• Sthlmsthlm

Vi som är gravida efter ÄD 2017

Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

Hoppas jag får sällskap!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • Storstadsråttan
    Emmet1976 skrev 2017-06-10 18:34:38 följande:
    Vi kör oxå Invimed. Så nöjd med deras kommunikation och stöd. Åker återigen ner imorgon för kontroller på måndag, befruktning på tisdag och förhoppningsvis transfern på fredag.

Mitt östradiol- och progesterontest igår var tydligen inte tillräckligt bra så de dubblade Estrofem till 12 mg om dagen (2*3 tabletter).

Håll tummarna för oss denna vecka :)

Vad kul! Ja vi har varit supernöjda med kontakten, så effektiva och trevliga!

Jag är ju 43, så just nu är jag på landet för att boosta kroppen med massa vitaminer och mineraler, smoothies, nyttig mat och så går jag 13 km om dagen för att gå ned mer i vikt.

Hoppas det går bra för dig där! En annan tjej vars blogg jag följer har precis plussat.  Du får uppdatera här i forumet ifall du inte har en blogg?

• tarusa

Hej tjejer, får jag fråga er en sak? Jag har fått mejl från min koordinator i Spanien idag som meddelar att de fick en donator för mig. I mejlet meddelar de donators längd, ögon- och färgfärg och längd, men ingenting om ålder. När jag frågade kliniken hur gammal donatorn är, svarade de att de inte kan ge mid denna information förrän jag har plussat. Låter det inte konstigt? SpökeÄr det någon av er som gjorde äggdonation i Spanien? Fick ni reda på donators ålder? Tacksam för alla svar!

• Maran73
    tarusa skrev 2017-06-12 18:15:51 följande:

Hej tjejer, får jag fråga er en sak? Jag har fått mejl från min koordinator i Spanien idag som meddelar att de fick en donator för mig. I mejlet meddelar de donators längd, ögon- och färgfärg och längd, men ingenting om ålder. När jag frågade kliniken hur gammal donatorn är, svarade de att de inte kan ge mid denna information förrän jag har plussat. Låter det inte konstigt? Är det någon av er som gjorde äggdonation i Spanien? Fick ni reda på donators ålder? Tacksam för alla svar!

Hej! Jo, det låter märkligt... vad spelar det för roll kan man undra, är de rädda att man säger nej till donatorn för att man föredrar någon lite yngre?... Har inte gjort ÄD i Spanien utan i Lettland, fick veta åldern när vi frågade och det var innan insättning. Fick dock inte info om åldern "automatiskt" utan fick som sagt fråga.
  • Gulsippa400

Hej tjejer, får jag fråga er en sak? Jag har fått mejl från min koordinator i Spanien idag som meddelar att de fick en donator för mig. I mejlet meddelar de donators längd, ögon- och färgfärg och längd, men ingenting om ålder. När jag frågade kliniken hur gammal donatorn är, svarade de att de inte kan ge mid denna information förrän jag har plussat. Låter det inte konstigt? Är det någon av er som gjorde äggdonation i Spanien? Fick ni reda på donators ålder? Tacksam för alla svar!

Hej! Låter skumt tycker jag. Jag gjorde ÄD i Lettland precis som Maran och fick fylla i önskemål om donatorns ålder innan jag började processen och sen blev jag ihopmatchad med en donator som var så gammal som jag önskat. Eftersom ålder betyder väldigt mycket i dessa sammanhang skulle jag vara tveksam till att chansa med en så viktig sak. Vet du om din donator har donerat förut? Hon kanske har haft goda resultat tidigare och därför räknar kliniken med att det inte kommer bli några problem den här gången och att åldern då inte är så viktig? Nu spekulerar jag förstås... Men jag tycker du har rätt att veta så du får chans att ta ställning. Man betalar ju en hel del liksom :)
  • Emmet1976
    Maran73 skrev 2017-06-10 23:45:54 följande:

Det är klart Jag berättar hej vilt, ha ha, är en öppen bok om det mesta (fast bara mot dem jag tycker om och känner lite närmare).

Stort lycka till!

Tack! :)
  • Emmet1976
    Storstadsråttan skrev 2017-06-10 23:58:55 följande:

Vad kul! Ja vi har varit supernöjda med kontakten, så effektiva och trevliga!

Jag är ju 43, så just nu är jag på landet för att boosta kroppen med massa vitaminer och mineraler, smoothies, nyttig mat och så går jag 13 km om dagen för att gå ned mer i vikt.

Hoppas det går bra för dig där! En annan tjej vars blogg jag följer har precis plussat.  Du får uppdatera här i forumet ifall du inte har en blogg?

Har ingen blogg, men uppdaterar såklart här. :)

Kämpa på och räkna kalorier, annars är det lätt att man råkar äta mer när man gör åt mer energi i form av promenader. Talar av egen erfarenhet ;)
  • Emmet1976

Skumt! En viktig parameter i mitt val var just ålder. Min är 22 år.
  • Emmet1976

Och bu uppdatering från mig samt en fråga om mängden progesteron:

Idag fick vi klartecken att upptining startar för befruktning imorgon. Mina värden var perfekta och likaså min slemhinna. :)

Planerad ET på fredag om allt går bra med befruktningen och delningen.

Hur mkt progesteron får/fick ni?

Jag får från imorgon Lutinus x 3 samt även Duphaston x 3 (orala piller). Någon som får injektioner? Läst att Prolutex ska vara bra. Frågar om det imorgon på kliniken. Känns smidigare.

• Maran73
    Emmet1976 skrev 2017-06-12 22:22:51 följande:

Och bu uppdatering från mig samt en fråga om mängden progesteron:

Idag fick vi klartecken att upptining startar för befruktning imorgon. Mina värden var perfekta och likaså min slemhinna. :)

Planerad ET på fredag om allt går bra med befruktningen och delningen.

Hur mkt progesteron får/fick ni?

Jag får från imorgon Lutinus x 3 samt även Duphaston x 3 (orala piller). Någon som får injektioner? Läst att Prolutex ska vara bra. Frågar om det imorgon på kliniken. Känns smidigare.

Ooooh så spännande! Täta rapporter ombedes. Tog Utrogest/Utrogestan 200 mg x 3. Små runda "kulor" som man helst ska ta vaginalt men de går även att svälja (större risk f biverkningar dock). 4 dgr innan ET började jag. Tar dem fortfarande men har börjat trappa ner äääntligen (fr o m 11+0). Mindre kladdiga än Lutinus men ändå meckigt tycker jag. Injektioner har jag nog av iom min diabetes, men hade nog annars tyckt det var smidigt. Men dem ska man ta intramuskulärt har jag för mig?
  • Emmet1976
    Maran73 skrev 2017-06-12 22:31:51 följande:

Ooooh så spännande! Täta rapporter ombedes. Tog Utrogest/Utrogestan 200 mg x 3. Små runda "kulor" som man helst ska ta vaginalt men de går även att svälja (större risk f biverkningar dock). 4 dgr innan ET började jag. Tar dem fortfarande men har börjat trappa ner äääntligen (fr o m 11+0). Mindre kladdiga än Lutinus men ändå meckigt tycker jag. Injektioner har jag nog av iom min diabetes, men hade nog annars tyckt det var smidigt. Men dem ska man ta intramuskulärt har jag för mig?

Tydligen är Prolutex vattenbaserade och inte behöver tas i en muskel. Ska fråga om denna spruta imorgon.
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017