• Emsoff

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Jessa01 Hur mår du?

Usch, jag lider så mycket med alla och med mig själv. Hur kunde det bli så här? Varför är det så svårt för vissa och hur lätt som helst för andra? Vi har allt att ge ett till barn. Vi har ekonomi, utrymme, trygghet... allt! Hoppas att vi kan få ge det till någon annans barn som har det tufft istället. Imorgon har Stockholm stad informationsträff om att bli familjehem. Jag ser fram emot kvällen!

• Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-05-14 19:20:48 följande:

Precis så- mörkt och orättvis är världen ibland!

Jag följer gärna era tankar här om andra alternativ. Nu när detta verkade vara vår sista chans med egna ägg Gråter

Det var ett mycket bra möte. Vet inte vilken kommun du bor i. Men gå in på www.familjehemsverige.se och läs mer. I Stockholm var det just nu mycket spädbarn som behövde placering. Vi skulle nog helst vilja hjälpa ett barn som är 2-6 år. Men kolla om det finns någon infoträff där du bor och gå och lyssna. Processen tar cirka 6 månader.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-05-23 19:52:41 följande:

Idag fick vi dödsdomen, det är inte lönt att fortsätta med IVF.

Jag, envis som en åsna, sade att jag och mannen inte är redo att ge upp. Läkaren menade att det är oetiskt av dem att gå vidare då vi har mindre än 10 % chans att bli gravida. De ska diskutera på kliniken om de ska låta oss göra ett försök till.

Vad gör vi nu!!?? Jag är inte redo för andra alternativ än!

Men jag förstår inte. Hur kan de ge en procentsiffra? Vad grundas den på? Hur motiverar de beslutet?

Ett tips är att gå och prata med någon! Få hjälp med att reda ut alla tankar och trådar. Det är skönt att göra det och så mycket värt det.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-05-24 18:48:49 följande:

Min man ringde också idag och kunde inte heller förstå resonemanget.
    De tycker nog bara inte att en person med dåliga förutsättningar som jag ska gå igenom allt med hormonbehandlingar och förhoppningar som kan  grusas. Jag tror att det är så "enkelt".

Procentsiffran satte hon ut efter hur hon tycker att jag har svarat hittils på behandlingen. De kan inte sätta in en högre dos hormon än vad de har gjort.

Välkommen hit Mariana! Vi håller tummarna för att vikten kan rasa nu!

Tycker ändå att valet borde vara ditt! <3 Stå på dig om det är vad du vill! Har ni läst på om PGS?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-05-26 18:41:11 följande:
    Jag har fått ett recept från kliniken idag och ett missat samtal- så kanske går de med på ett försök till?

Vad spännande med PGS! Görs det i Sverige?
    Jag har ovanligt lite testosteron i kroppen. Undrar om man kan ta DHEA här...!?
    Håller tummarna! Iaf jag vill känna att jag har gjort allt jag kan. Vi kommer köra på ivf i höst. Hjälper dock inte mot missfall... men jag jan ju inte slåss mot missfallen när jag aldrig blir gravid.

Vad är DHEA?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-05-26 18:41:11 följande:
    Jag har fått ett recept från kliniken idag och ett missat samtal- så kanske går de med på ett försök till?

Vad spännande med PGS! Görs det i Sverige?
    Jag har ovanligt lite testosteron i kroppen. Undrar om man kan ta DHEA här...!?
    Hur går det för dig?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-06-14 21:20:42 följande:
    Jag har försökt hålla mig sysselsatt. Tagit en extra semestervecka då jag åkte till vår stuga som har väldigt dålig täckning. Vi har bestämt oss för att vänta till nästa eller nästa mens för att göra ett nytt försök.
    Fram tills dess har jag inspirerats av dig och blivit en Viktväktare. Då kan jag förhoppningsvis fokusera på det och inte att vi är sekundärt barnlösa. Samt att det inte skadar att tappa några kil ;)

Hur går det för dig??
    Med vikten går det väl okej. Har 1,5 kg kvar till normalvikts-BMI. Och det tänker jag att det får ta lite tid att nå.

Annars så var jag hos läkare igår och planerade höstens ivf. Känner mig sjukt opepp på det. Vill bara ge upp! Så känns det just nu. 74000kr känns som mycket pengar,

Positivt är att jag har börjat på mitt nya jobb. Och det känns som om jag kommer trivas bra där.

Men har trots det en väldigt dålig dag idag.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-06-18 20:26:04 följande:
    Sedan fick jag mens med så sjuka smärtor så att jag åkte till gynakuten för jag trodde jag hade fått cystor igen. Snacka om att läkaren blev arg när det visade sig att det inte var något *skämskudde*

Det enda jag känner är att med eller utan hög vikt så måste jag göra denna processen kort. Jag vill verkligen sätta in en spiral snart för jag döööör varje gång jag får mens :(

Roligt för dig med nytt jobb! Jag letar också- bara för att bryta cirklen jag är i och få göra något annat. GRATTIS!!! :)
    Byta jobb känns som en bra grej! Det är lättare att gå upp på morgonen...

Nu är mensen på ingående! Kul midsommar! Mulltoa! I just love it!
  • Emsoff

Då har man förstört midsommar för hela familjen. Svägerskan visade sig vara gravid och jag fick panikångest så vi fick åka hem kl 23 på kvällen. Till övriga sa vi att jag var sjuk. Glad midsommar! Fy fan vad jag är usel!

• Emsoff
    LilV skrev 2017-06-30 21:00:44 följande:

Hej! Jag hoppar in här. Fyller 35 i år och varit gravid när jag var 16, men avslutade den graviditeten. Har gått igenom fertilitetsutredning efter att ha försökt bli gravida i över 2 år. Inget fel hittades förutom ett ngt högt tsh-värde (3.2) Äter nu levaxin och mitt värde ligger på 0.51. Har hittills lyckats hålla det här med att vi inte blir gravida ifrån mig, inte låtit det påverka mig så mycket, bara tänkt att det som händer händer, försökt att inte oroa mig över saker jag inte kan påverka. Men efter att remiss till ivf skickades in igår känner jag att det kryper närmre. Att vi inte kan få barn själva är nu ett faktum och jag känner mig ledsen. Har inte känt mig stressad då både mina och min sambos föräldrar fått barn efter 35, men nu är stressen påtaglig. Hur hanterar ni allt? Vänner runt omkring mig får barn och jag känner mig mer och mer nere. Vill inte berätta för ngn, vill inte att ngn ska tycka synd om mig. ????

Jag har nog inga bra råd att komma med. För jag kan inte fullt hantera det, men min dotter gör ju såklart att det för det känns okej mellan "attackerna". Men då och då kommer allt ikapp och då som en mörk blöt filt.

Lycka till med din ivf. Jag tror på er! Du har ju varit gravid, ni behöver säkert bara lite hjälp på traven! Kram!
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017