sagoskog skrev 2016-12-16 09:20:31 följande:
Har kollat upp det där nu och snoza (verkar vara vanligaste larmet) säger sig inte fungera i en vagn i rörelse. Jag antar att den tolkar vagnens rörelser som rörelser. Men jag tänker att man kan koppla på larmet under promenaden och om man blir orolig så bara stannar man till en halv minut. Man han ju även slappna av mer om man t.ex. stannar på en fika. Men jag vet inte.. kanske mer krångel än trygghet.
Tycker det är svårt det här med larm. På morgonen när jag är mer utvilad och avslappnad då känns ett larm väldigt onödigt. Bara att skapa sig mer krångel än nödvändigt. Men när jag börjar bli tröttare och slitnare frampå em/kväll så triggar det igång min oro (min hjärna är jättekänslig så. Får jag riktig sömnbrist utvecklar jag nästan fullskalig tvångssyndrom. Går och känner på spisen och rycker ut alla kontakter i lghen etc... Något som jag aldrig skulle göra normalt.) Så vet inte om jag ska lyssna på morgon-jag eller kvälls-jag?
Hmmm. Sjukt svårt. Är nästan när hon är i vagnen som jag är mest orolig. Under promenaden men även när man vart ute och kommer in och ska låta henne sova kvar i vagnen med uppknäppt åkpåse. Känns som om hon blir grillad fast alla gånger jag petat och klämt så har hon inte alls vart överdrivet varm OCH hon har andats. :P
Vet inte om jag tycker det är värt att köpa ett. Inte säker på att jag skulle bli hjälpt och det jag kan låna är ett sånt man har på sjukhus, som läggs under madrassen antar jag?
Precis som för dig så är det lite upp och ner hur orolig jag är och risken är väl med ett sånt man har i sängen att man lyfter henne utan att stänga av larmet så det låter utav helvete om natten. xD På dagarna vägrar hon sova någon annanstans än på mig om vi inte vart ute med vagnen, då kan hon ibland sova vidare ett tag. Men när hon klänger på mig behövs ju inget.