Regnbågsdröm skrev 2017-05-15 14:46:57 följande:
Fast förmodligen är det ju så att kompisen inte riktigt har koll än. Man tror mycket i början och att man fattar allt som behöver göras, men oftast har man nog inte ens räknat med hälften.
Men oavsett vad så finns det ingenting som säger att hon kommer bli gravid före dig oavsett.
Hur många försök har ni gjort? Bara inseminationer? Det är bra att du ska prata med någon. Det behöver man.
Nej, det är ju sant faktiskt. Jag tror mest att jag var upprörd i stunden och inte tänkte särskilt logiskt. Det är ju klart att hon måste gå igenom alla tester tillsammans med sin sambo, precis som alla andra.
Vi har försökt sedan december 2014, påbörjade utredning i september 2016 då jag också fick min första ägglossningsspruta (Ovitrelle) och i februari 2017 började jag med hormoner (Letrozol) så är inne på min tredje cykel med Letrozol. Har BIM den 23/5, men vet inte om jag vågar hoppas på något. Ibland tänker jag att hoppet kan bidra till att kroppen är positiv och mer mottaglig för ett barn och ibland tänker jag att hoppet jinxar alltihop och gör så att det skiter sig bara därför.
Första inseminationen var nu häromveckan och jag vet inte riktigt hur planen ser ut framåt. Besima är ju på semester i juni, så blir jag inte gravid nu ska jag fortsätta en gång till med samma dos Letrozol och så blir det ju inget VUL. Utan vi får återkomma i juli om ingenting har hänt innan dess. Känns ändå lite skönt att inte behöva ta ledigt från jobbet för att åka på VUL. Börjar bli lite tjatigt att man ska "iväg på en privat grej" en gång i månaden :)