Vi som är gravida efter ÄD 2017
Stort grattis till Maran73 och Su4anne också och välkomna hit!
Stort grattis till Maran73 och Su4anne också och välkomna hit!
Grattis alla blivande mammor! Kul att läsa att det gått bra för er. Länge sen jag var inne här. Lite uppdatering härifrån. Är i vecka 24+6 idag. Mina enäggspojkar växer men den ena är tyvärr tillväxthämmad med 31%. I måndags vägde den ena 780g och den andra 535g. Så nu följs vi med ultraljud minst en gång i veckan. Tar en dag i taget och tänker positiva tankar :). Fortsatt lycka till, till er alla!
Ok, hittade lite info nu. Inte jätteroligt men man får försöka tänka positiva tankar som du skriver Elvira.
Tack Maran!! Och tack Elvira för svar. Läkarna försöker verkligen förklara, men jag har ganska svårt att hänga med :-/
Undrande: Vad gäller mina två så har den större tvillingen navesträngsfästet på mitten av moderkakan medan den mindre tvillingen har fästet i moderkakans ytterkant. Egentligen är det ganska logiskt att näringstillförseln är lite sämre ute på kanten. Men den lilla växer som den ska, bara det att den är mindre än medelvärdet.
Maran! Vad jag förstår är det vanligt med blödningar i tidig grav och vid ÄD så det BEHÖVER inte vara nåt fel! Hoppas du får snabb hjälp på SöS och att det visar sig att allt är ok!
Ditt hcg har väl dessutom ökat som det ska! Jag tror inte loppet är kört :)
Jag håller tummarna för er, Maran!!
Så glad för er skull Maran! <3
Hallå alla gravida härinne! Hoppas ni mår bra. Har en fråga till er som kommit lite längre, ungefär i vilken vecka började ni bli piggare, mindre illamående osv? Kände ni skillnad när ni fick trappa ut alla stödhormoner (östrogen/progesteron)?
Hälsningar fr en rapig zombie....
Hej Maran, så kul att din graviditet fortlöper som den ska och att du kan slappna av! :) Hur mår du nu, fortfarande illamående och trött eller? Det brukar väl bli bättre för många efter v.12, hoppas det gäller dig också! Grattis till fint UL, vilken lättnad va?
Jag har ca 6 veckor till BF och börjar dra på mig en del krämpor faktiskt. Börjar bli tungt att gå och svårt att böja sig ner... Längtar bara till de kommer!!
Undrar också hur det går för folk här i tråden?