KajsaK skrev 2018-04-20 18:57:51 följande:
Hej alla hoppas ni har det bäst :)
Här har vi haft begravning av svärfar, usch sorgen och saknaden är enorm! Känns ff så jäkla overkligt...
Tur vi har lillan att glädjas åt. Börjar dock va helt säker på att hon har kolik! Ej nattetid som tuuuur är. Hon har nu börjat sova längre på nätterna, från att vakna var 2-3 timma, till nu att först sova upp till 5-6 timmar, vakna och äta, sen sova ca 3 timmar igen. Jag har ff blodbrist och fick tider för järndropp men det har tyvärr varit så fullt upp att jag ej kunnat fara, tills jag kan så fortsätter jag med järntabletter. Har inte den där hemska tröttheten så jag vill falla i koma, utan det gungar så jag tror jag ska falla omkull.
Ska snart på 2 månaders kontroll med lillan och mammasamtal, samt fått tid på hjärtmottagningen med lillan och fått tid för efterkoll hos bm, fullt upp! Usch så hjälplös man är när barnet skriker av koliksmärta! :( hon har tack och lov lugnare dagar, men ibland skriker hon mer eller mindre från morgon till kväll stackarn!
Kram på er
Tråkigt att höra att du fick hemsk förlossning med kapade magmusker, din svärfar har dött och barnet har kolik. Men skönt att höra att du äntligen ska få järndropp som jag tipsade dig om medan du var gravid !!! Får du järndropp via Vc i Umeå eller behöver du åka till Göteborg som jag tipsade dig om ?
Efter mitt misslyckade första donationsförsök stack vi till London och gjorde en ny större immunutredning än den i Aten, och fick veta varför mitt immunförsvar gjorde så att det blev ofostrig graviditet. Jag har för låga LAD-nivåer fick vi veta. Så nu kommer jag få LIT-behandling några gånger (immunvaccinering med vita blodkroppar) och sen blir det ny insättning i Riga. Har 5 friska blastos kvar i frysen som är normala efter PGS.