Loppan84 skrev 2017-02-06 13:21:13 följande:
Stämmer precis med Sigge precis just nu.vår värsta sovperiod någonsin och då har han ju aldrig sovit mycket på dagarna - nu nästan ingenting. Så speedad, ska absolut inte sova. Klarar ibland att söva han småstunder på kvällen så länge han får ligga och sova i vårt knä, men Gallskriker varje gång vi försöker lägga ner honom. Sover oavsett inte mer än 10 minuter. Detta pågår hela kvällen från 18-tiden till 22 eller 23, vilket egentligen är ganska vanligt för honom att va vaken - men inte så här speedad (övertrött?). Plötsligt vid 22-23 är han supernöjd, trots att han vaknar när vi lägger ner honom. Inget skrik utan Ligger och jollrar och gnager på sina händer till han somnar själv. Fattar nada.
Igår somnade han 22.30 för sig själv så länge han hörde att vi va i samma rum var han nöjd. Men idag vaknade han 7.30 och va på bra humör innan en halvtimme sen 4,5 timmar speedad till kl 12.30 utan att sova. Inte ens i vagnen somnade han utan gallskrek och skulle upp. När jag tog upp han var det superkul igen och skulle leka. Somnade till slut i vagnen efter jag gick frenetiskt fram och tillbaka på kullersten haha. Han har också börjat sätta sig upp från liggande och vända sig från rygg till mage sista dagen så tror det är därför också - han vill inte ligga utan öva på sina nya färdigheter
Han har precis gått in i åskperioden, hade bf 26 oktober och född natten 27/28 så stämmer ju ganska bra med varandra. När hade du bf egentligen? Kanske de synkar ganska bra.
Det låter ju väldigt lika. Ylva vagnsälskaren har också börjat krånglat i vagnen på senaste. Det går fortfarande hyfsat bra. Men är hon trött så kan hon lätt gallskrika en 10-15 min innan hon somnar. En gång var vi t.o.m. tvugna är gå hem. Förr låg hon nöjd tills hon somnade inom 30 sek :P
BF 21 september och födelse 4 oktober. Det skiljer ju 2 veckor så det blir ju ganska mycket. Jag upplever iaf att verkligheten och ww stämmer bättre utifrån det faktiska födelsedatumet för oss.
På de senaste veckan har hon hittat fötterna ordentligt (får tag i den utam svårighet). Hon har även lärt sig manövrera kroppen på en helt annan nivå. Ställer sig med underkroppen i "brygga" (minus armarna). Hon ligger alltså med axlarna i men lyfter rygg, rumpa och lår med hjälp av föttterna i golvet. Hon spjärnar även ut sig när man lyfter benen för att byta på henne så att hon lyfter allt utom huvud och axlarna (svårt att byta på då). Försöker resa sig i situps position. Sitter stadigare med stöd. Uppmärksammat leksaker hon inte förstått tidigare. Skrattar högt (ibland iaf). "Lyssnar" mer uppmärksamt när någon pratar och "svarar" säkrare. Blir "krypa ur skinnet glad' när hon ser mig... Och säkert massa mer som jag inte kommer ihåg nu.