• Anonym (Galen)

Vad vill min sambo?

Hej.

Min sambo och jag har ett barn tillsammans. Han är 3 månader. Under graviditeten så hade vi inte sex...inte nu heller.. han visar INGE intresse? Vi hade sex senast i februari...jag har tagit upp det med honom men nu känns de som jag tjatar bara. Jag frågar vad han gillar, "jag vet inte" allt jag frågar får jag tillbaka i svar : "jag vet inte"

-Älskling? Varför har vi inte sex? "Jag vet inte"

Han säger att jag är attraktiv. Ja allt. Jag är dock inte ful..är 23,liten, smal,blond,ja allt...absolut ingenting fel, luktar inte illa. Inget. Men varför har vi aldrig sex?! Kan ni hjälpa mig? Jag ger han hintar hela tiden! Bäddar mysigt,tänder ljus, klär mig lite sexigt men ej överdrivet. HAN FATTAR INTE! och han vill knappt prata om de heller? Han säger att han är blyg..jahappppp...ok? Vi har en son. Vi har gjort de här förr. Jag har inge sexliv. Hur ska jag göra? Hur kåtar man upp ett dött kärleksliv?

• Svar på tråden Vad vill min sambo?
  • Anonym (Galen)
    skogskvinnan skrev 2016-12-04 18:31:33 följande:

Låter som mitt ex. Han var asexuell. Och bög. Hade sex en del när vi först träffades, sen hade vi ingen sex alls. Blev så frustrerande att jag frågade honom rakt ut om jag fick lov att ha sex med andra. Då pratade vi en del om hans ovilja och avsaknad av sexuellt behov och kom fram till at det bästa för oss var om vi gjorde slut. Först i efterhand fick jag reda på att han var bög, det var inget som jag kunde misstänka innan.

TS, förstår och känner igen din frustration. Kan bara råda dig att prata med din kille. Att ni har ett litet barn är ingen ursäkt för att inte ha sex. 

Men Gud vad ont i magen jag fick nu....vad ska jag göra??????? Frågar jag han om sex o allt så blir han tyst eller rycker på axlarna
  • Anonym (tina)

Du kanske skulle prova med rak kommunikation istället för att ge hintar och hoppas att han kan läsa dina tankar?
    Hat du frågat honom hur han måpr och vad han känner?

• skogskvinnan
    Anonym (Galen) skrev 2016-12-04 18:37:55 följande:
    Men Gud vad ont i magen jag fick nu....vad ska jag göra??????? Frågar jag han om sex o allt så blir han tyst eller rycker på axlarna
    Min erfarenhet säger att ni måste prata. Även om han bara rycker på axlarna så måste du få honom att prata. Finns familjerådgivning man kan gå till, där kan du få hjälp med att få din kille att öppna upp och prata. Ett lite mer drastiskt alternativ är att provocera honom. Typ, en random kille på bussen gav dig hans nummer och att du funderar på att ringa. 

Jag vet inte. Du känner din kille bäst. Vad kan funka på honom?
  • Anonym (tina)
    Anonym (Bikille) skrev 2016-12-04 18:37:38 följande:
    Om man ska spionera på nån så är väl en keylogger enklaste sättet. Den sparar allt som matas in av användaren. Så du ser precis hur datorn används, användarnamn o lösenord osv. Finns gratisprogram, men inget jag kan rekommendera för det var säkert 10 år sedan jag använde en keylogger.

Jag tror ju iofs att du kanske upplever det som extremt bra, just för att det är så sällan det sker? Jag brukar i alla fall tycka sex är extremt skönt om jag inte fått något på ett bra tag. Hjärnan liksom exploderar av minsta beröring ens i närheten av könet då.

Säg till han att du behöver sex. Fråga om han föredrar killar. Vad gör du om han inte vill ha mer sex? Är det separation direkt? Eller tänkte du skaffa en älskare med mannens tillåtelse?

Jag skulle bli galen utan sex tror jag. Tror nog att jag haft sex nästan 100ggr sedan i februari...
    Förutom att det är väldigt olalgligt är det lätt att upptäcka att sådan använd även fför den som inte har hacker-kunskaper. 

Jag skulle inte tveka en sekund att göra en spionerande sambo till en EX-sambo samt anmäla denne för polisen.
  • Anonym (Bikille)
    Anonym (tina) skrev 2016-12-04 18:55:42 följande:

Förutom att det är väldigt olalgligt är det lätt att upptäcka att sådan använd även fför den som inte har hacker-kunskaper. 

Jag skulle inte tveka en sekund att göra en spionerande sambo till en EX-sambo samt anmäla denne för polisen.

Du vet vad de säger, i krig o kärlek är allt tillåtet
  • Anonym (tina)
    Anonym (Bikille) skrev 2016-12-04 19:02:37 följande:
    Du vet vad de säger, i krig o kärlek är allt tillåtet
    Som sagt skulle jag inte tveka en sekund att polisanmäla och eftersom det är lätt att säkra bevis är risken stor att du även döms.

Men iofs, har man den inställningen att "allt är tillåtet" så har man klart visat att man inte respekterar att ett nej alltid är ett nej. Den respektlösa inställningen är inget som kommer över en natt utan är något som visat sig långt innan och är säkerligen en bidragande orsak till att ett ev förhållande spricker från första början.
  • Anonym (Galen)
    Anonym (tina) skrev 2016-12-04 18:52:50 följande:

Du kanske skulle prova med rak kommunikation istället för att ge hintar och hoppas att han kan läsa dina tankar?

Hat du frågat honom hur han måpr och vad han känner?

Jag ska försöka. Så gott jag kan...jag vill så gärna. Jag återkommer hörrni! Imorgon kommer svärmor o ska vara hos oss i 2 veckor...hoppas på något ikväll...annars lär de ta mer än 2 veckor till.....
  • Anonym (Galen)

Jag ska prata med han allvar ikväll..återkommer!

• Anonym (Veta)

Jag vill veta hur det går.

• Anonym (tina)
    Anonym (Galen) skrev 2016-12-04 19:23:03 följande:
    Jag ska försöka. Så gott jag kan...jag vill så gärna. Jag återkommer hörrni! Imorgon kommer svärmor o ska vara hos oss i 2 veckor...hoppas på något ikväll...annars lär de ta mer än 2 veckor till.....
    Jag önskar dig verkligen lycka till!
    Hoppas det löser sig!
    Solig
Svar på tråden Vad vill min sambo?