Mammor från Tempar/Fertility Friend
Åhh! Så fantastiskt.. matchar med min stora tjej då. Älskar verkligen färgen. :D
Lillkillen verkar dock inte få samma...
Åhh! Så fantastiskt.. matchar med min stora tjej då. Älskar verkligen färgen. :D
Lillkillen verkar dock inte få samma...
Bebisar är konstigs varelser. Sen han föddes har han ju varit vaken ganska mycket på dagarna, och på nätterna vaknat 4-5 ggr och ätit men somnat om med en gång efter cs 10-15 min efter han han ätit och jag är också bra på att somna om så antal timmar per natt har varit bra. Men så började övertröttheten för nån vecka sen och har insett mer och mer att han är vaken för länge i sträck på dagarna. Har gått in aktivt för att söva honom när han varit vaken 1,5 - 2 timmar och det funkar. Men trodde då jag kunde säga good bye till nattsömnen istället, har ju varit så skönt med många timmar sömn på natten.
Men nej - istället har han börjat vakna färre gånger per natt. Igårnatt 2 ggr och inatt bara 1. Visst vaken lite längre men det är fortfarande bara nån halvtimme så helt överkomligt. Så verkar som du hade rätt Sagoskog. Övertröttheten varning gjort stt han sovit sämre, och nu när han sover mer på dagarna sover han också
Mer på nätterna. Win win!
Nu är vi klara på BVC med tremånaderskontroll och vaccinering. Gick trots mina farhågor bra. Vart inget vattenfall hos mamman, bara några få tårar. Får se om han får någon feber här ikväll.
Bebis är nu 63,5 cm och väger 7525 gram. Storebror var 61 cm och vägde 6500 gram vid samma kontroll. XD
Verkligen bra saying. Ser atr jag skrev fel över - han var inte vaken 10-15 min efter han åt utan totalt inklusive att äta. Är det ungefär så snabbt era bebisar ammar på natten också? Eller äter han väldigt snabbt? Han är ju så illamående och spyr mycket. Börjat med miniform nu och blivit myxket bättre men kaskadspyr fortfarande varannan dag och om han somnar utan att man lyckas rapa honom blir han jätteillamående senare. Tänker om det är för att han äter för fort pga mjölken sprutar så på nätterna?
Åh vad jag vill ha ner produktionen. Är så mycket krångel med så här mycket mjölk och att han får kämpa så för att äta plus äta så fort.
Här är vi nattsuddare! Igår natt var bebis totalt hysterisk. Ville inte komma till ro för fem öre.
I natt bättre, bebis somnar efter amning, men bara i min famn. Vilket gör att ja inte kan sova. Får absolut inte lägga ner henne då vaknar hon och blir ledsen och skriker. Så här sitter jag med sovande bebis i famnen och bara längtar till morgonen!
Ger ni d-vitamin? Började med det förra veckan men han verkar få väldig magknip av dem. Brukar ge dem på FM och han brukar ha knip på eftermiddagen men igår glömde jag och gav på kvällen istället - inget knip på eftermiddagen då men däremot inatt. Så ser ett samband. Någon annan med samma problem?
Jäklans vilket fint hår era barn har!! Blir lite smått avundsjuk! Och riktigt fin färg, ser ju färgat ut på båda era barn sajocawa och Symetrical. Jag tror våran tös får som mig, råttis vid födseln sen kritvitt och sen råttis igen med åren. xD
Skönt att det gick så bra vid 3månaderskontrollen Symetrical. :) Hur länge går man till BVC varje vecka?
Finns bara oljebaserade i det här u-landet Får ve mamma skicka en flaska. Är det Semper som är vattenbaserade?
Har inte koll på utvecklingsstegen tyvärr (måste läsa på) Hon är 3veckor o 3 dagar nu. Jag tror det mycket är hennes mage som bråkar och orsakar problem här.Jag är rädd att råka kväva bebis med tutten när vi liggammar, så jag sover inget bra. Men det kanske är en vanefråga?! Jag kanske måste öva mer på det!Jag har försökt att vänta 10, 15, 20min innan nedäggning. Men är hon på det humöret verkar det inte spela nån roll, då vaknar hon oavsett känns det som. Men ibland funkar det!
Det där med värmekudden har vi inte testat, det får bli försök med det!
Tack för input tjejer! <3
Jag har inte varit så duktig på att knipa nu. Men för många år sedan gjorde jag 100 knip/dag i ca ett år. Har därefter haft många kortare perioder där jag gjort detsamms men tröttnat inom några veckor. Jag tror att det är all den träningen jag kan tacka idag. Visst var det länge sen och musklerna lär ju ha slappat till sig sen dess. Men jag skapade nog en väldigt bra grund då och har kanske lite lättare att både hitta, aktivera och bygga upp musklerna nu.
Efter tvillingarna hade jag en delning på ca 0,5 cm. Helt normalt alltså, men jag kände tydligt ett mellanrum. Nu känner jag ingen delning alls. Jag förstår ingenting? En ny graviditet borde ju knappast ge mig ett bättre läge. Jag tror att jag kanske inte känner kanterna på musklerna lika tydligt nu när de blivit slappare och att det därför känns som det gör. Har ju även MYCKET mer underhudsfett på magen nu. Det är väl bara att vänta och se. Men jag tror inte det är någon katastrof-delning iaf utan troligtvis max det samma som innan :)