• Emsoff

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Jessa01 skrev 2017-02-07 19:26:47 följande:
    Blä vad tråkigt! Hoppas kroppen din busar *håller tummarna*

Jag har jätteont i magen- efter en spruta Gonal F... Ska jag vara så här känslig så kommer detta bli en låååång vecka <:)

Har berättat för min manliga chef att jag tidigare inte reagerat på bra på hormoner och att jag ärligt talat- kan vara en bitch vid hormonbehandling (kanske annars också!? :P). Han tyckte att det var bra- för vi har några tanter på jobb som behöver tillsägningar :P
    Så olika det kan vara. Jag kände verkligen inte av min hormonbehandling alls. Egentligen inte progesteronet nu heller. Men kämpa på! Förhoppningsvis leder det till en klimp!
  • Emsoff
    Myloveolivia skrev 2017-02-08 11:46:36 följande:
    Jag är 35 och vi ska göra ivf i maj. Vi har inte gjort nåt ivf ännu, bara inseminationer. Så himla ledsen för att det inte går vägen. Är rädd för att inte heller ivf ska fungera.. Men har läst att man kanske måste göra det några gånger för attfå positivt. De har alltså inte hittat nåt "fel" på er? Inte på oss heller, jag förstår inte vad det kan vara... ????????????
    Förstår att man har större chanser att bli gravid om man gör det flera ggr. Fast jag har folk runt om mig som blivit gravida på första ivf försöket. Det är lite som en lott, ibland vinner man högsta vinsten.[/quote]Jag ju varit gravid 5 gånger, men lyckades ändå inte på mitt första ivf-försök. Så det är nog lite lotto ändå.
  • Emsoff

]Jag ju varit gravid 5 gånger, men lyckades ändå inte på mitt första ivf-försök. Så det är nog lite lotto ändå.

• Emsoff

Haha! Men vad är det för strunt. Jag fick 24% om det känns bättre för dig. Jag kunde ju inte välja så det passade mig. Men det är ju typ samma odds som i verkliga livet.

• Emsoff

Och procenten gick upp ändå tills det var fjärde ivf-försöket. Då minskade det. Sånt där ska man inte kolla på. Sluta upp med det!

• Emsoff
    SaJoH skrev 2017-02-08 21:06:42 följande:
    Man gör knäppa saker när man är desperat - som att kolla ivf-predictor :)

Det bygger tydligen på statistik från kliniker, så nån sorts vetenskap finns där - men man blir fan knäpp av det också! ????
    Ja, knäpp blir man av allt det här. Vi har nu ångest kring vilken klinik vi ska fortsätta att göra ivf på. Vi gjorde ju ett försök nu först där vi får tillbaka en stor del av pengarna. Så nu kan vi tänka annorlunda. Inte behöva åka hela vägen till Falun utan eventuellt välja nått närmare. Men fan så jobbigt!
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-08 23:21:15 följande:

En fråga. Ringde kliniken, de sa jag måste bli godkänd för att få tre försök. Ser mina chanser goda ut erbjuds ej paket med 3 Försök. Vad säger ni om detta ?

Det var konstigt tycker jag. Mina chanser såg goda ut med tanke på att jag varit gravid 5 gånger i mitt liv. Och jag lyckades ju inte iaf på mitt första ivf. Jag blev ju t.o.m. godkänd för garantipriset. Så de måste ju ha trott att det skulle fungera. Nu får de ju ge tillbaka en stor del av pengarna till mig.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-02-09 19:04:54 följande:

Vad är garantipris!?

Att jag får en stor del av pengarna tillbaka nu när det inte lyckades. Hade det lyckats så hade det varit dubbelt så dyrt som en vanligt försök.
  • Emsoff
    SaJoH skrev 2017-02-09 21:05:30 följande:
    Oj det låter intressant. Var får man såna här villkor?

Hur gammal är du förresten? (sorry om ja missat denna info ovan :)
    Falun. Men man måste bli godkänd av dem. Jag blir 38 år snart.
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017