IVF december 2016
Varför väntar man i 2 månader vid överstimulering? Kan man inte sätta in ET redan vid nästa ägglossning?
I mitt fall har jag väldigt långa cykler, ca 40 dagar, så tog sin lilla tid.
Är du på g att göra FET?
Varför väntar man i 2 månader vid överstimulering? Kan man inte sätta in ET redan vid nästa ägglossning?
Hej!
Jag hade ägguttag igår, 8 ägg blev det.
Planerad insättningsdag på onsdag (dag 5)
Hoppas nu på att äggen blir befruktade så de finns något att sätta in.
Gör IVF i Umeå, mitt första försök
Är på ruvardag 9 och graviiiid!!! Äntligen, så lycklig.
Har haft flera misslyckade ivf och även fött ett missbildat foster i 6 1/2 månad. Så ett tungt bagage och nu äntligen! Vi gjorde ett fet????
Jag undrar hur många dagar ni ska vänta från isättning till testdag? Får för mig att det är lite olika? Finns det någon anledning?
(testdag 27/12, 18 dagar efter isättning. Vårat 2:a ivf försök denna höst)
Ja, ett tredagars.. Men tycker ändå att det verkar variera. Ruvardag 15 idag. Julafton i morgon.. Ni kanske förstår suget att veta och isf ge den finaste julklappen till sambon...
Svårt!
Ååå grattis!!! Igår på ruvardag 8 tog jag ett gravtest, är också gravid!!! Är SÅ glad. Vet inte liksom hur jag ska hantera min glädje. Det va tårar blandat med skratt och allt möjligt igår. Hoppas så innerligt att vi alla får behålla våra små <3
BergOchDalbanan: Hur går det för dig? Är du hemma från semestern nu? :)
Tack!! Ja eller huuur! :)
Jag har lite molande värk, till och från, annars mår jag bra :)
åå så bra att du fått ett "bevis" eller tecken eller vad man nu ska kalla det haha tänk att man kan bli glad över illamående :D
Jag förstår din känsla, känner detsamma. Har verkligen tagit ut glädjen i förväg känns det som, men det får jag göra känner jag, jag vill vara glad, för mig själv och för alla andra som plussat. När blir det ultraljud för dig? Så himla spännande!
Hej!!
Testade imorse och Jag är gravid! ! !!
Såååå glad!! Och samtidigt chockad , trodde inte det skulle funka! Nu är nästa steg att det får vara kvar istället
Den bästa lite försenade julklappen någonsin
Gott Nytt År på dig!
Värsta nyårsafton!- ruvardag 24 och störtblöder!
Tjuvtestsde innan och jag var gravid och lycklig. Tänkte att nu är det vår tur,,,,, men inte. Nu sitter vi med gravtest: är gravid men veckoindikatorn minskar varje dag så vi vet att missfall är vårt fall. Så deprimerande efter alla ivf och försök vi hittills gjort. Hur ska man orka?
Usch, hoppet släcks, alla drömmar. Var på gynakut idag- missfall konstaterades .
Tack, vi får inte ge upp fast det är så mörkt. Jag undrar när och om det vänder snart. Jag blev gravid och födde tyvär en 6 1/2 mån- tyvärr missbildat och nu det här idag. Känns bara så tungt.
Hur går det för er tjejer?
Jag var på vul idag och allt såg bra ut, litet hjärta som flimrade :)
Grattis!!! :D
När var det du gjorde insättningen, tänker hur långt det gått..? =)
Vi gjorde insättning om de va 5 dec... Tyvärr tog det sig inte, men vi luckades få 2 till frysen iaf :) så nu väntar vi på nästa mens för att sedan kunna börja med ÄL-test och sätta in äggen i min naturliga cykel.
Ofrivillig barnlöshet, under samma tid som vänner hunnit skaffa både 1 och 2 barn, så smådeppigt här.. Kul höra att det finns de som det går bra för iaf!!
Illamående o molvärk låter som en gravid kvinna , underbart för dig! Det gick sämre för mig. Tog nytt test idag och det fanns inget plus längre. Så det var missfall tyvärr. Det blev lite kaotiskt i mitt huvud eftersom jag redan hunnit ställa in mig på en till liten....men men.
Vi har en i frysen som vi ska testa sen när ägglossningen kommit tillbaka.... men känns som en evighet dit dock..
Lycka till allihopa med era små frön ! Trots mitt misslyckande denna ggn är jag glad för er som det går bra för!