Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-12-25 23:34:56 följande:

Ja jag veeet! Innan sa alla "åhh så liten han är. Åhh så liten, bara xx veckor. Nussinuss" typ. Nu säger de "va är han verkligen bara 8 veckor? Han ser mycket större och äldre ut och han är ju så stark", spelar ju såklart ingen roll egentligen men jag får ändå panik att nyföddtiden redan är slut och hur fort det går. Fattar nu alla föräldrar som sagt att tiden går för fort hehe.

Här har vi haft en ok jul. Kul för att han utvecklats så mycket (har hört att det kan hända när man byter miljö - men ändå förvånad att det hänt så mkt på 3 dagar) och bonus för att han sovit genom alla middagar sen vi kom haha

Men oroliga kvällar med skrik och övertrötthet ett par timmar vid läggning både idag, igår och förrgår, men är väl inte förvånande när vi är på ny plats och med mycket nya personer som bor i samma hus?

Nej, det är hur naturligt som helst! Vi har också haft en betydligt oroligare bebis än vanligt här, vilket jag tror beror dels på miljöombyte plus fler och nya människor omkring honom, dels på utvecklingsfasen. Dock verkar han ha någon konstig "varannan dag"-grej, för ena dagen är han hur glad och nöjd som helst, för att nästa vara gnällbebbe delux! Tror bestämt att jag fått en liten schizo-bebis.
  • Symetrical

Hur går det förresten för alla er fina mammor med magåtergången? Min kusin som fick barn i juni ser fortfarande ut att vara i typ 6-7 månaden, medan inte ens julmaten verkar vilja fastna på mig. Konstigt hur det kan vara sån skillnad! 8-|

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-27 09:56:02 följande:

Min mage ser hemsk ut. Nu när allt fettet är borta typ så ser man hur mycket celluliter men framförallt uttänjd hud jag har Den är degig och hängig men det är typ bara hud.

Musklerna hade 1-2 cm delning när jag gjorde efterkontroll för 2 veckor sen så det var väl ok bredd men ganska djup tror jag. Bör väl gå ihop tänker jag. Men huden ... smörjer med paulas choice 10% aha men vet inte om det hjälper, finns väl inget att göra?

Det löser sig säkert mycket med tiden. Har en kompis som höll på med nån sån där derma roller, eller vad det nu heter, för att få bukt med bristningarna och hon tyckte faktiskt att det funkade ganska bra. Men som hon påpekade kan hon ju å andra sidan omöjligt veta hur de hade blivit om hon struntat i alla åtgärder.

Jag lider såå med min kusin. Hon väger fortfarande minst 20 kg för mycket (gick upp 25 under graviditeten) och har tydligen bristningar från knäna till halsen. >_
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-28 09:13:03 följande:

Vi ska egentligen köra hem idag, vad tycker ni om detta då vi har haft en hemsk natt med snor och mycket slem i halsen = rosslig andning, hosntning och andningsuppehåll. En del spy också som jag tror var en konsekvens av att han hade problem att äta ordentligt och svälja. Dock ingen feber och har ammat som vanligt (men ätit lite mindre per gång) och verkat va vid ganska gott humör. Har suttit med honom upprätt mellan kl 4 och 7 och då sov han bra sen verkar det som slemmet lossnade lite och han kunde ligga i sitt nest (men la en pläd under nestet så det lutade med upphöjt huvud).

Nu på morgonen fick vi ut en hel del snor och han är på bra humör och låter ok på andningen även on det rosslar till ibland. Inte velat äta dock.

Pappan ska egentligen jobba imorgon så vi borde verkligen åka hem men jag tvekar att sitta hela dagen i bilen om lillen är sjuk. Vad tänker ni?

PRO:

- han kan sitta hela dagen i bilstol och då är det lättare att andas

- han sover säkert mer eller mindre hela dagen om vi sitter i bil och så mår han bättre imorgon

- har inte väckt pappa inatt så han inte skulle va trött bakom ratten

CON:

- tänk om han blir sämre ovh vi måste på sjukhus?

- om han blir ledsen av att sitta i bilstol när han är sjukt utan att kunna sitta i famnen blir set en lååång körtur

Hade definitivt åkt! Tror säkert att det kommer gå hur bra som helst och om inte får ni ta det då. Värre att skjuta på det bara pga "tänk om"-teorier tycker jag. Men alla är olika och man måste göra det som känns bäst för en själv.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-12-28 06:45:25 följande:

Någon mer än jag som har enorma problem med svettningar? Det är mer eller mindre varje natt men svettas alltid och det bidrar lite till den dåliga sömnen. Inatt var det extremt. Helt genomblöt. Antar att det är hormoner? När fasiken slutar det och kan man göra något åt det? :O

Både nattsvettades som en gris (illaluktande, precis som loppan) och drack som en kamel fram tills för bara ett par veckor sedan. Nu kan jag svettas lite ibland, men inte alls sådär illa så att det känns som ren och skär tortyr om jag inte får hoppa in i duschen det första jag gör på morgonen.
  • Symetrical

Tror inte heller att det finns något att göra åt svettningarna, gästen. Bara att "gilla" läget XD

Har också fått mycket sämre hy nu efter fl och började när bebis var några veckor. Hoppas verkligen att det försvinner så småningom! 8-|

• Symetrical

Gott nytt, alla duktiga mammor! <3

Här har vi åkt på nån förkylning, så lillebror var inte riktigt sig själv igår. Vi firade bara vi fyra, vilket var väldigt mysigt och precis så som jag helst ville ha det. ^_^

Än så länge har vi inte hört något fullfjädrat klingande skratt från Milian, men han ger ifrån sig en massa glädjetjut och småskrattande. Håller med om att hjärtat smälter varje gång och tårarna pockar på. Tycker att det räcker med ett leende för att framkalla de känslorna.

Hur mår ni andra och hur firade ni in nya året?

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-31 09:53:18 följande:

Att sitta på det här sättet var tydligen no-no, så har inte gjort det sen dess. Jag vet dock inte hur länge till?detta var 3-4 veckor sen, hur länge ska vi vänta?

Såhär sitter M ofta sedan han var ca 3 månader, dock inte särskilt långa stunder. Oftast (miss)lyckas han spralla sig ner i mer liggande ställning ganska fort, varpå han smågnäller tills någon sätter honom upp bättre igen. XD

Så bra att amningen funkar så effektivt för dig gällande viktminskningen och skönt att inte ha så mycket kvar till utgångsläget. Bra jobbat!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-01-01 09:59:55 följande:

Gott nytt år alla mina mammor.

Här premiärlåg vi ogårkväll första gången på riktigt sen fl. har varit nära många gånger men jag har typ blivit rädd för att nått skulle in där nere och avbrutit haha

Är väldigt lättad - kändes ungefär som tidigare men kanske lite större hehe. Hoppas det går till sig med knipet. Han kom och sa att det var jätteskönt som innan och inte kände nån skillnad (för att jag frågade), jag kom inte - var alltför nervös men nu ska det nog gå bra att slappna av nästa gång. En sak som var väldigt avtäbdande för mig var att han absolut skulle ha av bh:n och mina bröst läcker ju mjölk typ hela tiden. Hade ändå pumpat tidigare på dagen. Har ni andra problem med det eller kan ni va utan bh en stund?

Har ni andra testat att ligga? Hur gick det?

Här har vi faktiskt fortfarande inte fått tummen ur att ens försöka ligga! XD Storebrors existens, separata sovrum, nytt krävande jobb för sambon, samt att jag jämt somnar tillsammans med bebis har satt käppar i hjulet. Dock har vi sagt att nu när vi kommer hem igen skall vi ta me fan få till det! mina bröst lär inte vara några problem, så länge M ätit någorlunda nyligen.
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend