• Anonym (Galen)

Vad vill min sambo?

Hej.

Min sambo och jag har ett barn tillsammans. Han är 3 månader. Under graviditeten så hade vi inte sex...inte nu heller.. han visar INGE intresse? Vi hade sex senast i februari...jag har tagit upp det med honom men nu känns de som jag tjatar bara. Jag frågar vad han gillar, "jag vet inte" allt jag frågar får jag tillbaka i svar : "jag vet inte"

-Älskling? Varför har vi inte sex? "Jag vet inte"

Han säger att jag är attraktiv. Ja allt. Jag är dock inte ful..är 23,liten, smal,blond,ja allt...absolut ingenting fel, luktar inte illa. Inget. Men varför har vi aldrig sex?! Kan ni hjälpa mig? Jag ger han hintar hela tiden! Bäddar mysigt,tänder ljus, klär mig lite sexigt men ej överdrivet. HAN FATTAR INTE! och han vill knappt prata om de heller? Han säger att han är blyg..jahappppp...ok? Vi har en son. Vi har gjort de här förr. Jag har inge sexliv. Hur ska jag göra? Hur kåtar man upp ett dött kärleksliv?

• Svar på tråden Vad vill min sambo?
  • skogskvinnan
    Anonym (Galen) skrev 2016-12-04 19:23:29 följande:

Jag ska prata med han allvar ikväll..återkommer!

Bra! Bara att ta tjuren vid hornen. Bättre nu än att behöva vänta i två veckor. Lycka till!!! Ser fram emot att höra hur det gick.
  • Anonym (Galen)
    skogskvinnan skrev 2016-12-04 19:51:51 följande:

Bra! Bara att ta tjuren vid hornen. Bättre nu än att behöva vänta i två veckor. Lycka till!!! Ser fram emot att höra hur det gick.

Det är första gången någonsin jag gråtit över detta.

Jag frågade, rakt ut

"Gillar du killar"? Han svarar: nej och ifrågasätter mig hur man kan ställa en sådan dum fråga.

Vi låg i soffan tillsammans, jag tryckte mig mot honom. Får inge svar tillbaka, det gör så ont i magen och i kroppen på något sätt. Man får ont överallt o känner sig så svag. Tillslut reser jag mig upp för jag tycker de känns så meningslöst de här. Han frågar : jaha ska du gå och lägga dig eller?

Jag: ja det ska jag, godnatt!

"Vad är det med dig"?

jag: när ska jag någonsin få känna mig älskad utav dig?

Han svarar:

"Jag vet inte"

Jag ligger nu i sängen, gråter, han ser på tv...
  • Anonym (tina)
    Anonym (Galen) skrev 2016-12-04 23:25:01 följande:
    jag: när ska jag någonsin få känna mig älskad utav dig?
    Han svarar:

"Jag vet inte"
    Jag ligger nu i sängen, gråter, han ser på tv...
    Menar han att han inte älskar dig, att han inser att du inte känner dig älskad eller menar han något annat?
  • Anonym (Galen)
    Anonym (tina) skrev 2016-12-05 00:12:34 följande:

Menar han att han inte älskar dig, att han inser att du inte känner dig älskad eller menar han något annat?

Bra fråga. Aj vi får se vad som händer i framtiden
  • Anonym (tina)
    Anonym (Galen) skrev 2016-12-05 00:23:59 följande:
    Bra fråga. Aj vi får se vad som händer i framtiden
    Bra där, det var meningen att få dig att sluta dra förhastade slutsatser!
    Prata istället för att vänta och se!
  • Anonym (Gillar du killar..?)

Helt ärligt,

Du vill ligga...och frågar din kille om han gillar killar?

Killar är dåliga på hintar...väldigt dåliga.

Om du vill ligga så säg det rakt ut, älskling jag är sjukt kåt, ta mig nu, ge honom en avsugning men avsluta inte, köp en leksak och be honom hjälpa dig med den, hinta inte med ljus utan genom att knäppa upp hans byxor.Erbjud honom en snabbis innan jobbet. Osv

Men att börja fråga om han gillar killar sen gå in och gråta i sovrummet är nog fel väg att gå, jag hade inte blivit så upphetsad av den pratstunden heller...

Om inte det funkar så kanske det är andra grejor som stör ex trötthet,du blivit mamma etc men att förutsätta att din kille är bög känns lite långsökt änsålänge

• Anonym (Galen)
    Anonym (Gillar du killar..?) skrev 2016-12-05 03:39:21 följande:

Helt ärligt,

Du vill ligga...och frågar din kille om han gillar killar?

Killar är dåliga på hintar...väldigt dåliga.

Om du vill ligga så säg det rakt ut, älskling jag är sjukt kåt, ta mig nu, ge honom en avsugning men avsluta inte, köp en leksak och be honom hjälpa dig med den, hinta inte med ljus utan genom att knäppa upp hans byxor.Erbjud honom en snabbis innan jobbet. Osv

Men att börja fråga om han gillar killar sen gå in och gråta i sovrummet är nog fel väg att gå, jag hade inte blivit så upphetsad av den pratstunden heller...

Om inte det funkar så kanske det är andra grejor som stör ex trötthet,du blivit mamma etc men att förutsätta att din kille är bög känns lite långsökt änsålänge

Wow...du har allt en poäng om inte flera. Jag tar till mig de du skrev. Ska allt bara fråga eller göra något rakt ut.
  • Wench85

Jag känner med dig TS! 

Jag levde en tid med en person som inte kunde kommunicera alls. Bland annat saknade jag sex, men det var en massa andra problem i relationen med. När jag försökte prata om det möttes jag av tystnad, uppgivenhet och ifrågasättande.

Utifrån dina kommentarer här vågar jag mig på en liten analys, som kanske är lite förhastad, men ändå ett försök.

Jag tycker inte att det låter som att bristen på sex är det huvudskliga problemet, bara symptomet. Ditt behov är främst av närhet, kärlek, uppskattning och tvåsamhet. Sex blir ett tydligt identifierbart symptom som du kan peka på, men när du skriver att du känner dig oälskad mm tror jag inte att allt skulle vara lyckligt rosenrött skimmer bara för att du fick knulla ett par gånger, utan att det handlar om mer och annat.

Det kan finnas massor av förklaringar. Han kanske är deprimerad, har sömnbrist, har mindre sexbehov etc. Även män kan drabbas av förlossningsdepressioner eller få en helt annan syn på partnern efter förlossning etc. 

Mitt förslag är att du skapar en situation (lägger barnet, dukar upp schysst mat etc) och inleder ett ärligt samtal. Inte med fokus på sex, utan på kärlek och närhet.
    "Jag är medveten om att jag har ett större behov av att kommunicera än vad du har och jag kan inte begära av dig att du ska prata på samma sätt som jag. Men jag kan inte heller leva såsom vi gör nu och därför föreslår jag att jag berättar för dig hur jag känner. Du behöver inte svara något nu.

Jag har ett stort behov av närhet och kärlek. När vi hade det [sådär fantastiskt som ni kanske hade] kände jag [såsom du kände]. Sedan [hur lång tid det nu är] har jag känt [så som du gör]. Jag vet inte vad det beror på. Det kanske är barnet, det kanske är förändringen i vår vardag, det kanske är jag som behandlar dig annorlunda, det kanske är dina känslor som förändrats.

Jag älskar dig. Det finns ingen annan jag vill leva med. Jag är oändligt lycklig över vårt barn och jag tror att vi kan bli underbara föräldrar.

Samtidigt mår jag just nu väldigt dåligt. Jag känner mig inte älskad och uppskattad. Jag vet att jag är ansvarig för min egen lycka och därför behöver jag ha en förändring. Om du inte älskar mig, om du inte åtrår mig, då vill jag veta det.

Jag behöver veta hur du känner. Jag hoppas att vi, som ett team, som livskamrater, kan ta oss igenom denna period och hitta till kärlek och trygghet och närhet igen. Jag vill förstå dig och jag vill att du försöker förstå mig.

Du kan välja om du vill prata om detta nu, eller imorgon, eller om du vill skriva ned dina tankar. Men om du väljer att aldrig prata om det då vill jag veta det."

• Anonym (BosseLarsson)

Han kanske har åkt på en förlossningsdepression? Om det är första barnet är det en stor omställning att ta till sig. Ni skulle behöva prata ordentligt med varandra, inte bara "gillar du killar" utan gå på djupet. Hör med bvc så kan du få råd hur du kan ta det vidare.

Svar på tråden Vad vill min sambo?