på samma sätt dom andra gångerna. Kanske för att man vart påverkad av alla hormoner man tryckt in i kroppen. Och så har jag haft ett litet molande i livmodern sen igår eftermiddag, håller tummarna för att det är ett tecken på att det fäst!
    Ja, nu är det dags att någon lämnar den här gruppen med ett lyckat resultat!
  • Emsoff
    litetfröimagen skrev 2017-08-22 21:53:55 följande:

Hej! Blev inget plus denna gången heller. Det blir aldrig nått plus känns det som. Jag fick blödning i söndags på beräknad mensdag tog ett test som visade negativt. Och idag drog mensen igång ordentligt. Jag grät och sörj en massa i söndags, och igår tog min man sonen hela dagen och höll sig undan så jag fick vara helt själv och bara göra saker i min egen takt och det var jätteskönt. Så idag känns det inte lika hjärtslitande, mer arg över att det aldrig tar sig. Arg över att det känns som om jag lurar mig själv när jag tror att det ska leda till en graviditet. Arg över att jag inte gillar vår gynekolog och därför drar mig för att dra igång med sista försöket. Arg på en massa grejer.

Är det förresten nån annan som vart missnöjd med sin gynekolog? Alltså den som genomför ivf:en. Hur har ni gjort? Finns en till gynekolog på kliniken, får väl ta mod till mig och be om den andra, men det känns sjukt jobbigt av nån anledning.

Jag har bytt. Det var inga problem. Möttes av mycket förståelse!

Så trist att det inte tog sig :(
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-08-31 20:42:40 följande:

Nu har jag äntligen bokat tid för samtal inför IVF nr 2. Vi måste ta om alla prover då det är över 1 1/2 år sedan som vi gjorde första IVF'en. Vi ska till kliniken den 26/9 och hoppas de inte ska gå på mig extremt mycket för vikten, utan faktiskt ser att jag gått ner 10 kilo. Nu kommer jag lägga in den absolut högsta växeln dessa 4 veckor. Har inte riktigt bestämt Hur, ska jag ta det extrema valet och köra pulverdiet (är inte mycket för det dock tycker inte det är rätt sätt) eller fortsätta som jag gjort men minska ännu mer på portionerna och öka träningen. Det sist nämnda är ju helt klart bäst men nu är jag bara ute efter resultatet.. Hur hade ni gjort? Vill gå ner så mycket som det bara är möjligt på dessa 4 veckor..

Jag har kört itrim och rätt sätt och rätt sätt. Jag var tvungen! Jag klarade inget annat. Gick ner 15 kg på 12 veckor och har hållt vikten sen dess. Så jag är nöjd.

Ta bort ris, pasta, potatis och vitt bröd. Plus sötsaker. Det kommer man rätt långt på. Kombinerat med mindre portioner och träning. Jag klarade det inte dock.
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-09-24 07:44:25 följande:

Hur går det för er Alla? Snart är det tisdag och vi ska till kliniken på samtal - nervöst!

Hade utomkved i augusti... nu mitt i en ivf-behandling. Äggplock i veckan!
  • Emsoff

Hej alla fina!

Så tråkigt att höra om allt tråkigt! Men än ger vi oss inte! <3 eller hur?

I fredags fick de ut 11 ägg och imorgon får jag mer info om äggen. Känner mig rätt negativ. I januari när jag gjorde ivf så var det ju bara 1 ägg som delade sig okej. Och säkert hade det inte överlevt om de låtit det vara kvar på odling. Vad är det som säger att det ska gå bättre nu. Har sjukt ont i magen efter äggplocket också. Kommer som kramper som ilar neråt i könet liksom. Som knivar.

• Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-10-02 12:34:50 följande:
    Hoppas du får bra besked idag!

I slutet på v 43 börjar jag med sprutorna. Fick öka upp till 262mg från 225mg som jag hade sist. Fick du köra samma styrka som innan eller fick du ett annat upplägg denna gång?
    Jag ökade. Först 250 i tre dagar och sen 225. Är på väg till kliniken nu. De har inte ringt. Så något borde vara befruktat iaf. Men inte tillräckligt många för långtidsodling. Så inte fler än 4 av 11. Känns så kört! Trodde också på min viktnedgång, men näää :(
  • Emsoff
    jamka skrev 2017-10-02 13:17:35 följande:

Vi åker nu från kliniken, de fick ut två ägg och om allt går som planerat blir det återföring på torsdag. Hoppas, hoppas. Var så orolig inför ägguttag så det känns skönt att det är över. Det var häftigt med morfin????

Åh! Jag håller mina tummar sååååå hårt! <3
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017