Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Mammor från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-12-01 10:55:56 följande:

Är det någon mer än jag som måste tvångssöva era små? xD och hur gör ni? Hon kan typ inte somna på egen hand längre och går det för lång tid blir hon övertrött så det blir ännu värre.

Lägger en snuttis över ögonen på honom (eller drar ner mössan om vi är ute) och sen blir det gungande på högsta nivå. ^_^
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-12-01 13:14:23 följande:

Haha så roligt det där med schh-ljudet... jag har gjort så med stora tjejen och måste fortfarande göra så när hon ska sova.. inte alltid men när hon har svårt att komma till ro så är det det som gäller. Nu är hon ju i den åldern när hon tar hand om sina små gosedjur, ger dom mat och bäddar ner dom. Och när dom ska sova så bär hon dom på samma sätt vi bar henne gungandes till sömns förut och så hör man henne gå runt och låta "schh..schhh..schhh" haha

Vet ni varför det ljudet lugnar dem så effektivt? Det är pga att det är samma ljud som navelsträngen ger ifrån sig i magen.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-11-30 19:03:34 följande:

Verkligen helt fantastiskt :)

Grattis i efterskott. Ja, detta kändes helt lagom nu med. Har dock alltid föreställt mig att jag skulle fira 30 stort när jag knappt firat 18, 20 eller 25. Men det får väl bli 40 då :) Skönt att 3 mån kontrollen gick bra. Jag fasar för vaccinet. Inte sticket men ev biverkningar.

Inga allvarliga biverkningar här som tur var. Bara lite småfebrig och klängig igår och idag, ffa på kvällarna. I övrigt vid gott mod. <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-01 20:11:54 följande:

Men hur vet du det? Känner också riktigt bra motstånd under naveln när jag spänner - hittar ingen delning. Över naveln är det lita mjukare men ändå motstånd (bara mjukare) och hittar ingen delning. Betyder det att jag inte har diastas? Eller att jag bara känner efter fel?

Tänk om, tänk om, set är nu jag ska få payback för alla dessa yogatimmar?!

Vore ju underbart om du slipper det! Dock är det oftast de med starka magmuskler som får värst diastas. XD

Jag gick till min kollega som gått mammamage-kurs och hon konstaterade hur bred den var. Kanterna känns tydligt eftersom min bebis äter upp mig.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-01 22:49:58 följande:

Sorry spamming men vem var det som skrev om när mensen kunde komma igång? Och vad hände sen och vad kom ni fram till?

5 veckor sen fl imorgon och har inte haft rött avslag på ca 2 veckor bara väldig liten brunt och vattnigt. Luktar avslag också. Men nu på Rosenbad der plötsligt myxket färskt rött som bara luktar blod också. Avslag ellee mens? Eller nått annat?

Hahaha. Rosenbad! ;'D

Det var jag som funderade om jag hade haft äl. Det borde jag dock inte ha haft, för isf hade mensen dykt upp för ca en vecka sedan och den lyser som tur var fortfarande med sin frånvaro!

Oj, svårt att svara på. Vet att för vissa kan det liksom "ta i" rejält igen efter flera veckor när det försvunnit och man tror att avslaget är borta.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-12-02 12:52:43 följande:

Men har du något put på magen? Det ser ju verkligen ut att hålla ihop bra på fotona. Men det kanske beror på att det är ok nedanför naveln? Men visst borde det väl kunna fixa sig bra med tid och träning när det är såpass lite?

Skönt att det inte blev värre än så med biverkningarna :)

Tycker ju som sagt att det putar lite ibland, men jag kan ju aktivera musklerna så att de håller in "putet", så att säga. XD

Jag hoppas det. Såhär ser det ut nu när jag slappnar av (precis efter min andra lunch), så det känns ju inte värre än innan jag fick barn.

Hur ser din mage ut nu?
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-12-03 17:08:42 följande:

Hmmm. Nu får vi se hur dagarna ser ut framöver. Hon har ju varit gnällig sen födseln men senaste veckan skrikit dygnet runt och ont i magen. Hon är helt hes i rösten. Slutade med mjölkprodukter helt igår och åt bara en sak med mjölk i förrigår. Idag har hon sovit och varit lugn hela dagen. Magen kör ingenting på henne knappt och endast lite fisar imorse. Till och med haft besök och hon har kunnat somna. Håller det här i sig nu medan jag undviker mjölk så har vi svaret. Hoppas hoppas!!

Håller verkligen tummar och tår att det håller i sig, även om det är drygt att äta mjölkfritt i x antal månader. Dessvärre lär det vara mjölkprotein och inte laktos, då bebisar inte skall kunna reagera på det enligt min kusins bm. Men men. Ändå ett relativt billigt pris att betala för att få en nöjd bebis.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-02 14:56:37 följande:

Aha! Ja det är en som jobbar på mitt sats som också är sådär mammaAha smart! Är nog svårt att känna själv, har mycket hud fortfarande oxh har ju också en del fett tror hag hehe. Det är en på mitt sats som är såndär mamma mage-instruktör. Har fryst mitt medlemsskap till efter jul men sen tänkte jag börja träna försiktigt så ska be henne kolla då :)

Ja men tror det gäller de som tränat de ytliga magmusklerna mycket typ gjort en miljon situps men skitit i de djupliggande, de kan ju typ ha sixpack utan att ha en god bas under och så får de diastas. Men jag har veekligen inte haft nån hård platt mage med rutor på många år, men däremot ger ju yogan en god bas då man använder de djupliggande och stabiliserande musklerna - så därför kanske finns en liten chans att det har positiv påverkning tänker jag :) Får se efter jul då tänker jag.

Det låter ju som en bra plan!

Jag har kört mycket pilates, så antar att det är därför jag bara har diastas i de yttre magmusklerna och inte i transversus. Rent funktionellt är det såklart viktigast, men nog känns det lite märkligt med delade magmuskler, även om det bara är de ytliga. XD
  • Symetrical

Bästa natten hitintills här! Somnade vid 19, vaknade 00 för mat och 03 för mat och blöjbyte. Halleluja! Hoppas verkligen att det kan bli en ny trend!

• Symetrical

Alltså sovstilen på min lille tomtenisse! ;'D

Undrar om soc kommer knacka på dörren inom kort... XD

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend