Inlägg från: BergOchDalbanan1985 |Visa alla inlägg
  • BergOchDalbanan1985

IVF december 2016

ammela skrev 2016-12-17 20:45:17 följande:

Varför väntar man i 2 månader vid överstimulering? Kan man inte sätta in ET redan vid nästa ägglossning?

Läkaren sa till mig att de vill att kroppen ska få mens av sig själv 1g först. Om du gör ägguttag utan insättning så kommer ofta mensen väldigt snabbt inpå (för mig 4 dagar efter ägguttag) och som en följd av medicinerna. De ville då att det skulle gå en hel cykel mellan innan man kunde göra FET.

I mitt fall har jag väldigt långa cykler, ca 40 dagar, så tog sin lilla tid.

Är du på g att göra FET?
  • BergOchDalbanan1985
    Anjeliqua skrev 2016-12-17 19:54:24 följande:

Hej!

Jag hade ägguttag igår, 8 ägg blev det.

Planerad insättningsdag på onsdag (dag 5)

Hoppas nu på att äggen blir befruktade så de finns något att sätta in.

Gör IVF i Umeå, mitt första försök

Hej, vad spännande, håller tummarna för dig :)

Hur mår du efter uttaget?
  • BergOchDalbanan1985
    Angelinap skrev 2016-12-22 18:47:00 följande:

Är på ruvardag 9 och graviiiid!!! Äntligen, så lycklig.

Har haft flera misslyckade ivf och även fött ett missbildat foster i 6 1/2 månad. Så ett tungt bagage och nu äntligen! Vi gjorde ett fet????

Grattis vad roligt :)) vilken härlig julklapp :)

Hur mår du? Några symptom?
  • BergOchDalbanan1985
    Hejhopp132 skrev 2016-12-23 10:07:16 följande:

Jag undrar hur många dagar ni ska vänta från isättning till testdag? Får för mig att det är lite olika? Finns det någon anledning?

(testdag 27/12, 18 dagar efter isättning. Vårat 2:a ivf försök denna höst)

Hej, min testdag blev 15 dagar efter insättning av blastocyst. Hade du ett två eller tredagars embryo kanske?
  • BergOchDalbanan1985
    Hejhopp132 skrev 2016-12-23 14:16:55 följande:

Ja, ett tredagars.. Men tycker ändå att det verkar variera. Ruvardag 15 idag. Julafton i morgon.. Ni kanske förstår suget att veta och isf ge den finaste julklappen till sambon...

Svårt!

Du har inte testat än? :) duktigt att kunna vänta
  • BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-25 09:59:16 följande:

Ååå grattis!!! Igår på ruvardag 8 tog jag ett gravtest, är också gravid!!! Är SÅ glad. Vet inte liksom hur jag ska hantera min glädje. Det va tårar blandat med skratt och allt möjligt igår. Hoppas så innerligt att vi alla får behålla våra små <3

BergOchDalbanan: Hur går det för dig? Är du hemma från semestern nu? :)

Grattis till plusset :))) bästa julklappen :)

Hur mår du?

För mig går det bra, är hemma och illamåendet kom i torsdags, hehe. Även tröttheten har slagit till. Är supertrött mellan 12-15 på dagarna. Blir spännande att jobba i detta tillstånd. Haha.

Är fortfarande orolig för missfall samt att hjärtat ej ska slå. Men försöker se det som något positivt att illamåendet kommit nu, måste ju betyda att den växer därinne?
  • BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-26 08:43:38 följande:

Tack!! Ja eller huuur! :)

Jag har lite molande värk, till och från, annars mår jag bra :)

åå så bra att du fått ett "bevis" eller tecken eller vad man nu ska kalla det haha tänk att man kan bli glad över illamående :D

Jag förstår din känsla, känner detsamma. Har verkligen tagit ut glädjen i förväg känns det som, men det får jag göra känner jag, jag vill vara glad, för mig själv och för alla andra som plussat. När blir det ultraljud för dig? Så himla spännande!

Åh så spännande :)

Har ultraljud inbokad 4/1, så snart så :) nervöst
  • BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2016-12-30 14:17:58 följande:

Hej!!

Testade imorse och Jag är gravid! ! !!

Såååå glad!! Och samtidigt chockad , trodde inte det skulle funka! Nu är nästa steg att det får vara kvar istället

Den bästa lite försenade julklappen någonsin

Gott Nytt År på dig!

GRATTIS, vad kul :))) vilket bra avslut på året :)
  • BergOchDalbanan1985
    Angelinap skrev 2017-01-02 11:24:57 följande:

Värsta nyårsafton!- ruvardag 24 och störtblöder!

Tjuvtestsde innan och jag var gravid och lycklig. Tänkte att nu är det vår tur,,,,, men inte. Nu sitter vi med gravtest: är gravid men veckoindikatorn minskar varje dag så vi vet att missfall är vårt fall. Så deprimerande efter alla ivf och försök vi hittills gjort. Hur ska man orka?

Å nej :(

Har du ont också? Vad står det digitala på nu?
  • BergOchDalbanan1985
    Angelinap skrev 2017-01-03 20:22:07 följande:

Usch, hoppet släcks, alla drömmar. Var på gynakut idag- missfall konstaterades .

Tack, vi får inte ge upp fast det är så mörkt. Jag undrar när och om det vänder snart. Jag blev gravid och födde tyvär en 6 1/2 mån- tyvärr missbildat och nu det här idag. Känns bara så tungt.

Usch känner verkligen med dig <3

Det kommer vända, nästa gång kommer det gå bra.
  • BergOchDalbanan1985
    jan14 skrev 2017-01-05 16:17:39 följande:

Grattis!!! :D

När var det du gjorde insättningen, tänker hur långt det gått..? =)

Tack :) hade ju önskat att alla här i tråden skulle fått positiva besked dock :(

Gjorde insättning den 1a dec, femdagars blastocyst så är nu i v 7+5. Hoppas nu det håller i sig bara.

Hur mår du??
  • BergOchDalbanan1985
    jan14 skrev 2017-01-06 09:15:02 följande:

Vi gjorde insättning om de va 5 dec... Tyvärr tog det sig inte, men vi luckades få 2 till frysen iaf :) så nu väntar vi på nästa mens för att sedan kunna börja med ÄL-test och sätta in äggen i min naturliga cykel.

Ofrivillig barnlöshet, under samma tid som vänner hunnit skaffa både 1 och 2 barn, så smådeppigt här.. Kul höra att det finns de som det går bra för iaf!!

Det är ju super att ha två i frysen, då kommer det gå jättebra ska du se :)

Var det förra försöket färskförsök? Fick du ta lutinus också?

Usch jag känner exakt samma sak, försök så länge att de par som inte ens hade träffats när vi började försöka redan har hunnit få barn. Hoppas det är vår tur snart och att allt går bra :)

När plusset kom så började nästa oroa som jag inte riktigt var beredd på att den skulle vara så stark, missfallsoron och oron att det ska vara ngt fel på blivande fostret. Kan inte riktigt glädjas helt än åt att vara gravid, tror inte på det än. Hoppas det vänder :)
  • BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2017-01-09 19:03:53 följande:

Illamående o molvärk låter som en gravid kvinna , underbart för dig! Det gick sämre för mig. Tog nytt test idag och det fanns inget plus längre. Så det var missfall tyvärr. Det blev lite kaotiskt i mitt huvud eftersom jag redan hunnit ställa in mig på en till liten....men men.

Vi har en i frysen som vi ska testa sen när ägglossningen kommit tillbaka.... men känns som en evighet dit dock..

Lycka till allihopa med era små frön ! Trots mitt misslyckande denna ggn är jag glad för er som det går bra för!

Å nej vad tråkigt att det inte gick bra denna gång :( det i frysen kommer vara guldägget, håller tummarna för dig och hoppas ägglossningen kommer snart :)
Svar på tråden IVF december 2016