• Mariana79

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Emsoff skrev 2017-08-31 20:56:45 följande:

Jag har kört itrim och rätt sätt och rätt sätt. Jag var tvungen! Jag klarade inget annat. Gick ner 15 kg på 12 veckor och har hållt vikten sen dess. Så jag är nöjd.

Ta bort ris, pasta, potatis och vitt bröd. Plus sötsaker. Det kommer man rätt långt på. Kombinerat med mindre portioner och träning. Jag klarade det inte dock.

Jag har ätit GI och tagit bort kolhydrater och gått ner 10 kilo på det. Det tar så sjukt lång tid bara, behöver nått drastiskt. Kanske ska kolla itrim. Tack! Bra jobbat och suveränt bra gjort av dig att hålla vikten!
  • Mariana79

Hur går det för er Alla? Snart är det tisdag och vi ska till kliniken på samtal - nervöst!

• Mariana79
    Emsoff skrev 2017-09-24 22:10:34 följande:

Hade utomkved i augusti... nu mitt i en ivf-behandling. Äggplock i veckan!

Lycka till! Uppdatera gärna hur det går! Hoppas på fint resultat för dig!
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2017-09-25 08:38:58 följande:

Håller tummarna för er Emsoff!!

Som du kanske har läst så har det gått käpprätt åt skogen för oss. Idag ska vi på uppföljande samtal efter att våra fem embryon inte ville överleva till att bli blastocyster. Så nu är det bara för oss att ge upp drömmen och gå vidare.

Jag beklagar verkligen :( så oerhört tufft... ord är överflödiga känner jag. Stor Kram!
  • Mariana79
    Mariana79 skrev 2017-09-25 10:30:26 följande:

Lycka till! Uppdatera gärna hur det går! Hoppas på fint resultat för dig!

Beklagar verkligen ditt utomkved emsoff!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-10-01 22:32:26 följande:

Hej alla fina!

Så tråkigt att höra om allt tråkigt! Men än ger vi oss inte! <3 eller hur?

I fredags fick de ut 11 ägg och imorgon får jag mer info om äggen. Känner mig rätt negativ. I januari när jag gjorde ivf så var det ju bara 1 ägg som delade sig okej. Och säkert hade det inte överlevt om de låtit det vara kvar på odling. Vad är det som säger att det ska gå bättre nu. Har sjukt ont i magen efter äggplocket också. Kommer som kramper som ilar neråt i könet liksom. Som knivar.

Hoppas du får bra besked idag!

I slutet på v 43 börjar jag med sprutorna. Fick öka upp till 262mg från 225mg som jag hade sist. Fick du köra samma styrka som innan eller fick du ett annat upplägg denna gång?
  • Mariana79
    jamka skrev 2017-10-02 13:17:35 följande:

Vi åker nu från kliniken, de fick ut två ägg och om allt går som planerat blir det återföring på torsdag. Hoppas, hoppas. Var så orolig inför ägguttag så det känns skönt att det är över. Det var häftigt med morfin????

Ja morfin dosen är den jag ser fram emot ha ha ha :)

Åhh håller allt som går för dig! Torsdag ska bli en bra dag hoppas Vi!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-10-02 15:15:07 följande:

Lite förvånad... men av 11 ägg var 9 mogna. 8 blev befruktade. 1 ägg var enligt skolbok. De andra 7 ska nu odlas vidare så får vi se. Men 90% befruktade känns lite skillnad mot mina tidigare 30%.

Så kanske har viktgången någon inverkan ändå?

Åh ja ja Ja!!!! Underbart! Hur mycket är det du har gått ner nu igen? Så glad jag blir för din skull, det var ju kanonbra resultat!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-10-02 20:37:45 följande:

Cirka 15 kg. Väger nu 72 och är 167 lång. Enligt BMI behöver jag gå ner 2 kg till för att bli normalviktig. Men innan när jag vägde typ 86,6 så hade jag ju fetma grad 1.

De gjorde även icsi denna gång. Så svårt att säga att det bara är vikten. Men jag vill verkligen tro att det gjorde skillnad. Nu hejar vi på att Björn borrar in sig djupt i idet ;)

Underbart! Så superduktig du varit. Jag har nu gått ner 11 kg - trots att jag ff är överviktig och har högt bmi så är läkarna ändå optimistiska och det är så extremt skönt för mig att höra, eftersom jag haft sån ångest över vikten. Ska göra mitt yttersta till att gå ner 3-4 kg till till slutet av okt.

All lycka till nu och Hejja hejja Björn!!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-10-02 20:58:27 följande:

Ja! Fokus är det som behövs! Tänk så här, under en kort period i livet så klarar du av att leva ofestligt med knäckebröd istället för mjukt bröd och morötter istället för sötsaker osv... Det är bara nu, för att nå dina drömmars mål! Och sen får du lättare att shoppa kläder på köpet ;) Du kommer klara de kilona! Det vet jag!

Tusen tack för ditt pepp <3 jajemen det ska bara gå :))
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017