• Mariana79

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Jessa01 skrev 2017-10-05 09:23:56 följande:

Du och jag kan gå ner Mariana! Jag är säker på detta :)

Ja detta löser vi :)

Eftersom man inte ska träna under hormonbehandlingen så har jag beställt en viktväst så mina promenader kommer ta mer. Här ska göras allt i min makt för att inte gå upp under hormonbehandlingen!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-10-15 19:43:34 följande:

Jag har nu plussat efter min ivf. Har officiell testdag på fredag. Så mycket kan ju fortfarande hända. Men jag känner mig inte det minsta glad. Tänker bara på missfall. Gravid för sjunde gången gör kanske det med en :(

Din oro är fullt förståelig och inte helt enkelt att slappna av kan jag tänka. Jag håller allt jag kan för att det ska gå vägen för dig denna gång. All lycka till, till dig! Kram!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-12-09 08:54:25 följande:

Hur går det för er? Mariana, har du något nytt försök på gång?

Är just nu på väg på en spa helg med min älskade, ska ladda batterierna lite... läkaren ringer den 18/12 Så jag antar att vi kör i januari igen.

Tack för din omtanke, hoppas allt är bra med dig <3
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-12-09 19:01:27 följande:

Håller tummarna för att 2018 ger frukt. Tycker du har varit så stark.

Jag har ett ultraljud på torsdag och om det ser bra ut så kanske jag vågar tro på det här. Har fått svar på nipt-testet iaf och det såg iaf positivt ut. Men har sån sjuk oro och ångest i kroppen fortfarande. Tror liksom inte på att det här verkligen ska gå vägen.

Åh tack snälla du <3 Vad fin du Är!

Jag förstår att det är ångestladdat och det måste vara svårt att förstå att det faktiskt fungerar denna gång.

Jag är övertygad om att allt kommer att gå bra, jag är så glad för din skull. Hoppas innerligt på att din oro kan släppa och du kan få njuta - det är du värd!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-12-10 12:05:59 följande:

Om du orkar och vill så får du gärna uppdatera här hur det går. Vill veta hur alla ni har det och hur ni mår.

Kram!!!

Absolut, du med. Jag vill fortsätta följa din resa <3

Kram!
  • Mariana79
    SaJoH skrev 2017-12-10 13:17:07 följande:

Jag tänkte jag borde uppdatera lite.

Vårt första IVF ledde till graviditet och imorgon har vi förlossning (kejsarsnitt). Allt har gått bra hittills. Vi hade tur som lyckades på första försöket. Mina tankar går till alla som kämpar för att få ett barn eller ett syskon. Infertilitetsidentiteten finns alltid inom mig, jag är en av alla ?barnlösa mammor?. Hoppas nu att bebisen kommer ut välbehållen och att spädbarnstiden också går bra. Finns med er i tanken och sänder styrkekramar i den fortsatta kampen, oavsett utfall <3 <3

Åh vad ljuvligt <3 all lycka till i framtiden! Vilken underbar julklapp <3 Kram!
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2017-12-18 17:42:48 följande:

Håller alla tummar för er! Jag ska erkänna att min diet inte har fungerat  Vi gör sista försöket nu efter jul...

Det blir samma här, ett försök med långa protokollet för första gången, ska även byta till Gonal F denna gång. Vi börjar med sprayen i mitten av januari. Har du kört långa protokollet förut?

Viktmässigt så håller jag det - 14 kg är det nu. Vill ju gärna ner lite till innan sprutstart men det är nog för mycket begärt nu när det är jul och nyår. Jag tänker faktiskt njuta så mycket som möjligt av julen och bara försöka att åtminstone stå still viktmässigt.

Nu hoppas vi på ett bra 2018 för oss <3
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2017-12-29 12:46:21 följande:

Hej, jag tänkte fortsätta skriva i denna tråd för jag är så nyfiken på hur det går för er?? Jag har börjat med spray nu- detta blir vårt fjärde eller femte försök- ska säga att jag inte har koll. Har gjort det långa protokollet innan och tror att det är bäst. Äggkvaliteten vill inte med mig bara...

Inte heller har det gått bra med Metforminet, har dålig mage och ingen viktnedgång ;)

Idag bröt jag ihop fullständigt. Detta året har varit otroligt tufft. Med flera IVF försök utan framgång och annat trassel på det. Med ett jobb som går på halvfart började jag plugga för att kanske kunna komma vidare- det har inte gett någonting alls. Så livet känns väldigt hopplöst just nu...

Idag ställde jag därför ett ultimatum till min man, att jag får köpa häst eller flytta till Stockholm. har jobbat i huvudstaden tidigare och har större chans till kvalificerat arbete där. Jag känner mig orättvis mot honom men jag behöver någonting positivt i mitt liv. Jag är lyckligt lottad för man och den finaste son jag kan tänka mig men ibland räcker inte det... Usch vad orättvis och barnslig jag känner mig nu

Du är varken orättvis eller barnslig. Ni är 2 om att göra barn men det är på din kropp och på ditt psyke det tär. Självfallet måste du ha något i livet som du kan ta på, du måste hitta en väg eller ett mål som du kan koncentrera dig på och få energi av. Det sista du är är självisk. Du offrar extremt mycket av dig själv till denna oerhört jobbiga process. Du är värd det du önskar. Och jag garanterar att din man är den första att skriva under på det <3 Kram och gott nytt! 2018 ska bli ett super år för oss <3
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-12-30 10:02:20 följande:

Tycker att du är helt normal. Den här resan äter upp en. Tycker det är rätt att försöka få in något positivt i livet. Hur reagerade din man på dina önskemål?

Hos mig tickar graviditeten på än så länge. Vecka 16 nu. Känner mig fullständigt ogravid och tror såklart att den är död där inne. Njuter inte ett dugg. Och jag vet att det är normalt efter 4 missfall. Men jag sörjer såklart att jag inte kan vara glad. Jag har grym ångest för att så många nu vet om. Om jag får missfall så är det många som måste underrättas. Igår kväll kom också alla tillfällen av dåligt bemötande i sjukvården ikapp mig. Bröt ihop och började älta allt för min man. Han frågade om jag ville göra nått med det. Skriva till patientombudsmannen eller nått. Men jag vet inte. Tror det hör till processen. Skiten måste ut.

Borde heller inte beklaga mig, för jag är ju gravid... eller är jag det :(

Om jag hade förmågan så skulle jag lyfta bort din ångest ifrån dig - jag lider med dig och de tankar du har. Hoppas verkligen den släpper tåget om dig snart! Stor kram och god fortsättning <3
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2018-01-01 20:00:07 följande:

Hur går det för dig??

Väntar in till vecka 3 då jag börjar med Synarela.. är det första gången för dig med långa protokollet? För mig är det det.
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017