• Gulsippa400

Vi som är gravida efter ÄD 2017

B

dreamz skrev 2017-02-27 06:34:24 följande:

Heej tjejer!

Måste berätta att idag kände jag för första gången pyret! :D det kändes som en stor bubbla eller typ ett puls slag först på vänstra sidan ovanför naveln och sedan igen en bra bit neranför! Åhhh så härligt! <3

Hur går det för alla? Kram!

Va roligt för dig Dreamz! :) Jag tycker jag har känt mina ett bra tag faktiskt.
  • Gulsippa400
    elvira74 skrev 2017-03-02 07:34:38 följande:

Hej!

Det gick inte så bra. Lillen halkat efter ytterligare en dag. De kolla flödet i navelsträngen och tyckte det var minskat så in igen på tisdag. Fostervatten är dock inte påverkat än. Fick bekräftat misstanken från förra ultraljudet att det är pojkar.

Nä men oj va nervöst :( Men så länge fostervattnet inte är påverkat är det väl bra? Vet du om urinblåsa och magsäck såg ok ut?
  • Gulsippa400
    dreamz skrev 2017-03-21 05:57:45 följande:

Lite uppdatering ifrån mig!

Jag var på återbesök igår hos min lokala mvc för nya test visades att jag hade +3 i urinet och 170/90 i blodtryck.. så nu är jag inlagd på förlossningen å dem tagit massa prover å jag kissar fan snart på mig men måste vänta då dem vill ha urinodling... ; P

Blivit beordrad sängvila får bara gå på toa men inte mer.

Måste fråga kan man vila bort HF å högt blodtryck?

Kram

Hej! Vet inte om man kan vila bort det men vet att man ska ta det lugnt. Man får väl blodtryckssänkande medicin iaf? Hur mår du, känner du av det? Lycka till och hoppas de tar väl hand om dig!
  • Gulsippa400
    elvira74 skrev 2017-03-07 18:30:06 följande:

Ingen större skillnad på ultraljudet idag. Nytt ultraljud om en vecka. Hoppas det fortsätter så här.

Hur går det för dig? Har du varit på nytt ul?
  • Gulsippa400
    elvira74 skrev 2017-03-25 14:34:56 följande:

Det är samma som tidigare. Tvilling 2 en vecka efter men är aktiv med fin urinblåsa och magsäck. Ok med fostervatten runt dem. Nytt ultraljud på onsdag med läkarbesök oxå. Är två pojkar :). Hur är det med dina tvillingar?

Precis likadant som med dina, den ena ca en vecka efter men de är väldigt vilda och allt annat ser bra ut. Man kan bara hoppas att det fortsätter på ett bra sätt.
  • Gulsippa400

Hej! Hur mår alla och hur går det för er? :) Jag tycker tiden går så långsamt. Vecka 25 nu och börjar känna mig ganska otymplig. Hoppas ni mår bra! :)

• Gulsippa400
    vickan12 skrev 2017-04-21 13:50:12 följande:

Hej!

Vecka 22 med tvåäggstvillingar, allt går jättebra. RUL för några veckor sen visade 2 friska barn, en flicka och en pojke. :)

Hur går det för er andra? En stor kram!

Vad roligt för dig! En av varje också, helt underbart, grattis :)! Kram
  • Gulsippa400
    anja72 skrev 2017-04-21 20:54:56 följande:

Hej

hittade denna tråd och jag har precis fått veta att jag genom ÄD blivit gravid, är i vecka 6. Vi var i ivi Valencia.

Har genomgått ÄD två gånger innan, första gången ett embryo som inte tog sig, i dec två frysta embryon, vart gravid men började blöda i vecka 6-7 blev ett missfall.

Igår fick jag veta att jag är gravida efter hcg 19788.

Började blöda igår färskt blod, som stannade av.

Så jag har dubblat lutinus och inga blödningar.

Hur hade ni det med blödningar tidigt i graviditeten?

Stort grattis till er som är gravida via ÄD, vet vilken kamp det här är, psykisk bergodalbana:)

Hej och grattis till din graviditet! Jag blödde färskt blod tidigt i graviditeten en gång. Blödningen stannade av samma kväll. Det var en blodansamling som syntes på ul en tid efteråt och efter ett tag försvann den. Jag slutade med Fragmin men ökade ingen av medicinerna. Som du säger verkar det vara vanligt vid äd (men det är väl vanligt även vid vanliga graviditeter). Håller tummarna att allt är som det ska! :)
  • Gulsippa400
    dreamz skrev 2017-04-23 19:17:28 följande:

Uppdatering ifrån oss!

Torsdagen den 13 april föddes min son genom ks i v 28+2 pga jag hade havandeskapsförgiftning som sefan satte sig på mitt hjärta och blev hjärtsvikt. 4 veckor pressade jag min kropp till det yttersta för att kunna ge sonen mer chans.

Hans ena lunga drabbades av pneumothorax. Vilket betyder att luft från lungsäcken läcker ut och dem fick sätta ett dränage.

Dränaget är nu borta men han har fortfarande lite problem med lungan kommer antagligen ha det resten av sitt liv. Han är en envis liten kämpe med en stor vilja å säger gärna till om något är fel!

Grattis va underbart!! :) Har tänkt på dig och undrat hur det har gått! Skönt att det är mer stabilt nu och grattis igen!
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017